جاذبه های شهر ملاکا؛ رنگین کمان آسیای شرقی

به گزارش وبلاگ هم نفس، شهر تاریخی ملاکا یکی از زیبا ترین منطقه ها مالزی است که به رنگین کمان آسیای شرقی معروفیت دارد. امروزه، کشور مالزی به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است و سالانه تعداد بسیاری از گردشگر ها به این کشور سفر می نمایند. یکی از دیدنی ترین شهر های تاریخی این کشور، ملاکا می باشد که از زیبایی چشم نوازی برخوردار است. در این مقاله تصمیم داریم شما را با این شهر رنگین و جاذبه های آن بیشتر آشنا کنیم. پس همراه ما باشید.

جاذبه های شهر ملاکا؛ رنگین کمان آسیای شرقی

شهر تاریخی ملاکا کجاست؟

شهر تاریخی ملاکا یکی از زیبا ترین منطقه ها گردشگری و بزرگ ترین شهر تاریخی کشور مالزی است که و حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد. موقعیت جغرافیایی این شهر باعث شده که حوادث و اتفاقات گوناگونی را تجربه کند و به یک شهر مهم تاریخی تبدیل شود. صنعت گردشگری این شهر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به طوری که اقتصاد آن به طور کامل بر گردشگری راسخ می باشد.

به دلیل اهمیت توریستی، توجه بسیاری به عناصر گردشگری و جاذبه های تاریخی و طبیعی شهر ملاکا شده است و روز به روز، بیشتر به آنها رسیدگی می شود. یکی از دلایل محبوبیت شهر تاریخی ملاکا، رودخانه بسیاری زیبای ملاکا است که از دل این شهر عبور می نماید. این رود پس از عبور از پل های زیبای کوچک و بزرگ، به مراکز خرید متعدد، هتل ها، مراکز تجاری و تفریحی مختلفی می رسد که برای گردشگران بسیار مجذوب نماینده هستند. جالب است بدانید که نام شهر ملاکا در سال 2008 در لیست جهانی یونسکو ثبت شده است

تاریخ هنر در شهر تاریخی ملاکا

شهر تاریخی ملاکا در حدود سال های 1400 میلادی به عنوان یکی از قدرتمندترین پایگاه های تجاری منطقه شناخته می شده است. به مرور آثار استعمار کشورهایی از جمله پرتغال، هلند، بریتانیا و سایر کشورهای اروپایی در فرهنگ مردم و چهره این شهر آشکار شد و امروزه ملاکا یکی از شگفت انگیز ترین شهر ها برای علاقه مندان به آشنایی با فرهنگ و هنر می باشد. نقاشی های دیواری یکی از بارزترین نمودهای هنر مردم این شهر است که در گوشه گوشه خیابان ها و کوچه های شهر به چشم می خورد.

از تفریحات شهر تاریخی ملاکا غافل نشوید!

اگر به شهر تاریخی ملاکا سفر کردید، می توانید تفریحات بسیار هیجان انگیزی را تجربه کنید و جاذبه های طبیعی و تاریخی شهر را تماشا کنید. در ادامه شما را با چند نمونه از آن ها آشنا می کنیم:

  • از برج گردان Tamin Sari بازدید کنید

این برج با 110 متر ارتفاع یکی از تماشای ترین بناهای شهر ملاکا می باشد که منظره فوق العاده زیبایی از سطح شهر ملاکا را به شما نشان می دهد.

  • بازدید از قصر سلطنتی

این قصر سلطنتی حاصل بازسازی یکی از کاخ های مربوط به قرن پانزدهم است. این کاخ متعلق به سلطان منصور بوده که زمانی در این منطقه حکمرانی نموده است. معماری این قصر بسیار زیبا و با شکوه می باشد و از چوب ساخته شده است. در حال حاضر این بنا به عنوان موزه مورد استفاده قرار گرفته است.

  • قدم زدن در اطراف Stadthuys

Stadthuys یکی از عناصر اصلی شهر ملاکا می باشد که از معروفیت بالایی برخوردار است. این بنای تاریخی متعلق به قرن هفدهم می باشد که در آن موقع ملاکا تحت استعمار کشور هلند بوده است. کاربری این ساختمان لاکی رنگ، موزه می باشد که در منطقه ای بسیار زیبا با طبیعتی چشم نواز واقع شده است. شما می توانید پس از بازدید از این موزه، به گشت و گذار در فضای اطراف آن بپردازید.

  • سه چرخه سواری را از قلم نیاندازید

یکی از معروف ترین تفریحات شرق آسیا [trishaw] در ملاکا، سه چرخه سواری است که هواداران بسیاری دارد. شما می توانید با پرداخت مبلغ بسیار کمی، لذت سه چرخه سواری را تجربه کنید و خاطره ای به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. بسیاری از این سه چرخه ها به به شکل زیبایی تزئین شده و از ظاهر مجذوب نمایندهی برخوردار هستند. به خاطر داشته باشید که سه چرخه سواری و گشت و گذار در سطح شهر تاریخی ملاکا آنتالیا، یکی از برترین و کم هزینه ترین تفریحاتی است که می توانید انجام دهید.

  • بازدید از کلیسای پولس

کلیسای پولس که هم نام یکی از معروف ترین کلیساهای لندن می باشد، یکی دیگر از مکان های محبوب گردشگران در شهر ملاکا است. این کلیسا یک بنای تاریخی و قدیمی است که قدمت آن به حدود 500 سال پیش بر می شود. کاربری اولیه این ساختمان در سال 1521، یک قلعه حفاظتی متعلق به استعمارگران پرتغالی بوده است که بعدها به وسیله استعمارگران هلندی به عنوان کلیسا مورد استفاده قرار گرفته است. اگر به معماری و بناهای تاریخی علاقه مند هستید، بازدید از این کلیسا را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • معبد چینی Cheng Hoon Teng

این معبد یکی از قدیمی ترین معابد چینی ملاکاست که قدمت آن به قرن هفدهم باز می شود. این معبد بسیار زیبا و تماشای، نمادی از تاریخ و فرهنگ ملاکا می باشد.

  • قایق سواری بر روی آب های رودخانه ملاکا

تفریحات آبی همواره هواداران خاص خود را دارند! قایق سواری در رودخانه معروف ملاکا نیز یکی از محبوب ترین تفریحات این شهر می باشد که گردشگران را به سوی خود جذب نموده است. قایق سواری شبانه در این منطقه لذت دو چندانی دارد که به شما پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید.

  • کلیسا تاریخی کریست

شهر تاریخی ملاکا مالزی، بناهای تاریخی بسیاری از جمله کلیساهای قدیمی را در دل خود جای داده است.

کلیسای قرمز رنگ کریست به عنوان یکی از معروف ترین کلیساهای کشور مالزی شناخته شده است و در واقع قدیمی ترین کلیسا پروتستان در این کشور می باشد. قدمت این کلیسا به سال های 1741 و 1753 باز می شود و بارزترین ویژگی آن، آجرهای قرمز رنگ زیبا و منحصر به فردش هستند.

  • قلعه Famosa

این قلعه یکی از زیباترین بناهای تاریخی ملاکا می باشد که در زمان اشغال پرتغالی ها ساخته شده است. قلعه فاموسا یکی از مهم ترین معماری های پرتغالی در جنوب شرق آسیا می باشد که با وجود فرسودگی ها و تخریب هایی که داشته، هم چنان از زیبایی بی نظیری برخوردار است.

  • منطقه تاریخی Villa سنتوزا

Villa سنتوزا منطقه ای تاریخی است که قدمت آن به 100 سال پیش باز می شود و اندکی با مرکز شهر ملاکا فاصله دارد. اگر به تاریخ علاقه مند هستید حتما از این منطقه تماشا کنید چرا که اشیای قدیمی بسیاری در آن جا به نمایش گذاشته شده اند.

  • سیاحت در پناهگاه پروانه ها

پناهگاه پروانه ها یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر تاریخی ملاکا می باشد که که در آن می توانید گونه های بسیار متنوع و زیبایی از پروانه ها، خزنده ها و گیاهان را مشاهده کنید.

  • معبد Sri Poyyatha Vinayagar Moorthi

شهر تاریخی ملاکا فرهنگ بسیار غنی دارد و تا کنون در طول تاریخ میزبان مسلمانان، مسیحیان، بوداییان، هندوها و پیروان ادیان و مذاهب کوچک بوده است. به همین خاطر بناهای مذهبی مختلفی از جمله معابد، کلیساها و مساجد در این شهر دیده می شوند. یکی از زیباترین معابد هندوها در این شهر، معبد Sri Poyyatha Vinayagar Moorthi می باشد که از معماری بسیار زیبا و باشکوهی برخوردار است و تجلی گر عناصر دین هندو می باشد.

شکم گردی در شهر تاریخی ملاکا!

شهر ملاکا، امکان تجربه زندگی شبانه را هم برای علاقه مندان به این سبک از زندگی را فراهم نموده است. شب های ملاکا بسیار زنده و پر هیاهو می باشد و بسیاری از فروشگاه ها و رستوران های معروف به ادامه فعالیت های خود می پردازند. یکی از معروف ترین و شلوغ ترین خیابان ها برای زندگی شبانه، خیابان Jonker است. شما می توانید علاوه بر استفاده از خدمات رفاهی و تفریحی، عناصر تاریخی و فرهنگی ملاکا را نیز در این خیابان مشاهده کنید.

یکی از مجذوب نماینده ترین بخش های سفر به ملاکا، شکم گردی و خوردن غذاهای خوشمزه در کافه و رستوران های معروف این شهر می باشد. در ادامه شما را با برترین کافه ها و رستوران های این شهر آشنا می کنیم:

کافه ها در شهر تاریخی ملاکا

  • کافه آقا و خانم جونز

کافه آقا و خانم جونز نیز یکی از مجذوب نماینده ترین کافه های خیابان Jonker است که معروفیت بسیاری دارد. خانم و آقای جونز صاحبان این کافه هستند که خودشان به اجرای موسیقی بلوز می پردازند و حس و حال ویژه ای به فضای کافه می بخشند.

  • Geographer Café

این کافه نیز یکی از کافه های شبانه پرطرفدار است که در خیابان Jonker واقع شده است. از شاخص ترین ویژگی های آن می توان به دکوراسیون منحصربه فرد و معماری داخلی زیبایش اشاره نمود.

  • کافه Ringos Classic

این کافه یکی از شلوغ ترین و محبوب ترین کافه های شبانه خیابان Jonker می باشد که علاوه بر نوشیدنی های مختلف، غذا نیز سرو می نماید و همین موضوع منجر به محبوبیت آن شده است. شما می توانید از موسیقی زنده شبانه این کافه لذت ببرید و خاطره ای دلنشین را تجربه کنید.

  • کافه هارد راک

کافه هارد راک یکی از معروف ترین و برترین کافه های خیابان jonker می باشد که همواره میزبان موسیقی غربی بوده و با انواع نوشیدنی های خوشمزه به استقبال گردشگران و مسافران می آید. به طور معمول این کافه تا ساعت 3 بامداد فعالیت می نماید.

رستوران ها در شهر تاریخی ملاکا

خیابان Jonker ملاکا رستوران های مختلف بی شماری را در دل خود جای داده است که غذاهای لذیذ و گوناگونی را طبخ می نمایند و از این لحاظ برترین گزینه برای شکم گردان می باشد! در ادامه چند نمونه از برترین رستوران های این خیابان را به شما معرفی می کنیم:

  • The Baboon House

این رستوران که در خیابان Jonker واقع شده است، محیط بسیار آرام و دلنشینی دارد. ظاهر شیک و زیبای این رستوران آن را به یکی از برترین گزینه ها برای صرف یک وعده غذایی خوش طعم و ایجاد خاطره ای به یادماندنی تبدیل نموده است.

  • Nancys Kitchen

این رستوران یکی از قدیمی ترین و برترین رستوران های ملاکا است که از گذشته، هواداران بسیاری دارد. دلیل اصلی محبوبیت رستوران نانسی، کیفیت بسیار بالای غذاهای آن می باشد.

خرید در شهر تاریخی ملاکا مالزی

هیچ سفری بدون خرید مزه ندارد! شما می توانید از دست فروشان و فروشگاه های مختلف واقع در خیابان Jonker تماشا کنید و انواع سوغاتی و محصولات متنوع را تهیه کنید.

از دیگر مراکز خرید و شناخته شده شهر تاریخی ملاکا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • Medan Samudera Craft Centre

این مرکز خرید مکانی مناسب برای خرید انواع صنایع دستی زیبا و متنوع می باشد.

  • Tan Kim Hock Product Centre

اگر می خواهید برای دوستان و عزیزان خود سوغاتی تهیه کنید، این مرکز خرید برترین گزینه می باشد زیرا از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و هم چنین قیمت های آن مقرون به صرفه می باشد.

  • Dataran Pahlawan

این مرکز خرید یکی از شیک ترین و مدرن ترین مراکز خرید ملاکا می باشد و شما می توانید انواع کالاها را از این مرکز خرید تهیه کنید. هم چنین این فروشگاه از امکاناتی از جمله کافه و رستوران و مرکز تفریح هم برخوردار می باشد.

  • Mahkota Parade

مرکز خرید Mahkota Parade یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین مراکز خرید ملاکا می باشد که هواداران بسیاری داشته و رونق زیادی دارد. این مرکز خرید شامل بیش از 200 فروشگاه و چندین کافه و رستوران می باشد و دارای پارکینگ بزرگی با ظرفیت بیش از 1000 خودرو می باشد که مزیت بسیار ارزشمندی محسوب می شود.

  • Hatten

این مرکز خرید متعلق به هتل Hatten می باشد که انواع محصولات مختلف و متنوع در آن به فروش می رسد. فاصله این پاساژ تا سایر مراکز خرید بسیار کم است و به راحتی می توانید به جاهای دیگر دسترسی داشته باشید.

نتیجه گیری:

شهر تاریخی ملاکا یکی از معروف ترین و زیباترین شهر های کشور مالزی می باشد که شهر رنگین آسیای شرقی معروفیت دارد. این شهر از تاریخ و فرهنگ بسیار غنی برخوردار است و رد پای فرهنگ و هنر آن در نقاشی های دیواری سطح شهر نمایان است. شما می توانید انواع تفریحات مهیج را در این شهر تجربه کنید و از جاذبه های گردشگری زیبا و تماشای آن بازدید کنید. زندگی شبانه و کافه و رستوران های معروف این شهر، خاطره ای به یادماندنی را برای شما رقم خواهند زد.

منبع: الی گشت

به "جاذبه های شهر ملاکا؛ رنگین کمان آسیای شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های شهر ملاکا؛ رنگین کمان آسیای شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید