تمام تلاشمان برطرف موانع فراوری و صادرات است

به گزارش وبلاگ هم نفس، ایرنا/ براساس سخنان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، تمام تلاشمان برطرف موانع فراوری و صادرات است.

تمام تلاشمان برطرف موانع فراوری و صادرات است

مریم جلالی در حاشیه بازدید از کارگاه صنایع دستی دنیا کریستال گفت: باید کوشش کنیم تا فراوری کنش خردمندانه محسوب گردد و در تمام زنجیره ارزش از طراحی تا مصرف بتوانیم خلاقیت های جوانان ایرانی و افرادی را که در عرصه فراوری فعالیت می نمایند، نشان دهیم.

وی اضافه کرد: آن چیزی که وجود دارد این است که مزیت های رقابتی بی نظیری داریم اما به علت اینکه نتوانستیم برای توسعه صادرات و مصرف فرهنگ سازی کنیم، فراوری در چرخه صنعت در حال نابودی است.

جلالی توضیح داد: تمام کوششمان برطرف موانع فراوری و صادرات است. برای صادرات احتیاج به تسهیلگری حوزه سیاسی و برای فراوری به تسهیلگری حوزه فرهنگ احتیاج داریم.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اعلام کرد: تا زمانی که منافع سازمانی و منافع فردی در خدمت منافع ملی نباشد برنده نیستیم. زمانی که منافع ملی در نظر گرفته گردد، هم منافع سازمانی و هم منافع فردی تأمین خواهد شد.

در ادامه داوود فراهانی، مدیر کارگاه صنایع دستی دنیا کریستال نیز درباره مسائل فراوری و صادرات با معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی گفت وگو کرد. در کارگاه صنایع دستی دنیا کریستال شیشه به شکل دمشی و دستی فراوری می گردد. تراش شیشه و حکاکی شیشه، گل برجسته، طلاکاری روی شیشه و غیره از دیگر فعالیت های این کارگاه فراوریی بشمار می رود.

این کارگاه مدت 15 سال است که فعالیت می نماید و 450 نفر در آن مشغول بکار هستند.

منبع: همگردی

به "تمام تلاشمان برطرف موانع فراوری و صادرات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام تلاشمان برطرف موانع فراوری و صادرات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید