تمدید قرارداد بین موزیلا و گوگل برای موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس

به گزارش وبلاگ هم نفس، طبق گزارش سایت ZDNet، موزیلا و گوگل بر سر تمدید قرارداد مربوط به موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس به توافق رسیده اند و گوگل تا حداقل سال 2023 عهده دار این وظیفه در مرورگر فایرفاکس خواهد بود. این دو شرکت هنوز این موضوع را رسما اعلام نکرده اند اما طبق این گزارش، ارزش این قرارداد حدود 400 تا 450 میلیون دلار در هر سال محسوب می گردد. باید خاطرنشان کنیم قرارداد فعلی بین این دو شرکت در انتها سال 2020 به اتمام می رسد.

تمدید قرارداد بین موزیلا و گوگل برای موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس

در همین رابطه باید به تصمیم موزیلا برای اخراج 250 نفر از کارکنان خود اشاره کنیم که حدود یک چهارم کل کارمندان این شرکت را تشکیل می دهند. مدیرعامل موزیلا در همین رابطه پستی منتشر نموده که در آن به تأثیر بحران کرونا بر درآمد این شرکت اشاره شده و در ادامه اضافه نمود که این شرکت می خواهد بر روی توسعه محصولات جدیدی تمرکز کند که کاربران دوست دارند و خواستار استفاده از آن ها هستند. به همین خاطر این شرکت میخواهد منابع درآمدی جدیدی را برای خود ایجاد کند. شرکت موزیلا همچنین در ماه ژانویه حدود 70 نفر از کارکنان خود را اخراج نموده بود.

بیشتر درآمد موزیلا از طرف شرکت های فعال در زمینه موتور جستجو مانند گوگل، یاندکس در روسیه و بایدو در چین به دست می آید؛ این شرکت ها برای اینکه بتوانند به عنوان موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس انجام وظیفه نمایند، سالانه مبلغی را به موزیلا می پردازند. طی یک دهه گذشته، سهم فایرفاکس در حوزه مرورگرها کاهش پیدا نموده و همچنین بعضی محصولات این شرکت مانند گوشی فایرفاکس و سیستم عامل فایرفاکس با شکست روبرو شده اند.

  • مرورگر فایرفاکس 15 ساله شد

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "تمدید قرارداد بین موزیلا و گوگل برای موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید قرارداد بین موزیلا و گوگل برای موتور جستجوی پیش فرض فایرفاکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید