چگونه با اپ Voice Memos در آیفون صدا ضبط کنیم؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، روش های زیادی برای ضبط صدا در آیفون وجود دارد. یکی از این روش های استفاده از اپلیکیشن Voice Memos است که به صورت پیش فرض در گوشی های آیفون وجود دارد. برای استفاده از این برنامه هیچ محدودیت ندارید فقط باید مطمئن شوید که آیفون شما حافظه کافی برای ضبط صدا دارد. در این مقاله به آموزش ضبط صدا در آیفون با این اپلیکیشن می پردازیم.

چگونه با اپ Voice Memos در آیفون صدا ضبط کنیم؟

ضبط صدا در آیفون با نرم افزار Voice Memos

برای ضبط صدا در آیفون ابتدا Voice Memos را در بخش جستجو پیدا و پس از باز کردن آن روی دایره قرمز رنگ کلیک کنید. در این حالت امواج صدا را روی صفحه نمایش می ببنید. برای توقف ضبط روی دکمه مربع شکل قرمز رنگ بزنید. صدای ضبط شده شما در بخش All Recordings ذخیره می شود.

برای گوش دادن به صدای ضبط شده خود، اپلیکیشن را باز کنید و به بخش All Recordings بروید، برای گوش دادن به صدای مورد نظر، پس از انتخاب آن دکمه Play را فشار دهید. با کشیدن اسلایدر می توانید به قسمت دلخواه خود بروید و به آن بخش از صدا گوش کنید. بعلاوه با استفاده از دو دکمه Fast-Forward و Rewind می توانید صدای ضبط شده را 15 ثانیه به جلو یا عقب ببرید.

با ضربه زدن روی دکمه Options در سمت چپ، می توانید سایر تنظیمات مثل Playback speed و Skip Silence را مشاهده کنید. اما کاربرد این دو ابزار چیست؟

  • Playback speed: در اینجا دو آیکون لاکپشت و خرگوش دیده می شود که کشیدن اسلایدر به سمت خرگوش باعث افزایش سرعت پخش و حرکت به سمت لاکپشت باعث کاهش سرعت پخش می شود.
  • Skip Silence: این قابلیت به حذف gaps of silence در صدای ضبط شده شما یاری می نماید.

ادیت صدا ضبط شده در آیفون

ادیت صدای ضبط شده در آیفون شامل بخش های مختلفی مثل تغییر نام فایل ضبط شده تا ادیت در قسمت های مختلف مثل کوتاه کردن یا جایگزینی بخشی از صدای ضبط شده با صدای دیگر است. برترین راه برای فراموش نکردن موضوع فایل های صوتی مختلف، گذاشتن نام و برچسب برای هر فایل صوتی است. مخصوصا اگر تعداد صداهای ضبط شده شما زیاد باشد. برای انجام این کار مراحل زیر را طی کنید:

به منوی All Recordings بروید تا همه موارد ضبط شده را مشاهده کنید. روی فایل مورد نظر برای ادیت کلیک کنید و سپس راهی بخش More با آیکون سه نقطه شوید. Edit Recording را انتخاب کنید و نام فایل را عوض کنید.

چگونه از صدای ضبط شده در آیفون کپی تهیه کنیم؟

پیش از آنکه هر نوع ادیتی روی فایل صوتی خود انجام دهید، بهتر است یک نسخه کپی از روی فایل تهیه کنید. برخلاف برنامه ای مانند Photos، برنامه Voice Memos قابلیت بازگردانی فایل های ادیت شده به حالت قبل را ندارد بنابراین داشتن یک کپی ضروری است. برای انجام این کار روی صدای ضبط شده بروید و راهی بخش More شوید. از بخش More گزینه Duplicate را انتخاب کنید تا فایل کپی باهمان نام فایل اصلی و پسوند کپی ساخته شود.

کوتاه کردن فایل صوتی در آیفون

در حین ضبط فایل صوتی ممکن است لحظاتی صدا دچار نویز یا مشکلاتی از این دست شود. برای داشتن فایل صوتی تمیزتر و منسجم تر ضروری است بعضی بخش های فایل اولیه حذف یا جایگزین شود. برای انجام این کار وارد فایل مورد نظر شوید و سپس روی More بزنید، گزینه Edit را انتخاب کنید و در ادامه وارد بخش Trim شوید. آیکون این بخش به شکل مربع با دو ضلع گسترده است. اسلایدر بار را حرکت دهید تا قسمتی که تمایل دارید روی آن تغییر اعمال کنید، به حالت برجسته (یا هایلایت) درآید. در این بخش شما می توانید از گزینه Trim برای حفظ بخش هایلایت شده و از گزینه Delete برای پاک کردن آن بهره ببرید.

در حال حاضر، هیچ راهی برای لغو ادیت های صورت گرفته در برنامه Voice Memos آیفون وجود ندارد. فقط می توانید در حالی که هنوز در پنجره ویرایش هستید، روی Cancel ضربه بزنید تا تغییری روی فایل صورت نگیرد. برترین کار ساخت یک کپی از فایل اصلی و در ادامه ایجاد تغییر روی فایل کپی است به این ترتیب همیشه نسخه اولیه بدون تغییر در دسترس شما واقع شده است.

تغییر و جایگزینی در صدای ضبط شده

یکی از ویژگی های Voice Memos قابلیت جایگزینی بخشی از صدای ضبط شده با صدای دیگر یا ضبط مجدد بخش٬های مورد نظر است. برای انجام این کار مسیر زیر را طی کنید:

پس از انتخاب فایل راهی بخش More شوید و سپس به بخش Edit بروید. نوار اسلایدر را در محل مورد نظر قرار دهید. برای آغاز ضبط نو، روی Replace ضربه بزنید، پس از اعمال تغییرات Done را انتخاب کنید.

سازماندهی فایل های صوتی ضبط شده

با گذشت زمان، احتمالاً تعداد زیادی فایل صوتی ضبط شده خواهید داشت برای مرتب کردن این فایل های صوتی می توانید برای فایل های خود با توجه به موضوع پوشه های مختلف درست کنید.

از منوی All Recordings در برنامه، روی آیکون برگشت (فلش در بالای صفحه) ضربه بزنید تا به محل ذخیره فایل های صوتی دسترسی پیدا کنید.

روی آیکون New Folder ضربه بزنید. پوشه خود را نام گذاری و سپس ذخیره کنید. حال باید فایل های صوتی را به این پوشه منتقل کنید، برای این کار به بخش All Recordings بروید، فایل صوتی مورد نظر را انتخاب و More را بزنید، از پنل وارد بخش Move to Folder شوید و مقصد را انتخاب کنید.

نحوه حذف و بازیابی صدای ضبط شده

برای حذف یادداشت صوتی که دیگر به آن احتیاج ندارید، به سادگی پس از انتخاب فایل روی آیکون سطل زباله ضربه بزنید تا حذف شود. اگر به طور تصادفی یکی از فایل های خود را پاک کردید برای بازگردانی آن در منو All Recordings روی آیکون بازگشت بزنید و راهی بخش Recently Deleted شوید، فایل مورد نظر را انتخاب کنید، روی گزینه Recover Recording بزنید تا فایل مورد نظر بازگردانی شود.

نحوه تبدیل فایل صوتی به متن

برنامه Voice Memo اپل هنوز قابلیت تبدیل فایل های صوتی به متن را ندارد اما با استفاده از برنامه های جانبی مثل Transcript می توانید این تبدیل را انجام دهید دقت کنید ممکن است فایل خیلی دقیق نباشد و احتیاج به بازبینی و ادیت نهایی داشته باشد. برای دانلود برنامه روی این لینک کلیک کنید. برای استفاده از این برنامه مسیر زیر را دنبال کنید:

وارد برنامه Voice Memos شوید و فایل صوتی مورد نظر را انتخاب کنید سپس از بخش More وارد قسمت Share شوید. برنامه Transcript را انتخاب و سپس اطلاعاتی نظیر زبان متن را وارد کنید. در نهایت روی گزینه Transcribe کلیک کنید تا تبدیل فایل صورت گیرد.

بسیاری از برنامه های جانبی برای تبدیل کامل متن از شما درخواست خرید نسخه پریمیوم دارد اگر در پی راه رایگان برای انجام این کار هستید برای شما پیشنهاد دیگری داریم. یکی از روش های تبدیل فایل صوتی به متن استفاده از ابزارهای رایگان دیکته (F ree Dictation Tools ) در سیستم های مختلف است. یکی از این ابزار قابلیت تایپ صوتی Google Docs در نسخه دسکتاپ است. برای استفاده از این قابلیت پس از باز کردن فایل Google Docs مسیر Tools > Voice Typing بروید. روی آیکون میکروفون کلیک کنید و سپس فایل صوتی خود را در گوشی آیفون پخش کنید. سعی کنید صدای گوشی خود را تا بیشترین حد بلند کنید تا نوشتن با دقت بیشتری انجام شود.

سخن پایانی

هر زمان که احتیاج به ضبط صدا در آیفون برای مصاحبه یا پروژه ای مشابه دارید، برنامه پیش فرض Voice Memos در گوشی آیفون شما ابزار ساده ای است که علاوه بر ضبط صدا برای ادیت ابتدایی نیز مورد استفاده قرار می گیرد متاسفانه، آیفون دارای ویژگی داخلی نیست که یادداشت های صوتی را به فایل متنی کند، بنابراین همچنان باید از برنامه های جانبی یا ابزارهای دیگر در رایانه خود برای تبدیل صداهای ضبط شده به متن بهره ببرید. در این مقاله به آنالیز ضبط صدا با آیفون و به یاری نرم افزار Voice Memos پرداختیم. آیا شما تا به امروز از این روش ها برای ضبط صدا در آیفون استفاده نموده اید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در خصوص این روش ها در بخش ها کامنت ها با ما و سایر کاربران وبلاگ هم نفس به اشتراک بگذارید.

منبع: makeuseof

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه با اپ Voice Memos در آیفون صدا ضبط کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با اپ Voice Memos در آیفون صدا ضبط کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید