تکمیل پرونده منظر تاریخی هگمتانه یک تا سه سال زمان می برد

به گزارش وبلاگ هم نفس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، تکمیل پرونده منظر تاریخی هگمتانه یک تا سه سال زمان می برد.

تکمیل پرونده منظر تاریخی هگمتانه یک تا سه سال زمان می برد

جریان چیست؟

علی مالمیر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اظهار کرد: این شایعه که این پفراینده از راستا ثبت خارج شده است صحت ندارد و اوایل هفته جاری جلسه شورای معاونان وزارتخانه با مدیران کل استانی به صورت ویدئوکنفرانس برگزار و گزارش پفراینده و فرایند تکمیل پفراینده به وزیر میراث فرهنگی ارائه شد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان بیان نمود: براساس تأکید وزیر میراث فرهنگی فرآیند پفراینده ثبت منظر تاریخی هگمتانه تا همدان در حال طی شدن است و با توجه به حجیم بودن کار، پیشرفت خوبی داشته است.

این مقام مسئول شرح داد: جمع آوری اطلاعات پفراینده که کاری مهم و زمان بر بود، اجرا شده و تولید نقشه ها در حال انجام است و پس از این مرحله تدوین و فصل بندی پفراینده را دست اقدام داریم.

مالمیر با اشاره به اینکه این پفراینده یکی از اولویت های وزارتخانه میراث فرهنگی است، اظهار کرد: فرآیند تکمیل و ثبت پفراینده ای با این اندازه از حساسیت و اهمیت حداقل یک تا سه سال طول می کشد.

وی گفت: به علت تأکید وزیر میراث فرهنگی و استاندار همدان همه تلاشمان را بر این گذاشتیم و از تمام ظرفیت های استان و وزارتخانه استفاده می کنیم تا پفراینده به سرعت آماده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه همدان اعلام کرد: برای اینکه پفراینده راستا رفت و برگشت متعددی به یونسکو نداشته باشد، اطلاعات را بطور مرتب و همزمان به مرکز ارائه می کنیم و به جمع بندی می رسیم .

وی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد پفراینده ثبت منظر تاریخی هگمتانه تا همدان تا پایان دولت وقت تکمیل شود، گفت: پفراینده ثبت جهانی کاروانسراهای تاج آباد و فرسفج به یونسکو ارسال شده و پیش بینی می شود تیر ارزیابان در کشور حضور یابند و از کاروانسراها بازدید کنند و گزارش را به یونسکو ارائه دهند.

منبع: همگردی

به "تکمیل پرونده منظر تاریخی هگمتانه یک تا سه سال زمان می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل پرونده منظر تاریخی هگمتانه یک تا سه سال زمان می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید