برنامه نمایش آثار نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا اعلام شد

به گزارش وبلاگ هم نفس ؛ جشنواره بین المللی فیلم حوا موضوع موضوع زنان و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمان های فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال می کند.

برنامه نمایش آثار نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا اعلام شد

همچنین در آستانه برگزاری نخستین جشنواره فیلم حوا از پوستر و جدول نمایش آثار این جشنواره با عنوان مادری که زندگی می بافد رونمایی شد.

میکاییل براتی طراح پوستر ملی نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا با اشاره به نحوه شکل گیری ایده این پوستر بیان نمود: ایده طراحی این پوستر را در مشورت با میکاییل دیانی و دست اندرکاران جشنواره پیش بردیم. سوژه اصلی آن هم مادری است که در حال بافتن است که با موضوع محوری جشنواره که زن و خانواده است پیوند دارد.

همچنین در دامن او نگاتیوها و برش هایی از زندگی خود و تاثیری که بر رشد و بالندگی خانواده اش دارد، دیده می شود و نشان از این باور دارد که در دامان مادر است که بچه ها و اعضای خانواده رشد یافته و پیشرفت می کنند. وی درباره سبک به کار گرفته در این پوستر توضیح داد: با توجه به بین المللی بودن جشنواره سعی کردیم از سبکی نه کاملا ایرانی که ایرانی با رگه های بین المللی استفاده کنیم که برای مخاطبان غیرایرانی نیز قابل درک و باور باشد.

براتی درباره دشواری طراحی پوستر برای جشنواره های موضوعی گفت: به دلیل اینکه جشنواره ها عمدتا موضوع محور هستند و قرار است اطلاعات زیادی را به واسطه پوسترشان مطرح کنند، کار برای طراحان سخت می شود؛ چراکه اساسا ذات گرافیک نیز بر اختصاری بنا شده است.

وی درباره زمان طراحی اعلام کرد: طراحی پوستر جشنواره فیلم حوا در زمان کوتاهی رخ داد و شاید از شکل گیری ایده تا خاتمه طراحی آن در مجموع چهار یا پنج روز زمان برد. همچنین برای این پوستر از هوش مصنوعی هم استفاده کردم به این شیوه که بخشی را از هوش مصنوعی گرفتم و بعد روی آن خودم طراحی و نقاشی کردم.

وی درباره رنگ های موجود در پوستر نیز بیان نمود: به دلیل رعایت و هماهنگی و حفظ هارمونی جشنواره از رنگ هایی استفاده کردیم که در تبلیغات جشنواره هم به کار رفته است. نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا به همت بنیاد بین المللی گوهرشاد و به دبیری مهدیه سادات محور تا 23 تیر ماه سال جاری در سطح کشور و از 20 تا 23 در تهران برگزار می شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "برنامه نمایش آثار نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه نمایش آثار نخستین جشنواره بین المللی فیلم حوا اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید