گشت و گذار یک روزه در دبی

به گزارش وبلاگ هم نفس، اگر تنها یک روز برای گشتن دبی فرصت دارید، این بهترین برنامه ای است که می توانید داشته باشید! اگر هم فکر نمی کنید حالا حالاها گذرتان به دبی بیافتد، بد نیست سری به این مطلب زده و بازدیدی تصویری از جاذبه های دبی داشته باشید!

گشت و گذار یک روزه در دبی

با این برنامه بهترین جاذبه های دبی، که در سفر به آن حتما باید سری به آنها بزنید را خواهید دید. در این برنامه حتی بازدید از یکی از مرکز خریدهای بزرگ دبی که به خاطر دلایل زیادی بسیار معروف شده هم گنجانده شده است.

در بیرون از مرکز خرید بزرگ آبنماهای رقصان را دیدن کنید، سپس به برج خلیفه بروید و با استفاده از آسانسورهای آن که با سرعت فوق العاده ای حرکت می کنند به بالای برج بروید تا از منظره بی نظیری که از آن بالا می بینید غرق لذت شوید.

اگر هم ترجیح می دهید روزی که در پیش دارید را با تورها بگذرانید و در غالب یک تور به گشت و گذار در این شهر عربی بپردازید، تورهای زیادی هستند که می توانید آنها را تهیه کنید و از جاذبه های شهر دیدن کنید.

ساعت 9 صبح: مسجد جمیرا (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

این مسجد یکی از معروف ترین مساجد دبی است و تنها مسجدی است که افراد غیر مسلمان اجازه بازدید از داخل آن را دارند. تورهای بازدید از داخل این مسجد در مرکز شیخ محمد قرار دارند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که از روز شنبه تا پنج شنبه در ساعت 9:45 دقیقه صبح در جلوی مسجد باشید. تور بازدید از این مسجد حدود 2 ساعت طول می کشد و عکاسی در داخل مسجد آزاد است. مسجد در سال 1970 ساخته شد و در سال 1979 بازگشایی شد. ظرفیت مسجد جمیرا 1200 نفر است و به سبک فاطمی (وابسته به فاطمیون که بین 909 و 1171 میلادى در مصر و بخشی از شمال آفریقا حکومت می کردند) ساخته شده است.

ساعت 11:10 دقیقه پیش از ظهر: آکواریوم دبی (مدت زمان بازدید: 2 ساعت و 30 دقیقه)

این مکان را با خلیج دلفین در نخل، جایی که مختص دلفین ها و فعالیت هایی است که می توان با این حیوان باهوش انجام داد، اشتباه نگیرید. این آکوارویم در مرکز خرید دبی قرار گرفته است و خانه بیش از 33000 گونه موجود دریایی است. یک تانک بزرگ به گنجایش 10 میلیون لیتر در یک سطح و در سطح دیگر یک باغ وحش زیر دریایی وجود دارد، جایی که بازدید کنندگان می توانند با حیوانات از نزدیک در ارتباط باشند. در این مرکز فعالیت های زیادی استقبال شما را می کشند، مثلا می توانید در درون یک قفس زیر آب بروید و حیوانات زیر آبی را از نزدیک مشاهده کنید. این حیوانات شامل 300 گونه کوسه و انواع سفره ماهی است، حالا جرات رفتن زیر آب را دارید یا ترجیح می دهید از همان بیرون برای آنها دست تکان دهید؟!

ساعت 1:45 دقیقه ظهر: آبنمای دبی (مدت زمان بازدید: 45 دقیقه)

نمایش آبنمای دبی در نوع خودش، بزرگ ترین نمایش آبنما در تمام جهان است. این آبنما در یک دریاچه بزرگ 12 هکتاری مصنوعی در بیرون از مرکز خرید دبی قرار گرفته است. این آبنما از طریق همان گروهی که آبنمای لاس وگاس را درست کرده بودند طراحی شده است. برای ساخت این آبنما در حدود 218 میلیون دلار خرج شده است! این آب نماها در مساحتی به طول 217 متر در دریاچه پخش شده اند و آب را به طول 152 متر به بالا پرتاب می کند. اگر می خواهید یک تصور واضح تر داشته باشید، این ارتفاع در حدود ارتفاع یک ساختمان 45 طبقه است! در ساخت این آبنما 6600 چراغ به کار رفته است.

ساعت 2:35 دقیقه ظهر: مرکز خرید دبی دبی مال (مدت زمان بازدید: 2 ساعت)

مرکز خرید دبی تنها یکی از مرکز خریدهای این شهر است که هوش از سرتان می پراند! می توان یک روز کامل را در این مرکز خرید گذراند. در مرکز خرید دبی می توان خرید کرد، شام خورد و از تفریحات عالی آن استفاده کرد. این مرکز خرید بزرگ ترین مرکز خرید جهان است (1.124.000 متر مربع) و 1200 فروشگاه در آن جای گرفته اند که بزرگ ترین فروشگاه آبنبات جهان هم یکی از آنها است! اگر دیوانه شیرینی و آبنبات هستید، حتما سری به آن بزنید!

ساعت 4:45 دقیقه عصر: قسمت ویو باز برج خلیفه (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

در قسمت جنوبی بزرگراه شیخ زاید، برج خلیفه را خواهید دید اما اصلا نیازی نیست نزدیک محل باشید تا آن را ببینید! این ساختمان خیره کننده بلند ترین ساختمان جهان است. کار ساخت و ساز برج خلیفه 5 سال طول کشید. ارتفاع برج 828 متر است و مانند یک سوزن براق به نظر می آید. برج خلسفه 27 تراس دارد. این ساختمان همچنین بیشترین تعداد طبقات را در تمام جهان دارد (163 طبقه به همراه 46 طبقه در قسمت نوک تیز برج)، 57 آسانسور دارد، بلندترین مسجد جهان در آن قرار گرفته است، بلندترین استخر جهان و سریع ترین آسانسورها در تمام جهان را دارد.

ساعت 6:35 دقیقه عصر: برج های امارات (مدت زمان بازدید: 1 ساعت و 30 دقیقه)

برج های امارت دو عدد از خیره کننده ترین ساختمان های دبی هستند. این برج ها در بزرگراه شیخ زاید قرار دارند. یکی از هتل ها دارای یک هتل کاری است که از طریق گروه هتل جمیرا اداره می شود. این هتل دارای امکانات لاکچری و اتاق های شیکی است.

منبع: فوت و فن / visitacity.com

به "گشت و گذار یک روزه در دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار یک روزه در دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید