فرمولاسیون نانویی مانع از بروز آلزایمر در بیماران دیابتی می گردد

به گزارش وبلاگ هم نفس، بعضی بیماران مبتلا به دیابت به آلزایمر دچار می گردد که برای جلوگیری از این فرایند، محققان فرمولاسیون نانویی را به کار گرفتند تا با یاری آن جهت سیگنال دهی انسولین در بدن را تحت تاثیر قرار داده و مانع از بروز آلزایمر در بیماران دیابتی شوند.

فرمولاسیون نانویی مانع از بروز آلزایمر در بیماران دیابتی می گردد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ هم نفس، دانشمندان دانشگاه پنجاب فرمولاسیون نانویی هدفمندی را برای توقف بیماری آلزایمر ناشی از دیابت ایجاد کردند. فرمولاسیون های نانویی (NFs) سیستم های تازه و پیشرفته ای برای تحویل دارو هستند که خواص دارو های معمولی را افزایش داده و تحویل هدفمند دارو را انجام می دهند. این مطالعه به وسیله راجت سندیر و اسمریتی گوپتا، از گروه بیوشیمی دانشگاه دانشگاه پنجاب صورت گرفته است. موهالی از محققان موسسه ملی بیوتکنولوژی کشاورزی و غذایی (NABI)، و سوبرامانیام گانش از موسسه فناوری هند (IIT)، نیز در این پروژه همکاری کردند.

یافته های این تحقیق در مجله ACS Applied Materials and Interfaces منتشر شده است. مطالعات مشاهده ای بر روی تعداد زیادی از بیماران دیابتی نشان می دهد که احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری آلزایمر (AD) در این بیماران دیابتی وجود دارد که منجر به ابداع اصطلاح تازهی به نام دیابت نوع 3 (T 3 DM) شد که یک اختلال متابولیک عصبی است.

در این مطالعه، دانشمندان کار را برای کشف مکانیسم هایی که دیابت را با بیماری آلزایمر مرتبط می نماید با استفاده از سیستم های کشت و مدل های حیوانی شروع کردند. معین شد که سیستم سیگنال دهی انسولین به خطر افتاده، به توسعه بیماری آلزایمر ناشی از دیابت یاری می نماید.

سندیر گفت: بر اساس این یافته ها، می توانیم GSK 3 بتا را به عنوان یک جزء کلیدی در راستا سیگنال دهی انسولین شناسایی کنیم که معین شد بیش از حد در مغز فعال می گردد، که نشان می دهد احتمالاً رویداد های پاتولوژیک در مغز را معکوس می نماید.

آن ها از اکسید گرافن (GO) به عنوان وسیله ای برای انتقال RNA مداخله گر کوچک (siRNA) با استفاده از راستا بینی برای مسدود کردن ژن بتا GSK 3 در مغز استفاده کردند. GSK 3 یک مولکول کلیدی در راستا سیگنال دهی انسولین است. GO در سال های اخیر به عنوان یک وسیله انتقال و تحویل، توجه زیادی را به خود جلب نموده است و به علت خواص فیزیکی، شیمیایی و زیستی منحصربه فرد خود، موفقیت چشمگیری در نابودی ژن ها نشان داده است.

محققان دریافتند که رویکرد siRNA در پیشگیری از نقص های شناختی و آسیب شناسی ناشی از سیگنال دهی انسولین به خطر افتاده است.

سندیر اضافه کرد: انتظار می رود که نتایج مطالعات پیش بالینی به زودی به یک محصول تبدیل گردد تا بتواند به کسانی که از نقص حافظه ناشی از دیابت رنج می برند، یاری کند.

بیماری آلزایمر (AD) شایع ترین شکل زوال عقل است که بیش از 80 درصد موارد زوال عقل در سراسر دنیا را در افراد مسن تشکیل می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فرمولاسیون نانویی مانع از بروز آلزایمر در بیماران دیابتی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمولاسیون نانویی مانع از بروز آلزایمر در بیماران دیابتی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید