احساس لرز و سرمای مداوم چه علتی دارد و نشانه چیست؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، مصرف بعضی دارو ها ازجمله دارو هایی که روی گردش خون تاثیر می گذارد، می تواند باعث حساسیت به سرما گردد، از جمله دارو های میگرن و داروی فشارخون.

احساس لرز و سرمای مداوم چه علتی دارد و نشانه چیست؟

گاهی اوقات با وجود مناسب بودن دمای اتاق، احساس سرما می کنید. اگر این حالت به ندرت اتفاق بیفتد، چندان مهم نیست، اما اگر تداوم پیدا کند، بهتر است آن را جدی بگیرید. برخی بیماری ها می تواند حساسیت شدید به دما ایجاد کند.

وقتی که حساسیت به سرما بیشتر از چند روز طول می کشد و بدتر می گردد، ضروری است به پزشک مراجعه کنید.

دلایل عدم تحمل سرما چیست؟

- کم خونی یا آنمی، اختلال خونی شایعی است که طی آن گلبول های قرمز یا هموگلوبین در خون کاهش می یابد. کمبود گلبول های قرمز باعث احساس سرما، خستگی و رنگ پریدگی می گردد. در این موارد توصیه می گردد فورا به دکتر مراجعه گردد.

نفروپاتی دیابتی به بیماری کلیوی ثانویه مبتلایان به بیماری دیابت گفته می گردد. عوارض کلیوی از یافته های شایع در بیماران مبتلابه دیابت است. حدود نیمی از بیماران مبتلابه دیابت دچار آسیب کلیوی می شوند. درگیری کلیوی عارضه ای جدی است و می تواند کاهش عمر و کیفیت زندگی را در پی داشته باشد. تشنگی مفرط، گیجی، کم اشت هایی و مشکل تنفسی و تکرر ادرار برخی از عوارض این اختلال به شمار میرود.

وقتی غده مغزی هورمون کم فراوری می نماید، بدن نمی تواند درجه بدن را درست تنظیم کند. درنتیجه فرد دچار اضافه وزن، خستگی مفرط، یبوست و چرخه های ماهانه نامنظم می گردد.

اگر هرگونه مشکل مربوط به رگ های خونی داشته باشید، جریان خون به نواحی خاصی به ویژه انتهای دست وپای بدن محدود می گردد.

مصرف برخی دارو ها ازجمله دارو هایی که روی گردش خون تاثیر می گذارد، می تواند باعث حساسیت به سرما گردد، از جمله دارو های میگرن و داروی فشارخون.

بی اشت هایی عصبی نوعی اختلال روانی در غذا خوردن است که در آن بیمار از خوردن غذا به اندازه کافی، باوجود گرسنگی، امتناع می نماید. این روند که معمولاً با زیاده روی در یک رژیم غذایی شروع می گردد، به علت کاهش شدید وزن می تواند به مرگ فرد منجرگردد. با کمبود چربی، بدن قادر به گرم نگه داشتن خود نیست. فردی با این اختلال در صورت عقب افتادن قاعدگی، باید به پزشک مراجعه کند.

منبع:بهداشت نیوز

منبع: فرادید

به "احساس لرز و سرمای مداوم چه علتی دارد و نشانه چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احساس لرز و سرمای مداوم چه علتی دارد و نشانه چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید