سگ ها جهان را این شکلی می بینند، عکس

به گزارش وبلاگ هم نفس، آیا تا کنون به این فکر نموده اید که سگ ها جهان و آنچه در آن است را چطور می بینند؟ جهان در چشم آن ها چه رنگ است؟

سگ ها جهان را این شکلی می بینند، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ هم نفس، یک ابزار تعاملی آنلاین نو به شما امکان می دهد که جهان را از دید حیوانات گوناگون دیدن کنید. از آنجا که سگ ها، گربه ها، پرندگان و خرگوش ها همگی چشم های متفاوتی نسبت به انسان دارند، میدان دید و طیف رنگی در دسترسشان با ما فرق دارد.

این ابزار نو با آپلود عکس و انتخاب فیلتر مورد نظر، تصویر را به آنچه حیوان انتخابی شما می بیند تبدیل می نماید.

گیرنده های نور چشم انسان در دو نوع استوانه ای و مخروطی هستند. گیرنده های مخروطی که تشخیص رنگ را برای انسان ممکن می نمایند سه نوع هستند که هر کدام به یکی از رنگ های قرمز، سبز یا آبی حساسیت نشان می دهند.

در مقام مقایسه چشم سگ ها فقط دو نوع گیرنده مخروطی دارد که به رنگ های آبی و زرد حساس است. به این ترتیب سگ ها فقط می توانند این رنگ ها و طیفی از رنگ خاکستری را ببینند. البته گیرنده های میله ای چشم آن ها از انسان بهتر عمل می نماید و همین باعث می گردد که در تاریکی بهتر از انسان ببینند و حرکت را بهتر تشخیص دهند.

شکل قرار گرفتن چشم های سگ در سر نیز میدان دید بهتری به آن ها می دهد. در حالی که میدان دید انسان 180 درجه است، سگ ها حدود 240 درجه میدان دید دارند. البته همین باعث می گردد که درک عمقشان نسبت به انسان پایین تر باشد.

منبع: دیلی میل

5858

منبع: خبرآنلاین

به "سگ ها جهان را این شکلی می بینند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سگ ها جهان را این شکلی می بینند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید