سلامتی و پزشکی

برترین جراح بینی در شیراز

عمل بینی یکی از مهمترین و پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در دنیا است. افراد بسیاری در پی راهی می گردند تا نسبت به ظاهر خود اصلاحی انجام دهند. بینی، به عنوان جزء مهمی از چهره، تأثیر بسزایی در جلب توجه دارد. در شیراز نیز، تعداد زیادی از جراحان بینی در حال...

24 مهر 1402

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؛ کدام محصول مناسب تری است؟

تونر (Toner) و میسلار واتر (Micellar water) از محصولات بسیار محبوب مراقبت از پوست هستند. این 2 محصول برای استفاده در مراحل اولیه روتین پوستی طراحی شده اند، اما تاثیر متفاوتی روی پوست دارند. در این مقاله از خبرنگاران مگ درباره شباهت و تفاوت تونر و میسلار واتر صحبت...

12 مهر 1402

آیا میدانید کدام نهالستان رکورد دار فراوری نهال در کشور است؟

اگر قصد فعالیت در یک حوزه کاری مجذوب کننده، زیبا و البته پر سود دارید به شما پیشنهاد می­شود به باغداری به عنوان یکی از برترین گزینه­ها توجه ویژه داشته باشید چرا که باغداری علاوه بر اینکه شغل آبا و اجدادی ایرانیان است امروزه به یکی از مشاغل بسیار پر سود...

9 مهر 1402

ادویه پلویی چیست؟ برترین ادویه ها

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که پلوهای ایرانی را از دیگر غذاها و خوردنی ها متمایز می نماید، ترکیب خاص ادویه های آن است. مگر می گردد کسی عدس پلو یا لوبیاپلو بپزد و عطر خوش هل و دارچین و زعفران آن تا چند خانه آن طرف تر نپیچد؟ معمولا هر آشپزی برای خودش ادویه مخصوصی...

4 مهر 1402

فروپاشی هسته ای!

این روزها با اکران جهانی فیلم اوپنهایمر، اثر تازه کریستوفر نولان، واژه هایی مثل بمب اتم، انفجار، واکنش هسته ای و چیزهایی از این دست، به گوشتان خورده است.

28 شهریور 1402

روش صحیح کاهش وزن ؛ به جای رژیم گرفتن این 5 راه حل مهم را امتحان کنید ، برای کاهش وزن چه بخوریم

کاهش وزن احتیاج به زمان و کوشش دارد. اگر اصول درست را به کار بگیرید، کاهش وزن 5 کیلوگرم، 10 کیلوگرم، 20 کیلوگرم یا بیشتر غیرممکن نیست.

24 شهریور 1402

بیش از 5200 کشته؛ آمار قربانیان طوفان در یک شهر لیبی

وزارت کشور دولت وفاق ملی لیبی از کشته شدن بیش از 5هزار و 200 نفر در نتیجه طوفان در یکی از شهرهای شرق این کشور خبر داده است.

22 شهریور 1402

علیرضا بیرانوند نمی تواند برای پرسپولیس بازی کند؟

علیرضا بیرانوند در جریان ملاقات محبت آمیز تیم ملی فوتبال مقابل بلغارستان مصدوم شد و از زمین مسابقه بیرون رفت.

17 شهریور 1402

ممنوعیت کاشت ناخن و مژه چه دردی از جامعه درمان می نماید؟

خبرآنلاین نوشت: یک آرایشگر می گوید: متاسفانه هیچ حمایتی از صنف ما نشده ما در تنگنای شدیدی قرار داریم با هزینه های بالا و سرسام آور کرایه ها و مواد آرایشی، می خواهیم از عهده مسایل معیشتی و مالی خود برآییم مسولان باید شرایط کنونی آرایشگران زنانه را در نظر...

14 شهریور 1402

کتابی که به چاپ بیست و دوم رسید، کتاب بنیانگذار درمان فلسفی درباره چیست؟

کتاب پرسیدن مهم تر از پاسخ دادن است نوشته دنیل کلاک و ریموند مارتین را حمیده بحرینی به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی انتشارات هرمس به چاپ بیست و دوم رسیده است.

3 شهریور 1402

درختان خون اژدها؛ شگفتی طبیعت!

درختان اژدها که در اقلیم های سخت بیابانی می رویند ریشه عمیقی در افسانه های سراسر دنیا دارند. فرهنگ های هند، عربستان و یونان باور دارند که این درخت، با تاج چتری شکل و برگ های خاردارش، خون اژدها می ریزد.

31 مرداد 1402

آیا آفتاب سوختگی همان مسمومیت با نور خورشید است؟

گاهی اوقات تشخیص تفاوت بین آفتاب سوختگی و مسمومیت با نور خورشید سخت است. آفتاب سوختگی، قرمزی پوست است که پس از چند روز از بین می رود، اما مسمومیت با نور خورشید یک آلرژی و تحریک جدی تر است که به صورت کهیر یا تاول ظاهر می گردد. در حالی که هر دو شرایط اغلب در...

27 مرداد 1402

5 مورد اشتباه در زمان شارژ باتری تلفن همراه ، راه چاره هایی برای جلوگیری از مصرف زیاد باتری

کارشناسان به هزاران نفر از دارندگان اندروید و آیفون هشدار داده اند که هرگز مرتکب 5 اشتباه در زمان شارژ باتری نشوند. کارشناسان بعلاوه راه حل های جدیدی را برای جلوگیری از مصرف بی رویه باتری در گوشی های آیفون و اندروید، ارائه داده اند.

7 مرداد 1402

علت سردرد های تابستانی چیست؟ ، 6 علت برای سردرد های ناشی از گرما

تحقیقات نشان می دهد گرمای شدید می تواند محرکی برای سردرد باشد. سردرد ناشی از گرما ممکن است مانند یک درد مبهم و کوبنده در اطراف شقیقه ها یا پشت سر باشد. این سردردها، بسته به دلیل، می توانند به یک درد داخلی شدیدتر نیز تبدیل شوند.

5 مرداد 1402

5 نکته مهم برای پخت پاستا آلفردوی رستورانی

پاستا یکی از غذا های ملی کشور ایتالیاست که در فرهنگ غذایی این کشور جایگاه ویژه ای دارد و در انواع و طعم های گوناگون طبخ می گردد.

2 مرداد 1402

پروتئین بدن تان را با این مواد غذایی تامین کنید

مثل آب برای حیات! این شاید ساده ترین و گویاترین تعریف برای ضرورت مصرف پروتئین باشد. ضرورت مصرف انواع پروتئین ها زمانی بیشتر معین می گردد که به علت نامگذاری این گروه از ترکیبات آلی پی ببریم.

1 مرداد 1402

روش های از بین بردن چربی زیر بغل

قبل از شروع هر برنامه ورزشی یا رژیم غذایی نو، توصیه می شود با یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا تناسب اندام مشورت کنید تا مطمئن شوید که برای نیازها و اهداف فردی ایمن و مناسب است.

28 تیر 1402

احمدرضا احمدی؛ امروز می دانستم هوا ابری است

احمدرضا احمدی (30 اردیبهشت 1319 - 20 تیر 1402) شاعر، نویسنده، نمایشنامه نویس و نقاش ایرانی بود. او عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و بعلاوه از اعضا قدیمی کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان بوده است.

20 تیر 1402

5 پرنده ماقبل تاریخ که خوشبختانه منقرض شده اند

میلیون ها سال پیش، زمین مکانی کاملا خطرناک بود. همه چیز از دایناسور های بزرگ الجثه گرفته تا صدپا های غول پیکر، با شکوه پرسه می زدند. اگر انسان هایی به میزان ما در آن موقع ها وجود داشتند، احتمالاً در مقایسه با موجودات ماقبل تاریخ به میزان مورچه های امروزی...

19 تیر 1402

یک سال زندگی در مریخ بدون سفر فضایی! ، ماموریت جالب شبیه سازی زندگی در فضا چگونه است؟

ناسا 4 نفر خدمه داوطلب را برای شبیه سازی زندگی و کار فضانوردان در ماموریت های بلندمدت مانند سفر به مریخ، در مرکز فضایی جانسون در هیوستونِ تگزاس ایزوله نموده است.

13 تیر 1402
تعداد: (350)