واکسن بالقوه کرونا آکسفورد کارآمد است

به گزارش وبلاگ هم نفس به نقل از دیلی میل، تحقیقی جدید نشان می دهد واکسن کووید19 بالقوه توسعه یافته در دانشگاه اکسفورد انگلیس کارآمد است و در بدن واکنش ایمنی قدرتمند نسبت به ویروس ایجاد می نماید.

واکسن بالقوه کرونا آکسفورد کارآمد است

برخلاف نمونه های معمول واکسن که از نسخه ضعیف شده ویروس یا مقدار اندکی از آن توسعه می یابند، واکسن بالقوه دانشگاه آکسفورد سبب می شد بدن انسان به بخشی از ویروس تبدیل گردد.

اکنون گروهی از محققان دانشگاه بریستول متوجه شده اند این فناوری نوین درباره ویروس کرونا کارآمد است. پژوهش مذکور با استفاده از سلول ها در آزمایشگاه انجام شد و نشان داد این واکسن موثر به پروتئین کووید19 دستوراتی می دهد که سلول ها آن را هزاران بار کپی و فراوری می نمایند. این بدان معنا است که سیستم ایمنی بدن بیماری را به راحتی تشخیص می دهد و بدون بیمار شدن با آن مقابله می نماید.

دیوید متیوز محقق ارشد این پروژه می گوید: اکنون می دانیم این واکسن همانطور که پیش بینی شده عمل می نماید و برای مقابله با بیماری کارآمد است.

سارا گیلبرت رهبر آزمایش بالینی واکسن بالقوه آکسفورد برای مقابله با ویروس کرونا می گوید: این تحقیق نشان می دهد انبوهی از پروتئین های اسپایک ویروس کرونا با دقت بالا فراوری می شوند و همین امر دلیل موفقیت واکسن در ایجاد واکنش ایمنی در بدن را شرح می دهد.

نتایج این تحقیق در حالی منتشر می گردد که مقامات بهداشت انگلیس هشدار دادند احتمال توزیع واکسن کووید19 تا قبل سال نو میلادی بسیار اندک است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "واکسن بالقوه کرونا آکسفورد کارآمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن بالقوه کرونا آکسفورد کارآمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید