برنامه های وزارت صمت برای افزایش تولید خودرو

به گزارش وبلاگ هم نفس، ساماندهی صنعت خودرو به دلیل اینکه کیفیت، قیمت و تحویل به موقع خودرو برای مردم بسیار مهم بوده و از طرفی این صنعت به دلیل اشتغال زایی از اهمیت بسیاری برخوردار است. از سوی دیگر در حال حاضر صنعت خودرو دچار مسائل بسیار حادی بوده و اگر رها شود، عوارض ناگواری به همراه خواهد داشت. افزایش تولید خودرو در گروی افزایش کمی و کیفیت تولید قطعه سازان کشور است. راهی که قطعه سازان از 1 تا 2 دهه قبل وارد آن شدند و امروز بخشی از این تلاش ها به نتیجه رسیده است.

برنامه های وزارت صمت برای افزایش تولید خودرو

مهدی صادقی نیارکی در ادامه با اشاره به اینکه سال 90، 1 میلیون و 420 هزار خودروی سواری تولید کردیم، افزود: بیشترین واردات خودرو مربوط به سال 93 می شود، 103 هزار دستگاه در سال 1393 وارد کشور شده است و در سال 96 حدوداً 70 هزار دستگاه وارد شده است. وی با اشاره به اینکه در سال 1396، 1 میلیون و 550 هزار دستگاه خودرو در کشور تولید و به بازار عرضه شد، گفت: در آن سال هزار دستگاه وارد شده بود و حداکثر تولید 1 میلیون و 400 هزار دستگاه اعلام شد.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اشاره به اینکه حدود 1 میلیون و 500 هزار دستگاه تقاضای مؤثر در کشور وجود دارد، شرح داد: تولید 1 میلیون دستگاه خودرو برای امسال پیش بینی شده است که برای سال آینده رشد حدود 50 درصدی را پیش بینی می کنیم. صادقی نیارکی ادامه داد: اگر قیمت خودرو قیمت واقعی باشد، خیلی از تقاضاها ممکن است وجود نداشته باشد، ولی اگر تقاضا را 1 میلیون و 500 هزار دستگاه در نظر بگیریم، باید ببینیم که چه اندازه می توانیم صادر و چه اندازه تولید کنیم.

برنامه رشد 50 درصدی تولید خودرو در سال آینده

وی با اشاره به اینکه سال آینده برنامه رشد 50 درصدی را در تولید خواهیم داشت، افزود: خودروسازان انواع و اقسام شرایط و لیزینگ را مطرح می کنند.

قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم

معاون امور صنایع وزارت صمت همچنین گفت: تقاضای مؤثر عددی است که باید به صورت کارشناسی شده و مؤثر مطرح شود، قانونی برای ممنوعیت واردات خودرو نداریم و مانند تمام کالاهایی که قانون واردات و صادرات داریم ،بر اساس تعرفه باید کنترل صورت بگیرد.

***

شما می توانید جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ هم نفس مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "برنامه های وزارت صمت برای افزایش تولید خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های وزارت صمت برای افزایش تولید خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید