تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؛ کدام محصول مناسب تری است؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، تونر (Toner) و میسلار واتر (Micellar water) از محصولات بسیار محبوب مراقبت از پوست هستند. این 2 محصول برای استفاده در مراحل اولیه روتین پوستی طراحی شده اند، اما تاثیر متفاوتی روی پوست دارند. در این مقاله از خبرنگاران مگ درباره شباهت و تفاوت تونر و میسلار واتر صحبت می کنیم و مزایا و معایب آن ها را شرح می دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؛ کدام محصول مناسب تری است؟

تونر چیست؟

قبل از اینکه به آنالیز تفاوت تونر و میسلار واتر بپردازیم، بهتر است با تونر و کاربردهای آن آشنا شوید. تونر محصول پرمصرفی است که برای متعادل کردن pH پوست استفاده می گردد. هنگامی که سبوم روی پوست با عرق مخلوط می گردد، اسید منتل (Acid mantle) را تشکیل می دهد که کمی اسیدی است (pH آن 4 تا 5/5 است). اسید منتل از پوست در برابر باکتری ها محافظت می نماید، اما شوینده ها یا صابون های خشن روی اسید منتل تاثیر منفی دارند و آن را قلیایی می نمایند. تونر به خنثی کردن pH قلیایی یاری می نماید.

مزایای استفاده از تونر

تونر شبیه آب به نظر می رسد، اما کاری که برای پوست انجام می دهد بیشتر از آب است. در این بخش به تعدادی از مهم ترین مزایای تونر اشاره می کنیم:

  • تونر می تواند سطح pH پوست شما را به محدوده طبیعی برگرداند و به حفظ نرمی و سلامت آن یاری کند.
  • هر چقدر هم که پوست خود را به خوبی تمیز کنید، همواره این احتمال وجود دارد که آثاری از آرایش و آلودگی روی آن باقی بماند. تونر می تواند تمام آلودگی ها را از بین ببرد.
  • تونر منافذ پوست را کوچک می نماید و چربی اضافی آن را کاهش می دهد. به همین علت، برای پوست های مستعد آکنه بسیار مفید است.
  • تونر یک لایه محافظ اضافی روی پوست تشکیل می دهد و از ورود آلودگی های محیطی به آن جلوگیری می نماید.
  • تونر می تواند مانند یک مرطوب نماینده عمل کند. برخی از تونرها دارای هومکتانت (Humectant) هستند، یعنی موادی که رطوبت را از هوا جذب می نمایند و آن را در اختیار پوست قرار می دهند.

معایب تونر

تونر عارضه جانبی ندارد، به شرطی اینکه از محصولات حاوی الکل که ممکن است پوست شما را تحریک نمایند اجتناب کنید. البته استفاده بیش از حد از تونر ممکن است باعث تحریک پوست گردد. بیشتر افراد می توانند 2 بار در روز از تونر استفاده نمایند. اما اگر پوست شما خشک یا حساس است، استفاده از آن را به یک بار در روز یا یک روز در میان محدود کنید.

میسلار واتر چیست؟

آشنایی با میسلار واتر به درک بهتر تفاوت تونر با میسلار واتر یاری می نماید. میسلار واتر یک محلول پاک نماینده چند کاره است که با از بین بردن آلودگی ها می تواند پوست شما را تمیز، شفاف و شاداب کند.

مزایای استفاده از میسلار واتر

از مزایای میسلار واتر می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • چربی اضافی و آلودگی ها را از بین می برد و نفوذپذیری پوست را افزایش می دهد تا بتواند به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کند.
  • از آنجا که میسلار واتر پوست را تمیز و عاری از هر گونه آلودگی نگه می دارد، از مسدود شدن منافذ پوست که مهم ترین عامل بروز آکنه است جلوگیری می نماید.
  • میسلار واتر به علت داشتن گلیسرین به آبرسانی پوست یاری می نماید و التهاب آن را تسکین می دهد. به همین علت، استفاده از آن باعث خشک یا زبر شدن پوست نمی گردد.
  • میسلار واتر عاری از هر گونه مواد شیمیایی محرک یا مضری است که معمولا در صابون ها یافت می شوند. بنابراین، تقریبا همه مردم حتی کسانی که پوست حساس دارند می توانند بدون نگرانی از آن استفاده نمایند.

معایب میسلار واتر

این محصول می تواند برای موقعیت هایی که می خواهید آرایش خود را پاک کنید اما به آب دسترسی ندارید مناسب باشد. اما باید بدانید که هر آرایشی را نمی توان با میسلار واتر پاک کرد. برخی از افراد از محصولات آرایشی ضدآب استفاده می نمایند که تمیز کردن آن به چیزی بیشتر از میسلار واتر احتیاج دارد. اگر آرایش چشم خود را به خوبی تمیز نکنید، ممکن است به یک بیماری به نام اختلال عملکرد غده میبومین (MGD) مبتلا شوید که از علائم آن می توان به خشکی و درد چشم اشاره نمود.

شباهت تونر و میسلار واتر

میسلار واتر و تونر 2 محصول بر پایه آب هستند که اغلب همه افراد با هر نوع پوستی می توانند از آن ها استفاده نمایند. این محصولات به قدری ملایم هستند که می توان آن ها را به راحتی در روتین روزانه مراقبت از پوست خود گنجاند.

تونر و میسلار واتر به آبکشی و شست وشو احتیاج ندارند. اما بهتر است پوست خود را بعد از استفاده از میسلار واتر با آب بشویید تا مطمئن شوید که بقای محصول روی صورت باقی نمی ماند و باعث تحریک آن نمی گردد.

تفاوت تونر و مسیلار واتر

هنگامی که از تفاوت تونر و میسلار واتر صحبت می کنیم، باید به اجزای تشکیل دهنده آن ها اشاره کنیم. تونر از ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان، هومکتانت مانند گلیسیرین و اسید تشکیل شده است، در حالی که برای فراوری میسلار واتر از آب تصفیه شده، گلیسیرین و سورفکتانت های ملایم استفاده می گردد.

یکی از مهم ترین تفاوت های تونر و میسلار واتر به زمان استفاده از آن ها ارتباط دارد. میسلار واتر یک پاک نماینده ملایم است که باید از آن در مرحله پاکسازی پوست و قبل از شستن صورت با شوینده بهره ببرید. اما تونر بعد از شوینده استفاده می گردد، چون همان طور که گفتیم برای متعادل کردن pH پوست و آماده سازی آن برای مرطوب کردن طراحی شده است.

بهتر است بلافاصله بعد از شستن صورت، زمانی که پوست هنوز مرطوب است، از تونر بهره ببرید. این کار به نفوذ بهتر سایر محصولات به داخل پوست یاری می نماید. اگر شوینده شما pH متعادلی دارد، می توانید در صورت تمایل از تونر صرف نظر کنید.

آخرین موردی که می توان از آن به عنوان تفاوت تونر و میسلار واتر یاد کرد، کاربرد این 2 محصول است. شما می توانید از میسلار واتر برای پاک کردن آرایش سبک بهره ببرید، اما تونر برای این کار مناسب نیست.

کلام پایانی

در این مقاله درباره تفاوت تونر و میسلار واتر صحبت کردیم. اگر پوست حساسی دارید و می خواهید یک محصول ملایم برای پاک کردن آرایش سبک داشته باشید، از میسلار واتر بهره ببرید. اما گر پوست تان چرب است و در پی محصولی برای برطرف این چربی اضافی می شد، به سراغ تونر بروید. با این حال، تا زمانی که پوست شما بتواند این محصولات را تحمل کند، می توانید بسته به احتیاج خود از هر 2 بهره ببرید.

اگر به بیماری پوستی جدی مثل اگزما مبتلا هستید، قبل از اضافه کردن یک محصول نو به روتین مراقبت از پوست خود حتما با پزشک مشورت کنید. برخی از محصولات حاوی موادی هستند که می توانند به پوست شما آسیب بزنند یا مسائل آن را تشدید نمایند.

این مطلب صرفا جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ هم نفس مگ را بخوانید.

منابع: skinkraft, skinkraft, healthnews

منبع: دیجیکالا مگ

به "تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؛ کدام محصول مناسب تری است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت تونر و میسلار واتر چیست؛ کدام محصول مناسب تری است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید