انواع مدل خط چشم بر اساس فرم چشم ها

به گزارش وبلاگ هم نفس، انگیزه - آرایش و زیبایی - برای کشیدن خط چشم، باید به مدل و فرم چشم های خود توجه داشته باشید؛ چرا که هر مدل از مدل های خط چشم با تمام فرم های چشم سازگار نیست و ناهماهنگی بین این دو ظاهر زیبایی برای شما ایجاد نمی کند در این مقاله با انواع فرم چشم ها و انواع مدل خط چشم آشنا خواهید شد.

انواع مدل خط چشم بر اساس فرم چشم ها

انواع مدل خط چشم

1. مدل خط چشم برای چشم های بادومی

خانم ها با چشم های بادامی، از زیباترین مدل چشم برخوردار هستند و خط چشم هایی که به اصطلاح بالدار هستند برای چشم های بادومی مناسب اند. استفاده از مدل خط چشم بالدار، این مدل چشم ها را زیباتر از قبل نشان خواهد داد.

2. مدل خط چشم برای چشم های درشت

برای چشم های درشت، خط چشم پهن بهترین گزینه است. علاوه بر این پیشنهاد می شود داخل چشم را سیاه کنید، زیرا چشم کوچک تر و گرد تر به نظر می آید.

3. مدل خط چشم برای چشم های گرد

خانم هایی که چشم های گرد دارند باید خط چشمی را انتخاب کنند که چشم هایشان کشیده تر به نظر آید. به همین منظور باید نیمه ابتدایی چشم را خط خیلی باریکی بکشید، تا خاتمه آن را پهن کنید و گوشه خارجی چشم را بکشید تا چشم کشیده تر به نظر برسد.

4. مدل خط چشم برای چشم های از حدقه بیرون زده

ابتدا در پشت یک خط چشم پهن بکشید و از سایه تیره نیز در کنار خط چشم استفاده کنید تا بیرون زدگی را پنهان کند. وقتی تیرگی های پشت چشم زیاد شود، چشم فرورفته تر جلوه می کند.

5. مدل خط چشم برای چشم های گود رفته

خانم هایی که چشم های گود رفته ای دارند، نباید به هیچ وجه داخل چشم ها یا اطراف آن ها را سیاه کنند زیرا چشم هایشان را بسیار ریز و گود رفته تر نشان می دهد. برای چشم های گود رفته کافی است یک خط چشم باریک و نازک پشت پلک بکشید و سایه های روشن در پشت پلک اعمال کنید تا گودی چشم هایتان را بپوشاند.

6. مدل خط چشم برای چشم های با فاصله

خانم هایی که فاصله چشم هایشان زیاد است باید در گوشه داخلی چشم خط چشم اعمال کنند تا بتوان فاصله چشم ها را کمتر نشان داد. ابتدا باید گوشه مجرای اشک را با سایه بپوشانید، داخل چشم ها را مداد بکشید و در گوشه خارجی چشم کار نکنید.

7. مدل خط چشم برای چشم های نزدیک به هم

کسانی که فاصله چشمانشان کم است توصیه می شود از انواع مدل خط چشم های موجود، از خط چشم نصفه استفاده کنند و بیشتر روی خاتمهی چشم کار کنند؛ یعنی از نصف پایانی چشم، خط چشم بکشند تا فاصله بین چشم ها بیشتر معین شود.

8. مدل خط چشم برای چشم های ریز

کسانی که چشم های ریزی دارند باید با خط چشم، چشمانشان را بزرگ تر نشان دهند به همین منظور زیر چشم ها را نباید خط چشم کشید. باید بالای چشم و گوشه پایین چشم را خط چشم باریکی بکشید. می توانید برای داخل چشمانتان از مداد سفید استفاده کنید تا چشم هایتان درشت تر به نظر آید.

9. مدل خط چشم برای چشم های تک پلکی

خانم هایی که چشم های تک پلکی دارند، می توانند از خط چشم مناسب چشمانشان استفاده کنند. به این گونه که از گوشه داخلی چشم یک خط باریک بکشند و همچنان که به گوشه خارجی نزدیک می شوند خط چشم را پهن تر کنند.

10. مدل خط چشم برای چشم های پف دار

خانم هایی که چشم های پف داری دارند باید با کمک خط چشم، پلک ها را بزرگ تر نشان دهند. برای اینگونه چشم ها باید خط چشم پهن کار کرد. اول از قسمت پهن خط چشم شروع می کنیم و در جایی که باید خط را بین مژه ها بکشیم، سپس به گوشه خارجی چشم نزدیک می شویم و خط چشم را پهن می کشیم.

نکاتی درباره کشیدن انواع مدل خط چشم

  • با استفاده از سایه چشم روشن در بخش داخلی پلک و سایه تیره در گوشه بیرونی، کمی سایه روشن ایجاد کنید.
  • هر قدر به گوشه بیرونی پلک نزدیک می شوید کمی خط را پهن تر کنید و به سمت بالا ببرید.
  • می توانید برای آن که آرایش چشم کمی دودی باشد، خاتمهی خط چشم را اندکی محو کنید.
  • با کشیدن یک خط بسیار باریک از بحش داخلی پلک بالای چشم، کار را شروع کنید.
  • یک خط باریک، ظریف و نزدیک به مژه ها روی پلک پایینی چشم بکشید.
  • سعی کنید خط را تا جای ممکن تمیز و نزدیک به مژه ها نگه دارید.
  • خط چشم مایع انتخاب مناسبی برای زیبایی چشم هاست.

بیشتر بخوانید: انواع خط چشم و روش استفاده از آن ها

منبع: مجله انگیزه

به "انواع مدل خط چشم بر اساس فرم چشم ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مدل خط چشم بر اساس فرم چشم ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید