با مهم ترین علائم اُمیکرون آشنا شوید

به گزارش وبلاگ هم نفس، تهران (پانا) - رئیس بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت خستگی، بدن درد، سردرد، خارش گلو، آبریزش بینی و عطسه مهم ترین علائم اُمیکرون است.

با مهم ترین علائم اُمیکرون آشنا شوید

به گزارش ایسنا، فیض اله برزگر اظهار کرد: خستگی با سویه های قبلی کرونا هم همراه بود و در بیشتر موارد، در حدود پنج تا هشت روز ادامه داشت، با این وجود بعضی افراد همچنان می توانند تا چند هفته پس از عفونت هم احساس خستگی نمایند و هنوز معین نیست که اگر آزمایش نوع اُمیکرون مثبت گردد، خستگی چقدر طول خواهد کشید.

وی ادامه داد: بدن درد یکی دیگر از علایم اُمیکرون کرونا است که مانند سویه اصلی کرونا ویروس، بیماران مبتلابه اُمیکرون هم این علامت را گزارش داده اند که بدن درد و درد عمومی را تجربه نموده اند و این علامت به طور معمول چند روز ادامه داشته است.

وی با اشاره به اینکه عطسه نیز یکی دیگر از علایم اُمیکرون کروناست، اضافه نمود: این علامت می تواند به راحتی با نشانه سرماخوردگی یا آنفلوانزا اشتباه گرفته گردد، اما در بعضی موارد می تواند نشانه ای از عفونت اُمیکرون باشد.

برزگر ادامه داد: طبق گفته کارشناسان، بیماران از احساس خارش گلو سخن گفته اند و برای همه مبتلایان این علایم یکسان نبوده است.

وی اضافه نمود: تزریق دز سوم به دلیل بالا بردن چند برابری آنتی بادی علیه ویروس کرونا می تواند نقش محافظت نمایندگی در مقابل این ویروس را چندین برابر افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "با مهم ترین علائم اُمیکرون آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با مهم ترین علائم اُمیکرون آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید