دولت مصوبه واردات خودرو را تأیید کرد

به گزارش وبلاگ هم نفس، عضو هیئت رئیسه مجلس از تأیید مصوبه مجلس درباره واردات خودرو از سوی دولت اطلاع داد و گفت: دولت باید سریع آیین نامه واردات خودرو را تهیه کند.

دولت مصوبه واردات خودرو را تأیید کرد

سید محسن دهنوی اظهار داشت: بالأخره پس از پیگیری های مجلس، دولت مخالفت خودش را اصلاح و مصوبه واردات خودرو را تأیید نمود.

وی توضیح داد: اگر وزارت صمت زودتر به فکر این راه چاره می افتاد، جان و مال مردم کمتر دچار زیان و آسیب می شد، دولت باید به سرعت آیین نامه واردات خودرو را تهیه کند؛ تا با این واردات، بازار خودرو آرام گردد.

آنالیز تجربه سال های گذشته نشان می دهد باتوجه به محدوده قیمتی خودروهای وارداتی، واردات 70 هزار دستگاه بر قیمت خودروهای وارداتی و خودروهای مونتاژ اثرگذار خواهد بود؛ اما بنا به دلایلی اثر آن بر خودروهای پرمصرف بازار بسیار جزئی خواهد بود.

آنالیز ها نشان می دهد باتوجه به احتیاج سالانه نزدیک به 1.5 میلیون دستگاه خودرو در کشور، با شرایط فعلی فراوری 1 میلیون دستگاه خودرو، واردات 70 هزار دستگاه به تنظیم بازار کمکی نخواهد کرد، مگر اینکه در سال آینده تیراژ فراوری داخل به 1.5 میلیون دستگاه نزدیک گردد.

البته فراموش نکنیم که یکی از پارامترهای مؤثر بر افزایش قیمت و تورم خودرو، همان طور که اشاره شد، کمبود عرضه است که به وسیله واردات می تواند تاحدودی جبران گردد. سایر پارامترها همانند نرخ تورم یا نرخ برابری ارزهای خارجی با ریال، مشکلاتی که در فراوری خودرو ناشی از تحریم شکل گرفته است، کماکان وجود خواهد داشت و همواره سبب خواهد شد که قیمت خودرو به سمت افزایش، تقویت گردد.

***

جدیدترین جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ هم نفس مطالعه کنید

جدیدترین آگهی های خودرو
منبع: دیوار

به "دولت مصوبه واردات خودرو را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت مصوبه واردات خودرو را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید