5.4 میلیون مشترک، قبض برق صفر یا بستانکار دریافت کردند

به گزارش وبلاگ هم نفس، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت سال جاری انرژی تحویلی به صنایع انرژی بر کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد بیشتر بود.

5.4 میلیون مشترک، قبض برق صفر یا بستانکار دریافت کردند

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی اضافه نمود: با جابجایی بار17 درصد در صنایع فولاد، بیش از 10 درصد در بخش سیمان و بیش از 18 درصد در بخش آلومینیوم و سایر بخش ها انرژی بیشتری تحویل داده شد.

وی ادامه داد: به این ترتیب فراوری بیشتری داشتند به این معنا که با جابجایی مصرف در زمان غیر اوج بار از انرژی بیشتری برای فراوری بهره مند شدند. برنامه ریزی شده در دولت سیزدهم 35 هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور اضافه نموده گردد.

رجبی مشهدی اضافه نمود: اوج بار تابستان سال جاری 69 هزار و 500 مگاوات بود که حدود 3.6 درصد از اوج بار تابستان پارسال بیشتر است. برای سال جاری برنامه ریزی شد 6 هزارمگاوات به ظرفیت نیروگاه های کشور اضافه نموده گردد که تا به امروز 4 هزار و 500 مگاوات وارد مدار شده و تا اخر شهریور بقیه هم وارددمدار می گردد.

سخنگوی صنعت برق گفت: به این ترتیب ناترازی فراوری و مصرف یا کاهش خواهد یافت و یا برطرف خواهد شد. مصرف انرژی در کشورمان 40 درصد بیستر از میانه جهانی است که ظرفیت بزرگی برای ایجاد صرفه جویی در این بخش وجود دارد.

رجبی مشهدی اضافه نمود: سال جاری از 40 میلیون قبض صادره از ابتدای تابستان 16/5 میلیون مشترک مشمول دریافت پاداش صرفه جویی شدند. بیش از 5 میلیون و 400 هزار مشترک قبض های صفر یا بستانکار دریافت کردند و مبلغ 850 میلیارد تومان به وسیله مشترکان خانگی صرفه جویی شد .

منبع: خبرگزاری پانا

به "5.4 میلیون مشترک، قبض برق صفر یا بستانکار دریافت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5.4 میلیون مشترک، قبض برق صفر یا بستانکار دریافت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید