هفت خوان کاهش وزن

به گزارش وبلاگ هم نفس، 1) میل و احساس نیاز به کاهش وزن باید از جانب خود فرد باشد. اگر درباره تغییر در شیوه زندگی خود دچار تردید و دودلی هستید یا به دلیل خوشحالی و رضایت دیگران تصمیم به این کار گرفته اید، به احتمال زیاد با شکست روبرو خواهید شد. دقت داشته باشید که هنگام ایجاد تغییرات، بررسی کنید که کدام تغییر روی شما تاثیرگذار است. رژیم غذایی

هفت خوان کاهش وزن

هفت خوان کاهش وزن

در کنار همه دستورات و توصیه های موجود برای کاهش وزن، هفت نکته مهم وجود دارد که برنامه کاهش وزن ما را تکمیل کرده و در به نتیجه رسیدن برنامه رژیمی به ما کمک می کند:

1) میل و احساس نیاز به کاهش وزن باید از جانب خود فرد باشد. اگر درباره تغییر در شیوه زندگی خود دچار تردید و دودلی هستید یا به دلیل خوشحالی و رضایت دیگران تصمیم به این کار گرفته اید، به احتمال زیاد با شکست روبرو خواهید شد. دقت داشته باشید که هنگام ایجاد تغییرات، بررسی کنید که کدام تغییر روی شما تاثیرگذار است. رژیم غذایی و برنامه ورزشی دوست شما ممکن است درباره شما نادرست باشد. کلید کاهش وزن، پیدا کردن روشی است که درباره شما کارساز باشد.

2) خودتان را درباره اینکه در اجرای برنامه کاهش وزن ایده آل نیستید ، سرزنش نکنید. زمانی که تلاش شما در جلوگیری از پرخوری موثر واقع نشد، به این معنی نیست که برنامه کنترل وزن شما به طور کامل با شکست روبرو شده و باید آن را رها کنید. سعی کنید که اشتباهات خود را بپذیرید ولی اجازه ندهید که این اشتباهات و انتخاب های نادرست از غذاها، شما را از ادامه راستا بازدارد. این قضیه درباره ورزش هم صادق است. بازماندن از اجرای بخش اندکی از برنامه های ورزش که باید انجام می دادید، به این معنی نیست که دیگر نمی توانید به برنامه قبلی خود بازگردید. کنترل وزن به این معنا نیست که شما در همه زمان ها انتخاب درستی از غذاها داشته باشید بلکه به این معنی است که تلاش کنید در بیشتر مواقع انتخاب های خوب و شایسته ای داشته باشید.

3) سعی کنید از محیط ها و شرایط وسوسه کننده ای که موجب کارشکنی در برنامه غذایی تان می شود، دوری کنید. برای همه ما شرایطی وجود دارد که ما را در معرض پرخوری قرار می دهد. به طور مثال، زمان استراحت میان روز برای صرف چای یا قهوه یا قرار گرفتن در جمع دوستان بعد از کار روزانه، فرصت مناسبی برای پرخوری و کارشکنی در اجرای رژیم خواهد بود. بنابراین، از قرار گرفتن در چنین شرایطی اجتناب کنید و تلاش کنید فعالیت ها و سرگرمی های دیگری را برای این زمان ها برنامه ریزی کنید.

4) سعی کنید بیشتر با افرادی که به تلاش های شما برای کاهش وزن بها می دهند و از شما حمایت می کنند، هم نشینی داشته باشید. حتی دوستان بسیار خوب ما هم می توانند دانسته یا ندانسته سبب خراب شدن برنامه کاهش وزن ما شوند. اوقات خود را با افرادی سپری کنید که شما را برای خوردن غذاهای کم ارزش تحت فشار قرار ندهند.

5) هنگام دست یابی به اهداف میان مدت، برای خود جوایزی غیر از غذا در نظر بگیرید. به نام مثال، در پایان هفته اول اجرای برنامه غذایی سالم یا بعد از کاهش اولین دو کیلو از وزن تان برای خود یک کتاب یا یک سی دی به نام جایزه خریداری کنید.

6) یخچال و گنجه خود را با غذاهای سالم پر کنید. از تنقلات پر کالری ولی کم ارزش از لحاظ مواد مغذی، مانند چیپس و بیسکوییت و شکلات دوری کنید ولی از قلم نیاندازید که گزینه های سالم تری مانند میوه ها و سبزی های تازه و خشک شده، ماست و شیر کم چرب، ذرت بو داده و... را جایگزین آنها کرده و در دسترس خود قرار دهید. به طور مثال، یک عدد سیب می تواند میان وعده بسیار مناسبی برای رفع حالت گرسنگی شما باشد.

7) به جای آنکه روی وزن ایده آل خود تمرکز کرده و آمال و آرزوی خود را رسیدن به آن قرار دهید، به اهداف کوچک تری فکر کنید. برای مثال، تصمیم بگیرید که در انتهای هفته یا ماه به چه وزنی می خواهید برسید و تمرکز خود را روی آن معطوف کنید.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "هفت خوان کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت خوان کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید