چگونه می توان به کیش با قطار سفر کرد؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، در این مقاله از مجله گردشگری خبرنگاران به چگونگی سفر با قطار به کیش را آنالیز خواهیم کرد.بیشترین شکل سفر به کیش به وسیله هوایی بوسیله هواپیما صورت می گیرد. اما هستند افرادی که ترجیح می دهند از راه زمینی یا با قطار به این جزیره سفر نمایند. هرچند که به علت طولانی بودن جهت و مسافت انتخاب این روش مسائل و سختی هایی را هم به همراه دارد اما امری شدنی و امکان پذیر است.

چگونه می توان به کیش با قطار سفر کرد؟

برای خرید بلیط قطار به تمامی نقاط کشور با مناسب ترین قیمت در وبلاگ هم نفس روی تصویر زیر کلیک کنید:

مزیت های سفر با قطار به کیش

سفر کردن با قطار لذت بخش بوده و از امنیت بالایی هم برخوردار است. همین که احتیاج به رانندگی ندارید و تا رسیدن به مقصد در مکانی امن و راحت قرار می گیرد از مزیت های با قطار به کیش است. مهم ترین مزیت سفر با قطار به کیش قیمت مناسب و به صرفه آن است به طوری که هزینه های سفر را به اندازه قابل توجهی کاهش می دهد. قیمت بلیط قطار نسبت به هوپیما بسیار ارزان تر است و افراد می توانند با پول کمتری با قطار به کیش سفر نمایند.

نکته بعدی که به آن می توان اشاره کرد این است که اگر شما با خودروی شخصی خود برای سفر به کیش حرکت کنید علاوه بر عدم راحتی امکانات زیادی را هم از دست می دهید. مثلا در سفر با ماشین شخصی به کیش باید در راستا در پی سرویس بهداشتی یا مکانی برای خرید خوراکی بگردید اما در سفر به کیش با قطار دیگر این مسائل وجود ندارد و می توانید از سرویس بهداشتی، رستوران و کافی شاپ قطار استفاده کنید.

ضمن اینکه در موارد سرد و گرم می توانید به راحتی از سیستم گرمایشی و سرمایشی قطار استفاده کنید.

لذت بردن از منظره ها زیبای جاده بویژه در گذر از شهر هایی مانند شیراز از دیگر ویژگی های سفـر با قطار به کیش است. البته طول مسافت و زمان رسیدن شما به جزیره هم بستگی به این دارد که از مبدا کدام شهر قرار است با قطار راهی کیش شوید.

سفر از مبدا شهرهای مختلف

خطوط ریلی و راه آهن کشور در طی سال های اخیر پیشرفت گسترده ای داشته و تقریبا به تمام شهرهای ایران رسیده است. برای سفر با قطـار به کیش پرطرفدار ترین مبدا راه آهن شهر شیراز است که طبق آمار هم بیشترین مسافران سفر با قطار به کیش از همین مبدا حرکت می نمایند. البته برخی دیگر شهرهای ایران هم همانند تهران، اصفهان و مشهد هم قطارهایی به مقصد کیش را راهی می نمایند. البته مدت زمان سفر و مسافت آن هم مسلما از این شهرها بیشتر است. در راستاهای دور ممکن است رسیدن به مقصد بین 12 تا 14 ساعت به طول انجامد که این موضوع با توجه به دوری راستا یک امر طبیعی و قابل توجیح در مسافرت با قطار است. در میان شهرهای بزرگ ایستگاه های کوچک زیادی هم قرار دارند که عده ای از افراد هم در این ایستگاه ها سوار قطار می شوند.

اگر قصد دارید سفر با قطار به کیش سفر کنید باید بدانید که همه روزه قطارها از تهران به سمت بندر عباس در حرکت هستند و در هر روزی که بخواهید می توانید بلیط آن را تهیه کنید. از راه آهن تهران تا بندر عباس حدود 20 ساعت راه در پیش خواهید داشت.

ادامه سفر با قطار به کیش بعد از آخرین ایستگاه

مقصد نهایی و ایستگاه آخر برای سفـر با قطار به کیـش معمولا بندرعباس است زیرا کیش یک جزیره است و راه آهن به صورت مستقیم به آن نمی رسد. در نتیجه مسافران در شهر بندر عباس پیاده می شوند و سپس در اسکله ها سوار بر کشتی خود را به جزیره کیش می رسانند. سفر با قطار به کیش پر از تنوع و هیجان است و اگر شما با قطار به کیش بروید، حتماً باید مسافرت با کشتی را نیز تجربه کنید که جذابیت سفر را چند برابر می کند. از شرکت های معتبری که همه روزه قطارهای خود را به سمت بندر عباس و کیش روانه می نمایند می توان به شرکت های ریلی رجا و جوپار اشاره کرد

که بلیت های کیش را با قیمت مناسبی عرضه می نمایند. ایستگاه هایی مانند کاشان، یزد و سیرجان نیز در راستا تهران- بندرعباس قرار دارند که همین امر امکان مسافرت راحت تر از گذشته را فراهم نموده است

توجه به آب و هوا در سفـر با قطـار به کیـش

برای سفر با قطار به کیش باید به نکات و جزییات بیشتری نسبت به سفر هوایی توجه کنید تا تجربه مطلوبی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. اولین مورد انتخاب فصل مناسبی برای سفر است، زیرا به دلیل طولانی بودن مسافت اگر فصول خیلی گرم یا خیلی سرد را برای سفر با قطار به کیش انتخاب کنید ممکن است گرمای بیش از حد یا سرمای شدید هوا شما را آزار دهد.

علاوه بر این باید به آب هوای مقصد سفر خود یعنی کیش هم توجه کنید. همانطور که می دانید آب و هوای کیش گرم و مرطوب است که به همین دلیل باید دثت کنید که زمان مناسبی را برای سفر انتخاب نمایید. برترین زمان سفر به کیش اواخر زمستان و اوایل بهار است که دمای هوا در این منطقه بسیار معتدل است و می توان در برترین شرایط به کیش سفر کرد.

در هنگام آغاز سفر حتماً باید ملزومات مربوطه مانند لباس و سایر موارد مشابه را آماده کنید تا آمادگی لازم جهت تغییرات دمایی احتمالی را داشته باشید و بتوانید مسافرت خوبی را تجربه کنید. برای این که از زمان سفر خود به صورت دقیق اطمینان حاصل نمایید بهتر است که قبل از سفر نسبت به خرید بلیط قطار اقدام نمایید.

انتخاب قطار مناسب برای سفر به کیش

شرکت های مسافربری زیادی در حمل و نقل ریلی کشور فعال هستند که برای سفر با قطار به کیش باید آن ها را آنالیز نمایید. یکی از معروف ترین آنها شرکت حمل و نقل ریلی رجا است که یک شرکت دولتی بوده و سابقه زیادی دارد. قطارهای رجا از لحاظ امنیت بسیار مناسب هستند و علاوه بر این قیمت های معقول و مناسبی را هم ارائه می دهند.

به طوری کلی قیمت بلیط های قطار رجا ارزان تر از سایر شرکت های حمل و نقل ریلی است. بن ریل یکی دیگر از شرکت های ارائه دهنده خدمات ریلی است که خدمات بسیار خوبی را برای مسافران خود در نظر می گیرند. اگر با قیمت کمی بالاتر مسئله ای ندارید و چنانچه خواستار یک سفر راحت و با آرامش بخش هستید بهتر است بلیط قطار بن ریل را بخرید که بسیار مناسب و ارزان است.

هر کوپه این قطار دارای یک ظرفیت تعیین است که قیمت بلیط بر اساس آن متغیر است. کوپه های این قطار به صورت 6 یا 4 نفری تقسیم بندی می شوند و هر شخصی می تواند کوپه دربست رزرو نموده تا راحتی و امنیت بیشتری داشته و تا رسیدن به مقصد لحظات خوشی را در کنار یکدیگر بگذرانند. در این مدل قطارها کوپه های پرجمعیت قیمت بلیط ارزان تری دارند و می توان با قیمت کمتری بلیط آن ها را تهیه کرد.

شرکت حمل و نقل ریلی فدک هم در سال های اخیر برترین قطارها را وارد نموده و از لحاظ کیفی هم درجه یک محسوب می شوند. قطار های فدک خدمات فوق العاده ای را در اختیار مسافران خود قرار می دهد. با توجه به تنوع بالای قطارها در این راستا، می توانید به راحتی انتخاب خود را به انجام برسانید.

منبع: الی گشت

به "چگونه می توان به کیش با قطار سفر کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه می توان به کیش با قطار سفر کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید