سومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران برگزار می شود

به گزارش وبلاگ هم نفس، سومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران 5 و 6 بهمن ماه 1401 در دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران برگزار می شود.

سومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران برگزار می شود

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ هم نفس، سومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران با هدف اشاعه فناوری کامپوزیت به عنوان یک فناوری رده بالا و دانش بنیان در کشور و ترویج بکارگیری فناوری کامپوزیت در صنایع زیربنایی کشور، 5 و 6 بهمن ماه 1401 در دانشکده علوم و فنون دانشگاه تهران برگزار می شود.

رهام رفیعی، رئیس سومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران، با اشاره به اهمیت کاربرد کامپوزیت در صنایع مختلف، گفت: توسعه همه جانبه و یکپارچه فناوری کامپوزیت به عنوان یکی از صنایع پیشرفته کلیدی و زیربنایی، نیازمند تحلیل و تعمق چالش های پیش روی این فناوری در حوزه های مختلف علم و فناوری، سیاست گذاری و برنامه ریزی است. از این رو، به منظور ایجاد فرصتی برای جلب همکاری دولتمردان و سیاستگذاران، صاحبان صنایع و دانشگاهیان فعال در این حوزه، دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران به همراه آزمایشگاه تحقیقاتی کامپوزیت، سومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران را بهمن 1401 برگزار می کند.

رفیعی، ایجاد فضای مناسب برای همکاری بین دانشگاهیان، صنعتگران و دولتمردان در حوزه های مختلف، آشنایی صنایع با دستاورد های پژوهش های کاربردی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، معرفی معضلات و نیازمند ی های صنعت به جامعه محققین و دانشگاهی کشور، استفاده از توان علمی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی برای حل معضلات مراکز صنعتی و بررسی چالش های پیش روی توسعه فناوری کامپوزیت در کشور را از دیگر اهداف این کنفرانس برشمرد.

استاد دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران، ایجاد بستر مناسب برای اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان حوزه فناوری کامپوزیت در صنایع مرتبط را یکی دیگر از اهداف مهم این کنفرانس مطرح کرد و گفت: این کنفرانس، نگاه جدی به بحث اشتغال فارغ التحصیلان دارد و زمینه های بیشتری برای معرفی دانشجویان به صنایع مرتبط ایجاد می شود.

رئیس سومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران، درباره اهمیت برگزاری این کنفرانس اضافه نمود: امروزه استفاده از کامپوزیت ها در صنایع مختلف به علت مزایای منحصر به فرد آن ها همچون خواص مکانیکی و استحکامی بالا، وزن پایین، مقاومت در برابر خوردگی، فرکانس طبیعی بالا و عمر مناسب در برابر پدیده خستگی رونق خاصی پیدا کرده است.

وی گفت: توسعه فرآیند های تولید نیز موجبات تولید قطعات کامپوزیتی مبتنی بر زمینه پلیمر را به گونه ای بسیار ارزان تر و کارآمدتر از سایر کامپوزیت ها فراهم کرده اند. کامپوزیت های پایه پلیمری به عنوان مهمترین گروه کامپوزیت ها در طیف گسترده ای از صنایع مختلف بکار گرفته می شوند. قلمرو کاربرد این دسته از کامپوزیت ها تنها به صنایع رده بالایی همچون صنایع هوا-فضا و نظامی محدود نشده، حتی در ساخت وسایل خانگی، وسایل ورزشی و وسایل بهداشتی نیز استفاده می شوند.

طراحی و تحلیل، روش های تولید و آزمون، نانو فناوری در کامپوزیت، زمینه های کاربرد، بازاریابی و استراتژی و عوامل طبیعی و محیطی از جمله محور های این کنفرانس است. آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات جهت شرکت در این کنفرانس، 15 آبان ماه 1401 معین شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "سومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین کنفرانس کاربرد کامپوزیت در صنایع ایران برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید