وزیر ارتباطات: فراوری گوشی داخلی باکیفیت شدنی است

به گزارش وبلاگ هم نفس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه هم اکنون از موبایل ایرانی استفاده می نماید که ظرفیت های مناسبی هم دارد، گفت که موبایل ایرانی فراوری داخل بوده، در ساخت آن از ظرفیت جوانان استفاده می گردد، موجب اشتغال زایی خواهد شد، در مردم و جامعه خودباوری ایجاد می نماید و نسبت به گوشی های خارجی مقرون به صرفه تر است.

وزیر ارتباطات: فراوری گوشی داخلی باکیفیت شدنی است

طی سال های گذشته، گوشی هایی که به اشکال مختلف در داخل فراوری شده بودند، در بازار موجود بود اما موضوع فراوری گوشی ایرانی چندی پیش باز هم مطرح شد و از نیمه های سال 1398 بود که موضوع فراوری گوشی های تازه ایرانی، باز هم به یکی از مباحث حوزه فناوری اطلاعات راه پیدا کرد؛ آن هم فراوری یک گوشی که ایرادهای مدل های قبلی را رفع نموده باشد و بتواند با نسخه های خارجی رقابت کند.

پیش از این تنها یک شرکت به اسم فراورینماینده محدود گوشی شناخته می شد؛ فراورینماینده ای که البته به زعم بعضی از کارشناسان این حوزه، بیش تر مونتاژ نماینده قطعات وارداتی گوشی بوده تا این که بخواهند صفر تا صد گوشی را در داخل کشور فراوری کند. پس از ٖآن محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم- چند برند فراورینماینده گوشی داخلی را گفت. اوایل امسال هم خبر فراوری 14 میلیون دستگاه گوشی همراه هوشمند و تبلت تا انتها دوره 5 ساله اجرای طرح حمایت از توسعه اکوسیستم همراه، توسعه بازار و فناوری فراوری گوشی های هوشمند داخلی، منتشر شد.

وزیر ارتباطات: از موبایل فراوری داخل استفاده می کنم

این بار هم وزیر تازه ارتباطات و فناوری اطلاعات حرف از فراوری گوشی داخلی را به میان کشیده است. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دولت سیزدهم که کمتر از یک ماه است بر مسند وزارت نشسته، به خبرگزاری خانه ملت گفته است که هم اکنون از موبایل ایرانی استفاده می نماید که ظرفیت های مناسبی هم دارد و گوشی های همراه داخلی توان رقابت با همتایان خارجی خود را دارند.

او درباره برنامه وزارتخانه متبوعش برای فراوری موبایل ایرانی، گفت: در حال حاضر سالانه حدود 10 تا 15 میلیون گوشی همراه وارد ایران می گردد که این واردات حدود 3 تا 5 میلیارد دلار ارزبری دارد. ظرفیت های خوبی برای فراوری موبایل در کشور وجود دارد اما باید بازار آن در کشور شکل گیرد و مردم به این موبایل ها اطمینان نمایند، البته ممکن است نواقصی وجود داشته باشد اما باید به این نکته توجه کرد که موبایل ایرانی فراوری داخل بوده، در ساخت آن از ظرفیت جوانان استفاده می گردد، موجب اشتغال زایی خواهد شد، در مردم و جامعه خودباوری ایجاد می نماید و نسبت به گوشی های خارجی مقرون به صرفه تر است.

فراوری گوشی همراه، برنامه ریزی منجسم، عزم عمومی و باور ملی می خواهد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه فراوری گوشی های همراه متنوع به برنامه ریزی منجسم، عزم عمومی و باور ملی احتیاج دارد، ادامه داد: ما در کوشش هستیم تا بخش قابل توجهی از احتیاج کشور به گوشی همراه به وسیله فراوری بومی تامین گردد اما مردم هم باید همراهی نمایند زیرا حتی اگر محصولات باکیفیت هم فراوری گردد اما مردم همراهی ننمایند، اتفاق مثبتی در این زمینه نمی افتد.

زارع پور در پاسخ به این سوال که آیا گوشی های همراه داخلی توان رقابت با همتایان خارجی خود را دارند؟ شرح داد: بله؛ حتی سرمایه گذارانی ایرانی که اکنون در عرصه فراوری در سایر کشورها فعال هستند، آمادگی دارند که ظرفیت خود را برای فراوری گوشی همراه در ایران به کار بگیرند.

وی با بیان اینکه فراوری انواع گوشی های همراه با کیفیت، شدنی است اما باید باور ملی شکل گیرد و مردم هم صبر نمایند، توضیح داد: گاهی ممکن است بعضی گوشی ها یکی از توانایی های گوشی های خارجی را نداشته باشد، طبیعی است ابتدای کار فراوری است باید مردم همراهی نمایند، تا روزی که بتوان صادرنماینده گوشی همراه بود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "وزیر ارتباطات: فراوری گوشی داخلی باکیفیت شدنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر ارتباطات: فراوری گوشی داخلی باکیفیت شدنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید