خبرنگاران کارگاه ها و صنایع استان بعضی مشاغل خود را به زندانیان بسپارند

به گزارش وبلاگ هم نفس، بجنورد- خبرنگاران- مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: از صنایع و کارگاه های استان انتظار داریم برای یاری به زندانیان بعضی از کارهای خود را، که می تواند به صورت نشسته انجام گردد، به این قشر و خانواده آنان بسپارند.

خبرنگاران کارگاه ها و صنایع استان بعضی مشاغل خود را به زندانیان بسپارند

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

عبدالرحیم گرجی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ هم نفس، یکی از برنامه های جدی این اداره کل را اشتغال زندانیان استان برشمرد و گفت: اگر اشتغال 100 درصدی برای مددجویانی که توانایی انجام کار دارند و خانواده آنان ایجاد گردد، بسیاری از معضلات اجتماعی که گریبانگیر این قشر جامعه است، کاهش خواهد یافت.

وی افزود: در یک ماهه اخیر ایجاد اشتغال برای زندانیان استان به صورت بسیار جدی شروع شده است که حتی برای مددجویانی که قادر به دریافت مرخصی و یا برخورداری از بند باز نیستند، اشتغال نشسته ایجاد می گردد.

وی گفت: اداره زندان تولیدات زندانیان را شامل فرش، صنایع دستی و تولیدات خیاطی است را در فروشگاه هایی به فروش رسانده و مبلغ آن را به زندانیان باز می گرداند.

گرجی همچنین به اقدامات حمایتی از خانواده زندانیان اشاره نمود و گفت: با ایجاد سوله هایی در شهرک کارگاهی بجنورد، زمینه فعالیت خانواده زندانیان در رشته قالیبافی و خیاطی فراهم شده است و امکاناتی چون چرخ خیاطی و دیگر ادوات کار و نیز خدمات آب، برق و غیره به رایگان در اختیار آنان قرار می گیرد و در زمینه فروش محصولات تولیدی نیز به آنان یاری می گردد.

هم اینک حدود هزار و 400 نفر در زندان های خراسان شمالی تحمل حبس می نمایند.

در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کارگاه ها و صنایع استان بعضی مشاغل خود را به زندانیان بسپارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارگاه ها و صنایع استان بعضی مشاغل خود را به زندانیان بسپارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید