نایب رییس مجلس: ضروری است مدتی در کشور نظام پارلمانی حاکم گردد

به گزارش وبلاگ هم نفس، نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می رسد ضروری است که در کشور مدتی طولانی نظام پارلمانی حاکم گردد. ما احتیاج داریم در موقع لزوم سریعا افراد را عوض کنیم اما با شرایط کنونی اگر سراغ هرکسی برویم بحران سیاسی ایجاد می گردد.

نایب رییس مجلس: ضروری است مدتی در کشور نظام پارلمانی حاکم گردد

به گزارش وبلاگ هم نفس آنلاین به نقل از ایسنا، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه درحال حاضر مسائل زیادی در جوابگوسازی مسئولان وجود دارد و باید اقدامات جدی تری انجام گردد، ادامه داد: نظام ما یک نظام ریاستی است، باید برای برای جوابگو کردن مسئولان باتوجه به توزیع اختیارات در کشور فکری جدی کرد که احتیاجمند برنامه های بنیادی تر است.

وی با اشاره به اینکه یک نظر این است که نخست وزیری را احیا کنیم تا مجلس بتواند دولت را رصد کند، اضافه نمود: مجلس اکنون نمی تواند بسیاری از برنامه های دولت را رصد کند، رییس جمهور نیز یک فرد برخاسته از آرای مردم است و نمی توان به راحتی به سراغش رفت زیرا یک نماد سیاسی است، وقت آن است که گفت وگو برای پاسخ گوسازی کابینه انجام گردد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: به نظر می رسد ضروری است که در کشور مدتی طولانی نظام پارلمانی حاکم گردد. کابینه را می توان بارها ساقط کرد، بعد از جنگ جهانی دوم یک حزب 50 سال بر ژاپن حکومت کرد اما میانگین عمر کابینه هایش کمتر از دو سال بود. ما احتیاج داریم در موقع لزوم سریعا افراد را عوض کنیم اما با شرایط کنونی اگر سراغ هرکسی برویم بحران سیاسی ایجاد می گردد.

قاضی زاده در پاسخ به اینکه مجلس هم اکنون نیز به خوبی نمی تواند از ابزار سوال و استیضاح استفاده کند، گفت: این مساله به این خاطر است که اکنون ما سراغ هر وزیری برویم یک برخورد با رییس جمهور صورت می گیرد، اما اگر کابینه در اختیار نخست وزیر منصوب مجلس باشد این فرسایش ها وجود نخواهد داشت

منبع: همشهری آنلاین

به "نایب رییس مجلس: ضروری است مدتی در کشور نظام پارلمانی حاکم گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نایب رییس مجلس: ضروری است مدتی در کشور نظام پارلمانی حاکم گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید