کنترل فشار خون با تمرینات تنفسی 5 دقیقه ای

به گزارش وبلاگ هم نفس، محققان در مورد این موضوع که چگونه می توان ظرفیت بدن را برای ورزش افزایش داد، به نتایجی دست یافته و نشان داده اند که می توان با تمرینات تنفسی 5 دقیقه ای به صورت روزانه جنبه های خاصی از متابولیسم را بهبود بخشید.

کنترل فشار خون با تمرینات تنفسی 5 دقیقه ای

محققان پیشنهاد می نمایند که می توان با یک تکنیک تنفسی افراد را به سمت سبک زندگی فعال تر تشویق کرد. تکنیکی که در این تحقیق آنالیز شد به عنوان تمرین قدرتی عضلانی دمی با مقاومت بالا شناخته می گردد که در دهه 1980 به عنوان راهی برای درمان بیماران مبتلا به بیماری های تنفسی شناخته شد.

ایده این است که مدت زمان کوتاهی را صرف تنفس به وسیله یک دستگاه دستی کنید که هوا را در جهت مخالف مکش می نماید و مقاومتی برای تقویت دیافراگم و سایر عضلات تنفسی فرد ایجاد می نماید. فقط با 5 دقیقه زمان، سال گذشته نتایج امیدوارنماینده ای از تحقیقات به دست آمد. آن مطالعه نشان داد که در صورت تمرین روزانه، این دوره های کوتاه تمرین تنفسی می توانند منجر به کاهش شدید فشار خون و بهبود سلامت قلب و عروق شوند. بعضی از مزایای آن حتی پس از خاتمه برنامه تمرینی نیز باقی می ماند.

این مطالعه تازه به وسیله همان گروه از محققان در پی آنالیز چگونگی استفاده از این تکنیک تنفسی برای بهبود تحمل ورزش در بزرگسالان میانسال و مسن بود. دانشمندان 35 بزرگسال 50 ساله و بالاتر را انتخاب کردند و آن ها را در یک گروه آموزشی با مقاومت بالا یا یک گروه کنترل با مقاومت کم قرار دادند. هر دو گروه موظف شدند از دستگاه تنفسی برای حدود پنج دقیقه در روز، در یک دوره شش هفته ای استفاده نمایند.

پس از اتمام برنامه، گروه با مقاومت بالا 12 درصد بهبودی را در آزمون زمانی تردمیل تا بروز خستگی نشان دادند. در حالی که عملکرد در گروه کنترل با مقاومت کم بدون تغییر باقی ماند. به گفته کیتلین فریبرگ، محقق ارشد از دانشگاه کلرادو بولدر، دانشمندان سطوح تغییر یافته 18 متابولیت مختلف که نقش کلیدی در فراوری انرژی و متابولیسم اسید های چرب دارند را در گروه با مقاومت بالا مشاهده کردند.

نتایج این تحقیق عملیاتی در نشست سالانه زیست شناسی تجربی 2022 انجمن فیزیولوژی آمریکا ارائه می گردد.

منبع: سایت نیو اطلس منتشره از انجمن فیزیولوژیک آمریکا

منبع: فرادید

به "کنترل فشار خون با تمرینات تنفسی 5 دقیقه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل فشار خون با تمرینات تنفسی 5 دقیقه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید