سرمربی تیم ملی هندبال مردان وارد ایران شد

به گزارش وبلاگ هم نفس به نقل ازوابط عمومی فدراسیون هندبال، وسلین وویویچ سرمربی تیم ملی هندبال ایران صبح امروز (شنبه) وارد ایران شد تا پیش از آغاز اردوهای تیم ملی نظاره گر دیدارهای لیگ برتر هندبال باشد.

سرمربی تیم ملی هندبال مردان وارد ایران شد

سرمربی تیم ملی هندبال ایران با استقبال سید حسن افتخاری رئیس هیئت هندبال استان اصفهان و مهدی قشقایی راد سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی نوجوانان ایران مستقیماً وارد شهر اصفهان شد تا دیدارهای تیم های لیگ برتر هندبال از نزدیک دیدن کند.

سرمربی نو تیم ملی هندبال ایران اهل مونته نگرو و متولد 1961 میلادی است و سوابق درخشانی در عرصه مربیگری باشگاهی و ملی و بعلاوه دوران بازیگری در کارنامه او دیده می شود و آخرین تجربه مربیگری او به سال 2021 در باشگاه مطرح واردار مقدونیه باز می شود.

کسب عنوان چهارم المپیک سیدنی 2000 با تیم ملی یوگسلاوی، کسب مقام دوم مسابقات قهرمانی جوانان جهان با تیم ملی صربستان و مونته نگرو در سال 2002 و قهرمانی نوجوانان جهان با همین تیم در سال 2005، کسب قهرمانی اروپا با تیم ملی نوجوانان صربستان و مونته نگرو در سال 2004، کسب مقام پنجم قهرمانی بزرگسالان جهان در سال 2005 با تیم ملی بزرگسالان صربستان و مونته نگرو و کسب مقام سوم رقابت های قهرمانی جهان سال 2017 با تیم ملی بزرگسالان اسلوونی از جمله مهم ترین عناوین وسلین ووجوویچ در عرصه مربیگری ملی است.

وسلین ووجوویچ در عرصه مربیگری باشگاهی نیز سابقه درخشانی دارد. حضور در باشگاه های مطرح جهان از جمله واردار مقدونیه و زاگرب کرواسی در کارنامه این مربی دیده می شود. قهرمانی در باشگاه های اسپانیا با تیم رئال سوسیداد و بعلاوه قهرمانی در باشگاه های اروپا با همین تیم، سه قهرمانی در سوپرلیگ هندبال مقدونیه و دو قهرمانی در جام باشگاه های مقدونیه با تیم واردار، قهرمانی در لیگ هندبال کرواسی در دو فصل پیاپی با تیم زاگرب و قهرمانی در جام پادشاهی قطر از دستاوردهای این مربی مطرح در عرصه باشگاهی به شمار می آیند.

وی بعلاوه در دوران بازیگری خود به عنوان یکی از مطرح ترین بازیکنان جهان هندبال مدال طلای المپیک لس آنجلس 1984 و مدال برنز سئول 1988 را بدست آورده و یک طلا و یک نقره مسابقات قهرمانی جهان را به ترتیب در سال های 1986 و 1982 را نیز به گردن آویخته است. ووجوویچ عنوان سومی رقابت های قهرمانی اروپا و دو قهرمانی باشگاه های اروپا را نیز در دوران ورزش حرفه ای خود بدست آورده است.

حضور به مدت شش سال در باشگاه بارسلونا نقطه عطفی در دوران بازیگری وسلین وویوویچ به شمار می آید.

این مربی مطرح جهانی هندبال در سال 1988 میلادی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب و در سال 1986 نیز به عنوان بهترین ورزشکار کشور یوگوسلاوی شناخته شد.

تیم ملی هندبال ایران تحت راهنمایی وسلین ووجوویچ، خود را برای حضور در سه رویداد مهم بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان آماده می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سرمربی تیم ملی هندبال مردان وارد ایران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمربی تیم ملی هندبال مردان وارد ایران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید