ارزش تسلا با کاهش 126 میلیارد دلاری روبرو شد؛ پیامد تصاحب توییتر

به گزارش وبلاگ هم نفس، روز گذشته قیمت سهام شرکت تسلا با کاهش 12 درصدی روبرو شد و در نتیجه این شرکت 126 دلار از ارزش خود را از دست داد. این کاهش قیمت به نگرانی های مربوط به تصاحب 44 میلیارد دلاری توییتر به وسیله ایلان ماسک برمی شود.

ارزش تسلا با کاهش 126 میلیارد دلاری روبرو شد؛ پیامد تصاحب توییتر

ایلان ماسک حدود 17 درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد که با این کاهش، ارزش سهام او 40 میلیارد دلار کمتر شده است. اگرچه بخشی از این کاهش قیمت سهام تسلا به کند شدن رشد اقتصاد جهانی و افزایش تورم برمی شود ولی نگرانی های مربوط به خرید توییتر هم در این زمینه نقش مهمی را ایفا می نماید.

ایلان ماسک اعلام نموده که برای خرید توییتر حدود 25 میلیارد دلار وام دریافت نموده و از طرف دیگر 21 میلیارد دلار را شخصا پرداخت می نماید. در این میان بعضی سهام داران تسلا بر این باور هستند که احتمالا آقای ماسک بخشی از سهام شرکت تسلا را به فروش می رساند. به نظر می رسد آقای ماسک باید هرچه زودتر در این زمینه شفاف سازی کند تا نگرانی های سهامداران کاهش بیابد.

بعضی تحلیلگران بر این باور هستند که ایلان ماسک با خرید توییتر فشار زیادی بر خود وارد می نماید و او از توان کافی برای تامین اقتصادی چنین خرید بزرگی بهره نمی برد. در هر صورت باید ببینیم طی روزهای آینده آیا کاهش قیمت سهام تسلا ادامه پیدا می نماید یا نه.

منبع: Bloomberg

منبع: دیجیکالا مگ

به "ارزش تسلا با کاهش 126 میلیارد دلاری روبرو شد؛ پیامد تصاحب توییتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزش تسلا با کاهش 126 میلیارد دلاری روبرو شد؛ پیامد تصاحب توییتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید