برنامه سفر به اسپانیا ، چیزهایی که می بایست در اسپانیا تجربه کنید

به گزارش وبلاگ هم نفس، کشور اسپانیا انرژی پر شوری در ترکیب افسون کننده ای از گذشته و حال، از خود ساطع می نماید. این کشور خارق العاده، جاذبه های مدرن امروزی را در کنار زیبایی های سنتی و تاریخی قرار داده و بدین وسیله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می نماید. این کشور، ترکیب بسیار زیبایی از زبان ها، سنت ها، فرهنگ ها و سبک های زندگی متنوع می باشد و همین ویژگی، اسپانیا را به یک مقصد گردشگری بی نظیر تبدیل نموده است که همه آرزوی بازدید از آن را دارند و سفر به این کشور را در لیست کارهایی که قبل از مرگ باید انجام دهند می گذارند. اما چه کارهایی هستند که در سفر به اسپانیا می بایست حتما انجام شوند!؟ برای این که بتوانم پاسخ این سوال را بدهم، نشستم و خیلی جدی به آن فکر کردم و در نهایت، لیستی از چیزهایی که می بایست حتما در برنامه سفر به اسپانیا تجربه شوند تهیه نمودم. من بشخصه تک تک این تجربه ها را به وضوح به یاد می آورم؛ بخاطر احساسی که بعد از تجربه هر کدام داشتم؛ احساس خوشحالی بی حد، پر از انرژی بودن، شگفت زده بودن، غافلگیری یا حتی اضطراب (البته مضطرب در خصوص این که چه اتفاقی خواهد افتاد). چه بار اولتان باشد به اسپانیا سفر می کنید و چه قبلا به این کشور زیبا و منحصر به فرد سفر نموده باشید، تجربیاتی که در این لیست قرار گرفته اند می بایست در لیست کارهایی که باید در زندگی تان انجام دهید قرار گیرند. برای دانستن هشت تجربه ای که به هیچ وجه نباید آنها را در سفر اسپانیا از دست بدهید، با خبرنگاران همراه باشید...

برنامه سفر به اسپانیا ، چیزهایی که می بایست در اسپانیا تجربه کنید

در سفر اسپانیا از الحمرا Alhambra دیدن کنید

اگر تنها می توانید از یک مکان در سفر اسپانیا بازدید کنید، آن مکان باید الحمرا Alhambra در گرانادا باشد. همین و بس. این قصر و قلعه که از رویاها برآمده است، در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است و طراحی و معماری Moorish را به نمایش می گذارد. این بنای دیدنیی ترکیبی از سالن های متنوع و مجموعه اقامتی امیر گرانادا و خانواده اش بوده است. الحمرا Alhambra روی یک تپه با منظره های خیره نماینده از گرانادا قرار گرفته است. دو راه برای دیدن الحمرا Alhambra وجود دارد: شما می توانید بلیط خریداری کنید و برای دیدنی این قصر به درون آن بروید یا این که در یک تور گروهی با یک راهنما شرکت کنید.

در سفر اسپانیا در رستوران El Botin غذا بخورید

تصورش را بکنید در قدیمی ترین رستوران دنیا نشسته اید و به صرف غذا مشغول هستید. این افتخار بزرگ به رستوران El Botin تعلق دارد. این رستوران قدیمی ترین رستورانی است که از زمان تاسیس، به صورت دائمی فعال بوده و به پذیرایی از مشتریانش پرداخته است. این رستوران هم اکنون فضای یک رستوران بسیار شیک را دارد؛ اما هزینه بیشتر مواردی که در منوی آن ذکر شده اند در حدود 20 یورو می باشد. رستوران El Botin بسیار مورد توجه است و مشتریان بسیار زیادی دارد؛ بنابراین برای رفتن به این رستوران، می بایست از قبل میز خود را رزرو کنید. پیشنهاد من این است که از غذاهای کباب شده این رستوران میل بفرمایید. بخاطر این پیشنهاد از من تشکر خواهید کرد.

در سفر اسپانیا از کلیسای La Sagrada Familia بازدید کنید

کلیسای La Sagrada Familia یا کلیسای خانواده مقدس، از برترین جاذبه های گردشگری اسپانیا و شهر بارسلونا به شمار می رود. این کلیسا از این جهت بسیار قابل توجه است که نیمه ساز است و ساخت آن هنوز به اتمام نرسیده است. عملیات ساخت این کلیسا بیش از 100 سال است که در حال اجرا می باشد. کلیسای La Sagrada Familia که به وسیله معمار مشهور اسپانیایی آنتونی گائودی Antoni Gaudi طراحی شده است، در فهرست میراث دنیای یونسکو واقع شده است. برای بازدید از این کلیسا می بایست به وبسایت آن بروید و بلیط خود را رزرو کنید. برای رزرو بلیط، حداقل دو روز قبل اقدام نمایید؛ بخصوص اگر در ماه های تابستان به بارسلونا در اسپانیا سفر می کنید.

هنگام سفر اسپانیا در شور و دیوانگی فستیوال لاس فالاس Las Fallas خودتان را گم کنید

فستیوال لاس فالاس Las Fallas هم تاثیر گذار است، هم خنده دار، هم مبهوت نماینده، هم زیبا و هم دیوانه وار. توصیف کردن این فستیوال واقعا سخت است. اما اگر قرار بود یک کلمه برای توصیف آن انتخاب کنم، از کلمه پر حرارت استفاده می کردم. فستیوال لاس فالاس Las Fallas که هر سال بین پانزدهم تا نوزدهم مارس (اواخر اسفند) به یادبود سنت جوزف Saint Joseph، یکی از قدیسین شهر والنسیا، در این شهر برگزار می گردد. در طول چهار روز ابتدایی این فستیوال، رژه هایی با تندیس های بزرگ، پر جزئیات و به دقت طراحی شده از انواع کاراکتر های جالب برگزار می گردند. آخرین روز فستیوال که La Crema نامیده می گردد، روزی است که نباید آن را از دست بدهید. در این روز، داورها برترین تندیس را انتخاب می نمایند و سایر تندیس ها در سرتاسر شهر در آتش سوزانده می شوند. نمی خواهم جزئیات بیشتری از این جشن را برملا کنم؛ اما می بایست به شما یک هشدار بدهم. اگر شما مبتلا به Claustrophobia یا تنگنا هراسی هستید یا تحمل سر و صدای زیاد را ندارید، بهتر است فقط به دیدنی رژه ها بروید و از شرکت در مراسم La Crema پرهیز کنید.

در سفر به اسپانیا، یک بازی فوتبال دیدن کنید

حتی اگر به فوتبال علاقمند نیستید، می بایست در برنامه سفر به اسپانیا یکی از بازی های تیم رئال مادرید یا تیم بارسلونا را از نزدیک دیدن کنید. تجربه دیدنی بازی این دو تیم، یک پدیده شگفت انگیز است؛ هیجان و انرژی جمعیت، تشویق شدید، حس تعلیق و سایر ویژگی های جالبی که این تجربه دارد، باعث می گردد بی نهایت به شما خوش بگذرد. برای دیدنی این بازی ها، می بایست تقویم بازی های لیگ فوتبال اسپانیا یا La Liga را روی وبسایت آن چک کنید و بلیط بازی را از قبل خریداری نمایید. این بلیط ها در یک چشم به هم زدن به فروش می رسند و اگر دیر بجنبید، بلیطی به شما نمی رسد. اگر در زمان مناسبی به اسپانیا سفر نموده اید و امکانش را دارید، به دیدنی بازی ال کلاسیکو El Clasico، بازی بین دو رقیب بزرگ فوتبال اسپانیا، رئال مادرید و بارسلونا، بروید. این بازی فوق العاده حماسی و هیجان انگیز است.

در برنامه سفر به اسپانیا، به سن سباستین بروید و تاپا نوش جان کنید

تاپا هایی که در سن سباستین خورده ام، در سفر اسپانیا برترین بودند. تنوع آنها، تازگی گوشت استفاده شده، سس هایی که به آنها افزوده می شوند، آنچنان خوش طعم هستند که انگار شما را به بهشت می فرستند. شما می توانید در منطقه Gros district (که خلوت و آرام است) یا منطقه قدیم Old Quarter (که شلوغ و توریستی است) این تاپاهای خوش طعم را تهیه کنید.

به اندلس بروید و یک نمایش فلامنکو را دیدن کنید

برخلاف تصور معمول، پایکوبی فلامنکو پایکوبی ملی اسپانیا نیست؛ بلکه پایکوبی سنتی منطقه اندلس در جنوبی ترین بخش کشور اسپانیا است. از آنجایی که اندلس زادگاه فلامنکو به شمار می رود، شما می توانید اصیل ترین و زیباترین اجراهای آن را در اندلس ببینید. من برای اولین بار یک اجرای فلامنکو را در محله کولی های گرانادا و در یک اتاق غار مانند دیدم. بعد از شش سال، هنوز شور و قدرت پایکوبینده ها را به یاد می آورم. آن اجرا فوق العاده تاثیر گذار بود. شما می توانید در هر یک از شهرهای اندلس مانند سویلا Sevilla، کوردوبا Cordoba، کادیز Cadiz، خائن Jaen و غیره یک نمایش اصیل فلامینکو را دیدن کنید. سبک سنتی فلامنکو با عنوان Peñas شناخته می گردد.

در موزه گوگنهایم Guggenheim در بیلبائو به کشف هنر بپردازید

موزه گوگنهایم Guggenheim بخشی از کوشش های دولت اسپانیا برای توسعه گردشگری در شهر بیلبائو و منطقه باسک بوده است. این موزه که در سال 1997 ساخته شده است، به وسیله فرانک گهری Frank Gehry طراح سالن کنسرت والت دیزنی در لس آنجلس، طراحی شده است. موزه گوگنهایم Guggenheim هنر معاصر را به نمایش می گذارد و میزبان نمایشگاه های مختلفی در طول سال می باشد. شما می توانید به وبسایت این موزه بروید و بلیط بازدید از آن را رزرو نمایید. بازدید از جاذبه های گردشگری شهرهای اسپانیا را در فهرست برنامه سفر به اسپانیا قرار دهید و از دیدنی آن ها لذت ببرید.

منبع: همگردی

به "برنامه سفر به اسپانیا ، چیزهایی که می بایست در اسپانیا تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر به اسپانیا ، چیزهایی که می بایست در اسپانیا تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید