ایده دزدی کلاشنیکف از بازی ویدئویی؟!

به گزارش وبلاگ هم نفس، یک شرکت توسعه دهنده بازی های ویدئویی به نام Ward B به تازگی مدعی شده که طرح اسلحه شات گان مدل MP-155 Ultima کلاشینکف تقلیدی از یکی از سلاح هایی بوده که آن شرکت برای بازی تیراندازی Oceanic FPS طراحی نموده است.

ایده دزدی کلاشنیکف از بازی ویدئویی؟!

به گزارش وبلاگ هم نفس، این شرکت اعلام نموده که پیمانکاری به نام ماکسیم کوزین در روسیه که بنابر گزارش ها برای شرکت کلاشینکف بزرگترین فراوری کننده تسلیحات روسیه کار می نماید در اوایل سال 2020 میلادی با استودیوی ساخت بازی های ویدئویی تماس گرفت و برای دریافت امتیاز و مالکیت حقوقی تسلیحات مفهومی طراحی شده به وسیله آن شرکت ابراز علاقه کرد.

ظاهرا دو طرف به توافق شفاهی رسیدند که شرکت سازنده بازی های ویدئویی طرح خود را در ازای دریافت اعتبار به کلاشینکف قرض دهد. استودیوی مذکور امیدوار بود این معامله به آن شرکت یاری کند تا نام خود را توسعه داده و مطرح سازد و سرمایه گذاران را برای یاری به رسیدن به هدف نهایی یعنی انتشار اولین بازی ویدئویی خود جلب کند.

با این وجود، این معامله هرگز مکتوب نشد و کوزین مدت کوتاهی پس از آن ناپدید شد. این تیم تصور می کرد که کلاشینکف به سادگی طرح را رد نموده و به کار روی طراحی بازی خود ادامه داد. کم تر از یک سال پس از آن، کلاشینکف اسلحه مدل MP-155 Ultima را معرفی کرد که سلاحی شات گان است و الهام گرفته از بازی های ویدئویی است. تیم Ward B بلافاصله متوجه شد که طرح این اسلحه شباهت زیادی با سلاح مفهومی طراحی شده آن شرکت به نام Mastodon دارد، اما نام آن شرکت در معرفی اسلحه کلاشینکف ذکر نشده بود.

به گزارش راشا تودی از آن موقع این تیم در کوشش است تا اثبات کند که طرح اش به وسیله کلاشینکف به سرقت رفته است. این شرکت ایمیل هایی را در اختیار دارد که نشان می دهند کوزین با طراح سلاح های آن شرکت نیز در تماس بوده است. کلاشینکف، اما این ادعا را رد نموده و می گوید طراحی اسلحه تقلیدی از روی آثار دیگر نبوده است.

این تیم 40 نفره سازنده بازی ویدئویی تصمیم گرفتند شکایت حقوقی ای را علیه کلاشینکف مطرح نسازند، زیرا مقابله با شرکت غول پیکر سازنده تسلیحاتی، چون کلاشینکف باعث هدر رفتن منابع اقتصادی ارزشمند اقتصادی آن شرکت فراوری بازی می گردد. آنان امیدوارند دست کم توجه افکار عمومی جلب شده و مخاطبان به پروژه های آن شرکت علاقمند شوند.

منبع: فرارو

به "ایده دزدی کلاشنیکف از بازی ویدئویی؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایده دزدی کلاشنیکف از بازی ویدئویی؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید