آمریکا با پهپادهای شناسایی از داعش حمایت می کند

به گزارش وبلاگ هم نفس، کارشناس امنیتی برجسته عراقی گفت که ارتش آمریکا با پهپادهای شناسایی و ارایه اطلاعات، از بقایای گروه تروریستی داعش در عراق حمایت می کند.

آمریکا با پهپادهای شناسایی از داعش حمایت می کند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

موید العلی کارشناس امنیتی برجسته عراق شرح داد: رخنه های امنیتی اخیر تروریست ها در عراق زیر نظر مستقیم نیروهای آمریکایی انجام می شود.

وی افزود: اطلاعاتی در دست است که نشان می دهد نیروهای آمریکایی با پهپادهای شناسایی خود اطلاعات دقیقی درباره محل حضور یگان های الحشد الشعبی جمع آوری و آنها را در اختیار هسته های تروریستی داعش قرار می دهد.

العلی که امروز با خبرگزاری العهد نیوز عراق گفت وگو کرد، با اشاره به جانفشانی مدافعان عراق در مبارزه با تروریسم شرح داد: حضور آمریکا در عراق به فعالیت هسته های تروریستی کمک می کند.

وی افزود: هواپیماهای آمریکایی فعالیت گسترده ای دارند و سرکردگان هسته های تروریستی داعش را بین عراق و سوریه جابجا می کنند و این امر موضوعی شناخته شده است.

پنجشنبه دو هفته پیش بود که شهر بغداد پس از آرامشی طولانی شاهد دو انفجار تروریستی همزمان بود. این انفجارهای انتحاری در میدان الطیران در مرکز پایتخت عراق با استفاده از کمربند انفجاری روی داد و به جان باختن 32 عراقی و زخمی شدن 110 نفر دیگر منجر شد.

متعاقب آن نیز ناحیه العیث در منطقه حمرین در استان صلاح الدین عراق شاهد حمله تروریست ها به نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق بود که باعث شهادت 11 نیروی این سازمان از جمله حسین سعیدان گاطع ابو علیاء الحسیناوی فرمانده گردان سوم تیپ 22 و زخمی شدن 12 نفر دیگر از این نیروها شد.

درپی افزایش تحرکات تروریست ها در برخی استان ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور اضافه کرده و در طول 2 هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به جانشین خلیفه و والی عراق و یک سرکرده دیگر موسوم به فرمانده جنوب عراق در این گروه به همراه تعدادی از تروریست های طراح انفجار تروریستی اخیر میدان الطیران بغداد را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاه های آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال 2017 میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد اما عناصر و هسته های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان های دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می کنند.

به تازگی نگرانی ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک هم پیمانان منطقه ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست ها در عراق برای خاتمه بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

صباح العکیلی کارشناس امنیتی عراقی پنجم بهمن ماه جاری گفت: اطلاعات تایید شده ای داریم که نشان می دهد کاروان های نظامی آمریکا چهار هزار داعشی را از خاک سوریه وارد عراق کرده اند و اجازه بازرسی و تفتیش این کاروان های نظامی آمریکایی به نیروهای امنیتی عراقی داده نمی شود.

سخنگوی کتائب حزب الله عراق نیز جمعه گذشته تاکید کرد که گروهک های تروریستی در پایگاه های آمریکا در داخل سوریه یا در مرز سوریه و عراق یا مرزهای اردن و عراق آموزش می بینند.

یکی از مقرهای نیروهای آمریکایی در سوریه پایگاه التنف است و اخیرا گزارش هایی مبنی بر اقدام واشنگتن در انتقال تروریست ها از این پایگاه به پایگاه خود در منطقه عین الاسد در استان الانبار در غرب عراق منتشر شده است.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "آمریکا با پهپادهای شناسایی از داعش حمایت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا با پهپادهای شناسایی از داعش حمایت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید