راهنمای کامل زندگی آنکارا

به گزارش وبلاگ هم نفس، کشور ترکیه با توجه به موقعیت آن که بخشی از شهرهایش در اروپا واقع شده است و به روز ترین امکانات جهانی را به شهروندانش ارائه می دهد، یکی از مقاصد پرطرفدار مهاجرت بویژه در بین ایرانیان است. به همین منظور در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران راهنمای کامل زندگی در آنکارا را به شما علاقمندان ارائه خواهیم داد پس با ما در ادامه همراه باشید.

راهنمای کامل زندگی آنکارا

آنکارا پایتخت پهناور کشور ترکیه است که پس از استانبول دومین شهر عظیم ترکیه به حساب می آید و به خواهر عظیم استانبول معروف است. شهر آنکارا دارای یک فضای جهانی و پر جنب و جوش است: به دلیل جذابیت این شهر، بسیاری از مهاجران مایل به سفر به این کلانشهر پرهیاهو هستند. آنکارا در دل خود از ساختمان های مدرن شهری ، نهادهای دولتی و شرکت های تجاری عظیم گرفته تا دانشگاه ها و سفارت خانه های خارجی را جا داده است و مهمتر اینکه شهر آنکارا شاه راه ارتباطی و قطب حمل و نقل کشور ترکیه بشمار می رود که دقیقا در مرکز کشور و فلات آناتولی واقع شده و راه را برای دسترسی مهاجران و گردشگران به سایر مناطق مهم ترکیه هموار و راحت می نماید. دولت کشور ترکیه در چند سال اخیر توانسته است بهترین شرایط رفاهی را برای مردم این کشور فراهم کند. زندگی در ترکیه می تواند آینده درخشانی را برای شما رقم بزند.

شرایط مطلوب اقتصادی این کشور باعث شده تا مردم از سطح رفاهی نسبتاً خوبی برخوردار باشند و اختلاف طبقاتی چندانی نداشته باشند. عدم اختلاف طبقاتی در ترکیه، باعث ارتقاء سطح فرهنگ مردم شده و ارتقاء سطح فرهنگ مردم باعث به وجود آمدن امنیت و آرامشی نسبی در سطح کشور شده است. همه این اوضاع بهانه­ ای برای ترغیب بسیاری از مردم جهان برای مهاجرت و زندگی در این کشور شده است.

برای مشاهده قیمت و رزرو آنلاین ارزان ترین بلیط پرواز آنکارا روی تصویر زیر کلیک کنید:

زندگی در آنکارا

اگر می خواهید تغییری در زندگی خود ایجاد کنید و در حال برنامه ریزی کار جدیدی هستید ، آنکارا در ترکیه ممکن است مقصد مناسبی برای شما باشد. آنکارا پایتخت ترکیه دارای طیف گسترده ای از فرصت ها برای مهاجران است. آنکارا می تواند یک شهر با فرهنگ غنی، پر جنب و جوش و جذاب برای کشف شما و خانواده تان باشد. این شهر قطب مهم کشور ترکیه از لحاظ رشد، فناوری و نوآوری است.

موقعیت جغرافیایی شهر آنکارا

آنکارا با بیش از 24 هزار کیلومتر مربع وسعت در ارتفاع 938 متری از سطح دریا واقع شده و موقعیت آن در منطقه مرکزی آناتولی سبب شده تا آب و هوای آنکارا از نوع قاره ای باشد . این شهر در میان چهار کوه واقع شده است که کرای گودی در جنوب ، ادریس در شرق ، ایلماداغ در شمال و چال در جنوب شرقی قرار دارند . در میان قسمت جنوب شرقی آنکارا، سه رودخانه در جریان است .

آب و هوای آنکارا

آب و هوای آنکارا قاره ای است بدین معنی که این شهر جهانگردی با قرار گیری در منطقه مرکزی آناتولی دارای زمستان هایی سرد و برفی و تابستان هایی گرم و خشک می باشد. آنکارا نیز به مانند بیشتر شهرهای ایران چهار فصل بوده و تغییر فصل در این شهر معمولا قابل لمس و مشاهده می باشد . این شهر در فصل های بهار و پاییز بیشترین میزان بارندگی را دارد و کمترین میزان بارش آنکارا در ماه آگوست و بیشترین میزان بارش در ماه می اتفاق می افتد . میانگین بارش سالانه آنکارا 400 میلی متر می باشد با این حال بارش در تمام طول سال مشاهده می گردد. آب هوای آنکارا نسبت به شهری مانند استانبول متعادل تر است. اما شهر آنکارا به دلیل دوری از دریا دارای تابستان های گرم و خشک و زمستانهای سرد و سوزان است.

تحصیلات در آنکارا

یکی از عوامل اصلی مهاجرت، مهاجران به شهر آنکارا ، قدرت سیستم آموزشی آن است: اگر فرزند دارید ، می خواهید یک سیستم مدرسه ای مطمئن داشته باشید که بتوانید به آنها اعتماد کنید آنکارا گزینه مناسبی است. وقتی در آنکارا زندگی می کنید ، مدرسه برای بچه ها بین شش تا هجده سال با انتخاب امکانات خصوصی و دولتی رایگان است. مدارس بین المللی برای دانش آموزان نیز در آنکارا موجود است: مدرسه بین المللی Oasis و مدرسه بین المللی Bilkent دو نمونه از آنهاست. از دیگر مدارس معروف بین المللی که در آنکارا وجود دارد می توان به مدارس ایرانی و فارسی زبان ترکیه در آنکارا و مدارس آمریکایی اشاره نمود. همانطور که گفتیم در مدارس دولتی تحصیل رایگان و برای مدارس خصوصی و بین المللی ترکیه یا همان کالج های موجود در این شهرها هم بسته به مقطع و مدرسه هزینه ها متفاوت است و از 13 هزار لیر تا بالای 50 هزار لیر می تواند متغیر باشد.

این شهر بعضی از برترین دانشگاه ها و دانشکده های فنی ترکیه از جمله دانشگاه TED ، دانشگاه Ufuk و آموزشگاه پلیس ملی ترکیه را در خود جای داده است. بطور کلی کارمندان دولت، دانشجویان و کارمندان سفارت ها بیشتر در آنکارا زندگی می نمایند و تجار و بازرگانان و البته جهانگرد ها بیشتر در استانبول هستند. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ترکیه برای شهروندان ترک رایگان ولی برای خارجی ها همراه با هزینه است.

فرهنگ غذایی آنکارا

آنکارا به عنوان پایتخت ترکیه و یک کشور جهانگرد پذیر دارای بهترین غذاها با تنوع بالایی است که خوردن آنها همانند خاطره ای فراموش نشدنی برای شما ماندگار خواهد شد. غذاهایی که با طبع و ذائقه ما ایرانی ها نیز سازگار بوده و بدین سبب مهاجرانی که این شهر زیبا را انتخاب می نمایند معمولا از نظر خورد و خوراک و تنوع غذایی به مسئله ای بر نخواهند خورد. از کبابهای سنتی چون دونر کباب، ساچ کباب، کباب ترکی گرفته تا انواع دسر های خوشمزه ترکیه ای مانند باقلوا و بورک در رستوران ها و مغازه های این شهر وجود دارد.

موقعیت های شغلی آنکارا

به دلیل اینکه آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه است بسیاری از شرکت های تجاری و اقتصادی بین المللی در این شهر شعبه دارند بنابراین می توان گفت این شهر، یکی از مهم ترین شهر ها برای متقاضیان کار در ترکیه است. محبوب ترین مشاغلی که در این شهر احتیاج به تحصیلات آموزشگاهک دارند عبارتند از مهندسی ، دارایی، اقتصادی، سرمایه گذاری، آی تی، فروش ،مدیریت زنجیره تامین است. به عنوان شخصی که شهروند ترکیه محسوب نمی گردد و می خواهد در آنکارا استخدام گردد، باید بعضی از مشاغل را انتخاب کنید که دارای محدودیت های دولتی نباشد مانند مشاغل حقوقی، پزشکی و معادن که برای متقاضیان بین المللی محدود نیستند. اگردر حال یادگیری زبان انگلیسی هستید یا می خواهید به صنعت گردشگری وارد شوید، کار در ترکیه برای شما آسان تر خواهد بود. زیرا کارکنان خارجی که به زبان انگلیسی تسلط دارند در این کشور بسیار محبوب هستند. در ترکیه بیشتر حقوق و دستمزد مشاغلی که احتیاج به تحصیلات آموزشگاهک دارند، هزینه های اساسی زندگی و حتی بیشتر را پوشش می دهد.

متوسط هزینه زندگی در آنکارا

هزینه های زندگی در هر جایی از جهان بستگی به نوع زندگی شخص، نوع خوراک، پوشاک، محل و منطقه زندگی، نوع حمل و نقل و بسیار از موارد دیگر دارد. میانگین هزینه ماهانه زندگی در کشور ترکیه و شهر آنکارا، حدوداً چیزی بین 2500 تا 3000 لیر در ماه برای یک نفر است. شما حداقل برای یک زندگی عادی 2500 تا 3000 لیر در ماه را باید برای یک نفر به عنوان هزینه زندگی در آنکارا در نظر بگیرید.

هزینه مسکن در آنکارا

در چند سال گذشته معین می گردد که در آنکارا جنبشی چشمگیر در بخش املاک و مستغلات وجود داشته است و علاقمندان زیادی برای خرید ملک در آنکارا به این شهر مراجعه می نمایند. پروژه های ساختمانی جدید و زیادی در این شهر آغاز به کار نموده اند و متقاضیان بسیار زیادی مایل به خرید و اجاره ملک و آپارتمان در آنکارا می باشند و از یک نظر می توان گفت به دلیل وجود متقاضیان زیاد، قیمت املاک در این شهر سیر صعودی داشته است. می توانید قیمت خرید و اجاره خانه در مناطق مختلفی مثل قیمت خانه در چانکایا و قیمت خانه در Esat آنکارا، که از مناطق مختلف آنکارا هستند را از وب سایتهای خرید و فروش ترکیه مشاهده کنید. قیمت متوسط هر متر مربع خانه آپارتمانی در آنکارا 1060لیر می باشد و مدت زمان استفاده مفید از یک خانه در آنکارا 18 سال است.

بیشتر خانه هایی که برای اجاره گذاشته می شوند، به صورت مجهز، یعنی همراه با وسایل آشپزخانه، مبلمان و سایر وسایل مورد احتیاج زندگی هستند.

هزینه حمل و نقل در آنکارا

حمل و نقل عمومی آنکارا پیشرفت قابل توجهی داشته و مترو این شهر یکی از بهترین وسیله ها برای جا به جایی در آنکارا است. در آنکارا می توانید با مترو، اتوبوس، تاکسی و دولموش(دولموش نوعی مینی بوس است که در ترکیه فعالیت دارد و در مسیرهای خاصی حرکت می نمایند) تردد کنید، تقریبا تمام وسایل حمل و نقل در آنکارا از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند، ولی یکی از بهترین وسایل حمل و نقل در این شهر مترو است که هم سرعت بالایی دارد و هم مجبور نیستید برای رسیدن به مقصد ترافیک را تحمل کنید.

آنکاراترکیه

منبع: الی گشت

به "راهنمای کامل زندگی آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل زندگی آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید