دانستنی های شامپوی خشک

به گزارش وبلاگ هم نفس، فکرش را بکنید، برای یک سفر کوتاه چند روزه به شهری دیگر رفته باشید ولی خبری از حمام درست و حسابی نباشد و یا با صاحب خانه رودربایستی داشته باشید و خلاصه به هر دلیلی نتوانید حمام بروید. در این شرایط با موهای چرب و کثیف تان چه می کنید؟ کار وقتی بدتر می شود که موهای شما چرب هم باشند و فقط یک روز حمام نرفتن حسابی آنها را به

دانستنی های شامپوی خشک

دانستنی های شامپوی خشک

نویسنده:عباس منتظری

گاهی موهایتان را بدون آب بشویید!

فکرش را بکنید، برای یک سفر کوتاه چند روزه به شهری دیگر رفته باشید ولی خبری از حمام درست و حسابی نباشد و یا با صاحب خانه رودربایستی داشته باشید و خلاصه به هر دلیلی نتوانید حمام بروید. در این شرایط با موهای چرب و کثیف تان چه می کنید؟ کار وقتی بدتر می شود که موهای شما چرب هم باشند و فقط یک روز حمام نرفتن حسابی آنها را به سر شما بچسباند. در این شرایط ما برای شما پیشنهاد خوبی داریم و آن هم خرید یک شامپوی خشک است؛ شامپویی که شما می توانید با آن بدون استفاده از آب موهایتان را بشویید.

شامپوی خشک با جذب ذرات چربی و کثیفی از سطح موها، آنها را تمیز و براق می کند. توصیه ما این نیست که شامپوی خشک را با شامپوی معمولی داخل حمام تان عوض کنید ولی استفاده از آن در شرایط ضروری بد نیست. شامپوهای خشک معمولا به شکل پودر در فروشگاه ها وجود دارند. برای استفاده از آنها کافی است پودر این شامپوها را روی موهایتان بپاشید و سپس به آرامی موهایتان را شانه کنید. این پودر پس از چند لحظه با جذب چربی ها و کثیفی های موی شما به موهایتان ظاهری تازه و تمیز می بخشد. موهایتان را خوب شانه بزنید تا اضافه های پودر کاملا از میان موهای شما پاک شود.

فقط در موارد ضروری

حتما بعد از مطالبی که درباره شامپوی خشک خوانده اید، به این نتیجه رسیده اید که دیگر چه نیازی به شستن موها با شامپو و آب است ولی توصیه ما این است که از شامپوی خشک فقط در شرایط ضروری استفاده کنید چون همان طور که پس از بازگشتن از یک روز کاری در منطقه ها شلوغ و پرترافیک شهر، پوست صورتتان چرب و کثیف می شود، موهای تان هم چرب و کثیف خواهند شد بنابراین اگر قرار باشد روزهای متوالی از این شامپو استفاده کنید، موها نه تنها ظاهر خوبی پیدا نمی نمایند بلکه باعث ریزش موها و جمع شدن میکروب ها روی موها و پوست سر شما خواهد شد.

از اسپری تا پودر

قدیمی ترین شامپوهای خشک از پودر تالک ساخته می شدند اما امروز هم انواع و اقسام شامپوهای خشک، قفسه های داروخانه ها و فروشگاه ها را پر کرده اند. شامپوهای خشک بیشتر به صورت پودر هستند ولی به تازگی انواع اسپری و افشانه آن هم به بازار فروش راه یافته اند. البته فرمول های خاصی هم برای تهیه این شامپوها در خانه وجود دارد.

گاهی هم برای حیوانات

در کشورهای خارجی که عادت به نگه داری سگ یا گربه دارند از شامپوی خشک بیشتر برای تمیز کردن و براق کردن موهای این حیوانات در خانه استفاده می شود. چون حمام کردن این حیوانات خانگی معمولا سخت است با پاشیدن پودر شامپوی خشک به بدن آنها و شانه کردن موها این حیوانات را تمیز و براق می نمایند. البته بد نیست بدانید شامپوی خشکی که برای نظافت حیوانات خانگی استفاده می شود با انواعی که در لابراتورهای بهداشتی برای استفاده انسان ها تهیه می شود فرق دارد.

نظر کارشناس(دکتر بهروز باریک بین)*

شامپوی خشک یک فرمول جالب دارد که به سادگی قابل استفاده می شود و برای شستشوی موها بدون مصرف آب ابداع شده است. این نوع شامپوها برای افرادی ایده آل است که به هر دلیلی دسترسی به آب برای شستشوی موهایشان وجود ندارد. مثلا کسی که فوق العاده عجله داشته و قصد دارد چربی موهایش را به سرعت بزداید یا بیماری که بستری مطلق است و قادر به شستشوی موها با آب نیست. این شامپوهای خشک زمانی که روی موها اسپری می شوند، به داخل موها نفوذ کرده و چربی ها و کثافات موها را به خود جذب می نمایند و با شانه کردن این ذرات از روی مو کنده شده و مویی نرم و تمیز به جا خواهد ماند.

بعضی انواع این شامپوهای خشک پایه ساختمان شان براساس عصاره نرم نماینده و محافظ جودوسر، سیکلودکسترین ها و پلی ساکاریدهای طبیعی می باشد و بدون شستشو قادر به تمیز کردن موها ظرف چند دقیقه است. استفاده از آنها سریع و آسان بوده و همان طور که گفته شد مناسب افراد بسیار درگیر و مشغول یا افراد بستری روی تخت می باشد. در مورد چگونگی مصرف باید ابتدا ظرف حاوی شامپوی خشک را خوب تکان داد و سپس به طور یکنواخت اندازه اندکی از پودر را روی موها اسپری کرد. بعد باید 2 دقیقه صبر کرد و سپس خوب موها را شانه نمود. باید از استنشاق این پودر و تماس آن با چشم ها خودداری نمود.

طرز تهیه شامپوی خشک

دکتر سیداحسان بیکایی

1 یک شامپوی خشک تهیه کنید. شامپوهای خشک را می توان از بعضی فروشگاه ها خریداری کرد اما اگر بخواهید می توانید خودتان هم یک فرمول مناسب تهیه کنید. پودر غلات (مثل ذرت، نشاسته و...)، پودر تالک، نمک دانه درشت، گل خشک سرشوی، بکینیگ پودر (پودر کیک پزی) را به اندازه متناسب با هم مخلوط کنید تا یک شامپوی خشک به دست بیاورید.

2 موهایتان را شانه کنید. قبل از استفاده آن قدر موهایتان را شانه کنید تا مطمئن شوید که موهایتان به هم نچسبیده اند.

3 شامپو را روی موهایتان بگذارید. این کار ممکن است با کمی کثیف کاری همراه باشد. به همین دلیل می توانید این کار را داخل حمام یا روی یک پارچه انجام دهید. یک قاشق غذاخوری از شامپو را وسط سرتان بگذارید و سرتان را ماساژ دهید تا شامپو به پوست سرتان برسد. سپس موهایتان را کاملا شانه کنید تا شامپو را کاملا در تمام موهایتان پخش کنید. (با این کار شامپو را بیشتر به پوست سرتان هم می رسد) اگر لازم باشد باز هم از شامپوی خشک استفاده کنید.

4 صبر کنید. باید 5 تا 10 دقیقه صبر کنید. این زمان برای جذب سبوم ها و کثیفی های مو کافی به نظر می رسد. اگر موهای چرب دارید، این زمان ممکن است کمی بیشتر طول بکشد.

5 شامپو را با شانه زدن از موهایتان پاک کنید. سرتان را به پایین دولا کنید و آن قدر موهایتان را شانه کنید تا تمام این پودرها از سرتان بریزد. می توانید برای این کار از سشوار هم استفاده کنید.

پی نوشت ها :

*متخصص و پوست و مو

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "دانستنی های شامپوی خشک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های شامپوی خشک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید