تاثیرات رکود مالی آمریکا بر متا و مایکروسافت ، واگذاری دفاتر دو غول فناوری در سیاتل

به گزارش وبلاگ هم نفس، متا و مایکروسافت دو فضای اداری خود در منطقه سیاتل را به علت تغییر ماهیت کار به کار ترکیبی (حضوری و از راه دور) و رکود گسترده تر مالی که بر بازار فناوری نیز تاثیر گذاشته، واگذار می نمایند.

تاثیرات رکود مالی آمریکا بر متا و مایکروسافت ، واگذاری دفاتر دو غول فناوری در سیاتل

به گزارش وبلاگ هم نفس و به نقل از گیک وایر، متا، شرکت مادر فیسبوک، فضای 6 طبقه خود را در ساختمانآربور بلاکس 333 (Arbor Blocks 333) در نزدیکی مرکز شهر سیاتل و بعلاوه ساختمان بلوک 6، که دارای فضایی به مساحت بیش از 30 هزار مربع در مجتمع اسپرینگ دیستریکت و در شرق سیاتل و اقع شده را اجاره می دهد. منطقه سیاتل دومین مرکز بزرگ مهندسی متا است.

تصمیمات نو متا در زمان رکود مالی

یکی از ساختمان های اداری شرکت متا در ساختمانآربور بلاکس 333 در شهر سیاتل

تریسی سخنگوی متا گفت: در چند سال گذشته به امکانات نوی که بتوانند به عنوان جایگزین دفتر اداره شرکت در نظر گرفته شوند، فکر نموده است. او در این باره در بیانیه ای بیان کرد: ما سرمایه گذاری های متمرکز و متعادل را برای حمایت از استراتژیک ترین اولویت های بلندمدت خود و باز کردن راه در جهت ایجاد امکان نوی به عنوان محل کار را در اولویت قرار داده ایم. کلایتون در بیانیه ای گفت:این تصمیم در حالی گرفته شده که شرکت متا در ماه اکتبر 2022 دفاتر نوی را در ناحیه اسپرینگ افتتاح نموده بود، متا در منطقه اسپرینگ شهر سیاتل چندین دفتر دارد.

متا از زمانی که برای اولین بار در سال 2010 یک دفتر کوچک در سیاتل تأسیس کرد، به طور پیوسته در این منطقه رشد نموده است تا جایی که امروزه در سیاتل نزدیک به 8 هزار کارمند دارد.

اما این غول فناوری در روبروه با رکود مالی با سؤالات اساسی در خصوص آینده تجارت خود روبرو است. سهام متا در سال گذشته نزدیک به 60 درصد کاهش یافته است و این شرکت در ماه نوامبر بیان کرد که 13 درصد از نیروی کار خود معادل بیش از 11 هزار نفر را اخراج خواهد نمود. بیش از 700 نفر در منطقه سیاتل تحت تأثیر این تصمیم قرار گرفته اند.

شرکت، متا اعلام نموده برنامه ریزی شده است تا این کمپانی به علت رکود مالی املاک و مستغلات خود را کاهش دهد. در راستای سیاست نو متا این کمپانی کار از راه دور کارمندانش را پذیرفته است.

شرکت متا ضمن کاهش بخشی از املاک و مستغلات خود، ملکی دیگر را در یکی دیگر از شهرهای استان واشگتن را به دارایی های خود خواهد اضافه کرد. کلایتون گفت که متا همچنان میخواهد در تابستان سال جاری یک ساختمان نو به نام ساختمان ایکس در شهر ردموند افتتاح کند.

مایکروسافت هم از سیاتل می رود؛ بخشی از کارمندان دور کار می شوند

به گزارش پیوجت ساوند بیزنس ژورنال، مایکروسافت اجاره ساختمان خود در مرکز شهر بلولو در استان واشکنگتن بافضایی به مساحت 52 هزار متر مربعی را تمدید نخواهد نمود.

یکی از سخنگویان این کمپانی در سخنانی به گیک وایر گفت: ما تصمیم گرفته ایم اجاره نامه خود را زمانی که در ژوئن 2024 منقضی می گردد تمدید نکنیم. مایکروسافت به طور مداوم مجموعه املاک و مستغلات خود را ارزیابی می نماید تا اطمینان حاصل کند که ما مکانی استثنایی برای کار و ایجاد همکاری و محیطی مناسب تر برای کارمندان خود فراهم می کنیم.

مایکروسافت یک مدل محل کار ترکیبی را پیاده سازی نموده است که انعطاف پذیری بیشتری را برای کار از راه دور ارائه می دهد. از آنجایی که شرکت های فناوری سیاست های کار ترکیبی دائمی را اتخاذ می نمایند، بسیاری در حال ارزیابی مجدد املاک و مستغلات موجود و برنامه های آینده خود هستند. گزارش اول سایت کیو 4 به نقل از سی بی آر ای که اطلاعاتی درباره بازار املاک و مستغلات منطقه سیاتل ارائه می دهد، می نویسد: باز تعریف فضای اداری منجر به بن بست اجاره می گردد.

آمازون نیز در ژوئیه 2022 بیان کرد که ساخت و ساز پنج برج در بلولو را متوقف می نماید و علت آن را عدم اطمینان درباره تأثیر کار ترکیبی (حضوری و از راه دور) بر طراحی دفتر خود بیان کرد.

بیشتر بخوانید:

  • شاید مایکروسافت، نتفلیکس را بخرد

به گزارش سی بی آر ای، نرخ کلی مشاغل خالی در سراسر منطقه همچنان در حال افزایش است، از حدود 16 درصد در این زمان در سال گذشته به بالای 18درصد این گزارش اظهار داشت که تنها تعداد کمی از مستاجران فناوری در سه ماهه چهارم قراردادهای اجاره نوی در مرکز شهر امضا کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تاثیرات رکود مالی آمریکا بر متا و مایکروسافت ، واگذاری دفاتر دو غول فناوری در سیاتل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیرات رکود مالی آمریکا بر متا و مایکروسافت ، واگذاری دفاتر دو غول فناوری در سیاتل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید