فروش پلی استیشن 5 در فوریه 2023 رکورد جدیدی در تاریخ پلی استیشن ثبت کرد

به گزارش وبلاگ هم نفس، طبق جدیدترین آمار منتشر شده، پلی استیشن 5 در ماه فوریه 2023 میلادی بیشتر از هر کنسول پلی استیشن در این ماه در ایالات متحده فروش داشته است.

فروش پلی استیشن 5 در فوریه 2023 رکورد جدیدی در تاریخ پلی استیشن ثبت کرد

به گفته مت پیسکاتلا (Mat Piscatella)، مدیر اجرایی و تحلیلگر صنعت بازی های ویدیویی در کمپانی The NPD Group، در آخرین گزارش فروش ماهانه این شرکت که اخیرا منتشر شده، پلی استیشن 5 در رتبه بندی پرفروش ترین سخت افزارهای بازی در ایالات متحده هم از نظر واحدهای فروخته شده و هم از نظر دلار فراوری شده از ابتدای امسال میلادی در صدر قرار گرفته است. از طرفی این تحلیلگر تایید کرد که فروش پلی استیشن 5 در ماه فوریه به رکورد تازهی رسیده و بیشتر از هر کنسول دیگری از این شرکت فروخته است.

در ماه ژانویه، سونی نشان داد که نبرد طولانی پلی استیشن 5 با مسائل عرضه بالاخره به خاتمه رسیده و این شرکت اعلام نموده که انتظار دارد این کنسول رکورد فروش جهانی پلی استیشن 4 را برای سه ماه اول سال بشکند. اخیرا نیز خرده فروشان در ایالات متحده به طور قابل توجهی باندل گاد آو وار پلی استیشن 5 را با تخفیف مناسبی به فروش رسانده اند که در فروش این کنسول تاثیر زیادی داشته است.

در این میان کمپانی ذکر شده آماری از فروش بازی ها نیز منتشر نموده است. طبق این آمار، میراث هاگوارتز (Hogwarts Legacy) پرفروش ترین بازی ایالات متحده در ماه فوریه و به طور کلی از ابتدای سال 2023 تا به امروز بوده است. جالب است بدانید که هاگوارتز لگسی تنها روی کنسول های نسل نهمی و رایانه های شخصی در دسترس است و نسخه نسل هشتمی آن 15 اردیبهشت عرضه خواهد شد و باید دید که فروش آن در نهایت به چه شکل خواهد بود. از طرفی 7 بازی از 20 بازی پرفروش ماه گذشته، آثاری تازه بودند که از میان آن ها می توان به بازی های Wild Hearts در رتبه 8، !Like a Dragon: Ishin در رتبه 9 و Octopath Traveler 2 در رتبه 10 اشاره نمود.

در هر صورت به نظر می رسد که پلی استیشن 5 در امسال میلادی رشد فوق العاده ای را در فروش خود تجربه خواهد نمود. اخیرا نیز گزارش شده بود که فروش این کنسول در ژانویه 2023 تقریبا دو برابر فروش آن در همین ماه در سال گذشته بوده است.

منبع: VGC

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش پلی استیشن 5 در فوریه 2023 رکورد جدیدی در تاریخ پلی استیشن ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش پلی استیشن 5 در فوریه 2023 رکورد جدیدی در تاریخ پلی استیشن ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید