شکار رانندگان گوشی به دست با دوربین ، هدف: کاهش قربانیان حوادث جاده ای

به گزارش وبلاگ هم نفس، دولت استرالیا با هدف کاهش چشمگیر قربانیان حوادث رانندگی استفاده از دوربین هایی را آغاز کرد که شبانه روز حتی در بدترین شرایط آب و هوا رانندگان گوشی به دست را شکار می کنند.

شکار رانندگان گوشی به دست با دوربین ، هدف: کاهش قربانیان حوادث جاده ای

به گزارش وبلاگ هم نفس به نقل از رویترز، فعالیت آزمایشی دوربین های شکار گوشی در جاده های نیوساوث ولز استرالیا از روز یکشنبه آغاز شد و مقام های محلی امیدوارند با گسترده تر شدن چتر پوششی این دوربین ها، تا دو سال آینده آمار قربانیان ناشی از حوادث رانندگی یک سوم کاهش یابد.

این دوربین ها که نخستین نمونه در دنیا هستند، 24 ساعت شبانه روز کار می کنند و کیفیت تصویرشان در تمام شرایط آب و هوایی یکسان است. نرم افزار موجود در دوربین ها به گونه ای است که خیلی آسان تشخیص می دهد یک راننده پشت فرمان گوشی در دست دارد یا نه. زنگ زدن یا پاسخ دادن به گوشی هنگام رانندگی فقط با استفاده از هندزفری در نیوساوث ولز قانونی است و جز آن می تواند تخلف محسوب شود.

از این رو، استفاده از شبکه های اجتماعی یا برقرار کردن تصویری و ارسال و دریافت متن پشت فرمان جزو مواردی است که در دوربین شکار گوشی به عنوان تخلف ثبت می شود. در 11 ماه سال 2019 در مجموع 329 نفر در جاده ها و مسیرهای نیوساوث ولز کشته شده اند. این آمار در سال 2018 حدود 354 نفر بود و مقام های رسمی امیدوارند تا سال 2021 تعداد کشته های جاده ای 30 درصد کاهش یابد.

در سه ماه ابتدایی فعالیت دوربین های شکار گوشی، رانندگان خطاکار صرفا پیام های هشدار دریافت می کنند. پس از آن، هر راننده متخلف 344 دلار استرالیا برای دست داشتن گوشی هنگام رانندگی جریمه می شود و این جریمه در محدوده مدارس به 457 دلار می رسد. راننده های خطاکار علاوه بر جریمه دلاری، نمره منفی هم می گیرند.

دولت استرالیا امیدوار است در چهار تا پنج سال ابتدایی این برنامه هر سال 135 میلیون خودرو رصد شوند. اگر 1.8 درصد راننده ها از گوشی استفاده کرده باشند، تصویر 2.4 میلیون راننده پرونده ثبت می شود و اگر فقط سه درصد موارد به تشکیل پرونده برسد، حدود 73 هزار پرونده باید در دادگاه رسیدگی شود.

منبع: همشهری آنلاین

به "شکار رانندگان گوشی به دست با دوربین ، هدف: کاهش قربانیان حوادث جاده ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار رانندگان گوشی به دست با دوربین ، هدف: کاهش قربانیان حوادث جاده ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید