پاکستان در ملاقات با طالبان از موضع چه کسی حمایت کرد؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، وزیر خارجه پاکستان در ملاقات با طالبان ضمن تأکید بر مالکیت و رهبری فرایند صلح توسط افغان ها معین نکرد که از موضع چه کسی در این فرایند حمایت می نماید.

پاکستان در ملاقات با طالبان از موضع چه کسی حمایت کرد؟

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ هم نفس ، درحالیکه بعضی کشورهای منطقه از جمله ازبکستان، هند، امارات و تاجیکستان حمایتشان را از موضع دولت افغانستان در مذاکرات صلح اعلام نموده اند وزیر خارجه پاکستان در ملاقات با طالبان ضمن تاکید بر شروع فوری مذاکرات موضع خویش را در این باره تعیین نکرد.

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان در ملاقات ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی رهبر طالبان و هیئت همراهش، گفت که بحران افغانستان راهکار سیاسی دارد و تاکید نمود که مشارکت مثبت اسلام آباد در فرایند صلح افغانستان منجر به توافقنامه قطر شد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه پاکستان، قریشی در این ملاقات بر اجرای کامل توافقنامه آمریکا-طالبان تاکید نمود و اضافه کرد که عملی شدن این توافقنامه راه را برای شروع هرچه زودتر مذاکرات بین الافغانی هموار می نماید.

قریشی همچنین توضیح داد: پاکستان به حمایت از فرایند صلح افغانستان به مالکیت و رهبری افغان ها برای تامین صلح پایدار، ثبات و رفاه در منطقه و فرا منطقه حمایت می نماید.

وی همچنین از جامعه جهانی خواست تا مشارکت خودشان را برای بازسازی و توسعه مالی افغانستان افزایش دهند و بر ضرورت ایجاد فرصت های مالی و فضایی مثبت برای بازگشت مهاجرین افغان مقیم پاکستان به کشورشان تاکید نمود.

وزیر خارجه پاکستان در ملاقات با هیئت طالبان در حالی درباره مسایلی از قبیل همکاری های منطقه ای، توسعه ای، مالی و موضوع بازگشت مهاجرین افغان گفت وگو نموده که این مسائل معمولاً در ملاقات نمایندگان دولت ها مطرح می شود.

هیئت طالبان در حالی طی به دعوت رسمی وزارت خارجه پاکستان به اسلام آباد سفر نموده است که این کشور چند روز پیش خاطرنشان کرد که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه طالبان را بطور کامل اجرا می نماید.

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به دعوت پاکستان از طالبان برای سفر به این کشور، خواست تا دولت اسلام آباد تعهدات و مسئولیت هایش در رابطه با قطعنامه های شورای امنیت را عملی کند و برای تحقق کامل آن ها متعهد بماند.

امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان نیز با انتقاد از این اقدام پاکستان از اسلام آباد خواست تا تعهداتش در رابطه با قطعنامه های سازمان ملل را عملی کند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "پاکستان در ملاقات با طالبان از موضع چه کسی حمایت کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکستان در ملاقات با طالبان از موضع چه کسی حمایت کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید