آینده کامپیوتر ها چگونه خواهد بود؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، وقتی کاربر می خواهد رایانه نوی بخرد، رایانه های سنتی دیگر چندان اهمیتی ندارند، بلکه رایانه های نو باید پا به عرصه بگذارند.

آینده کامپیوتر ها چگونه خواهد بود؟

به گزارش باشگاه وبلاگ هم نفس، سوین شولتز نویسنده مجله آلمانی Computer Bild در ارتباط با آیانده رایانه های سنتی گفت: روشن است که لپ تاپ ها در حال حاضر بر بازار رایانه های شخصی تسلط دارند، تا جایی که سه چهارم دستگاه های تازه را تشکیل می دهند.

این کارشناس آلمانی عمده علت این امر را به سهولت بیشتر در استفاده و حمل ونقل لپ تاپ ها برای کاربران ربط می دهد، اما در همین حین تأکید می نماید که رایانه های سنتی هنوز جایگاه خود را از دست نداده اند و نمی توان به آن ها به عنوان مدل های قدیمی نگاه کرد.

ماتیاس ولندورف، نویسنده مجله آلمانیInside-Digital.de نیز شرح می دهد: رایانه های سنتی چیزی بیش از جعبه های محاسباتی بزرگ هستند، زیرا این نوع دستگاه ها در حال حاضر در مدل هایی با میزان های بسیار فشرده و رابط های ظریف موجود هستند که می توانند به راحتی با دکور ادغام گردد.

هواداران بازی

علاوه بر این، رایانه های سنتی برای کاربرانی که به قدرت محاسباتی قابل توجهی احتیاج دارند یا می خواهند سیستم مخصوص خود را طراحی نمایند، مورد توجه هستند. ولفگانگ پاولر، نویسنده مجله آلمانی Chip گفت: علاقه مندان به بازی و بعلاوه کاربرانی که می خواهند رایانه هایی با کارایی بیشتر و نویز کمتر داشته باشند، معمولاً به رایانه های سنتی متکی هستند.

این کارشناس آلمانی تأکید نموده است که رایانه های سنتی با سرعتی برابر با لپ تاپ ها در معرض گرمای بیش از حد قرار نمی گیرند، علاوه بر این که بدنه بزرگتر آن ها امکان نصب فن های بزرگتر را فراهم می نماید که برای به دست آوردن عملکرد خنک نمایندگی مشابه فن های کوچک نصب شده در لپ تاپ ها در دمای پایین کار می نمایند، از این رو صدای کمتری ایجاد می نماید.

شولتز نیز اضافه کرد: پردازنده های سریع گرمای بیشتری فراوری می نمایند و کارت های گرافیک به 300 وات یا بیشتر انرژی احتیاج دارند و فضای کافی برای همه این ها در لپ تاپ های ظریف وجود ندارد.

ارتقای سخت افزاری

علاوه بر عملکرد خنک نماینده بهتر، رایانه های سنتی مزیت تعویض تراشه ها یا آنچه به عنوان ارتقای سخت افزاری شناخته می گردد را نیز دارند. شولتز شرح داده است: ویژگی ارتقاء سخت افزاری در لپ تاپ ها در دسترس نیست، زیرا پردازنده ها به وسیله سوکت نصب نمی شوند و بنابراین نمی توان آن ها را تعویض کرد، علاوه بر این بسیاری از قطعات به برد اصلی لحیم شده اند.

رم در لپ تاپ ها قابل افزایش یا تعویض نیست و حتی در صورت امکان در بعضی موارد احتیاج به کاربران با تجربه و بعلاوه پشتیبانی تکنسین های حرفه ای دارد.

رایانه های سنتی معمولاً از نظر ارتقاء سخت افزاری دارای مزیت آشکاری هستند، زیرا کاربر می تواند به راحتی تراشه های رم را حذف و جایگزین کند. ولندورف ادامه داد: افزایش تعداد دیسک های سخت در رایانه های سنتی نیز برای کاربر آسان است.

پورت های اتصال

علاوه بر این، رایانه های سنتی معمولاً از نظر پورت های اتصال بسیار انعطاف پذیر هستند. ولندورف اضافه کرد: استفاده از بسیاری از تجهیزات جانبی مانند صفحه کلید، ماوس، چاپگر، اسکنر و دو نمایشگر در رایانه های سنتی مسئله ای ندارد.

همواره پورت های USB اضافی برای شارژ گوشی هوشمند و ذخیره داده ها بر روی حافظه های USB یا هارد دیسک های خارجی وجود دارد.

رایانه های سنتی می توانند به عنوان سرور های رسانه ای برای ذخیره تصاویر، موسیقی و فیلم ها مورد استفاده قرار گیرند و وقتی صحبت از کتابخانه خانگی به میان می آید، رایانه های سنتی مزایای قابل توجهی را حتی در زمینه کاهش هزینه ها ارائه می دهند.

به طور کلی، با توجه به اینکه رایانه های سنتی هزینه مناسب و نحوه نگهداری آسانی دارند، نمی توان از استفاده آن ها در اتاق های اداری یا سالن های بازی صرفنظر کرد؛ بنابراین انتظار نمی رود که این نوع رایانه ها به هیچ وجه از بین بروند.

منبع: فرارو

به "آینده کامپیوتر ها چگونه خواهد بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آینده کامپیوتر ها چگونه خواهد بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید