شاسی بلند غول پیکر با قیمت مناسب و امکانات فراوان

به گزارش وبلاگ هم نفس، هاوال H5 تازه با امکانات و تغییرات ظاهری معرفی گردید. در ادامه با مشخصات فنی و امکانات نسل تازه شاسی بلند چینی Haval H5 آشنا خواهیم شد.

شاسی بلند غول پیکر با قیمت مناسب و امکانات فراوان

هاوال به عنوان یکی از زیرمجموعه های گریت وال که روی فراوری شاسی بلند ها تمرکز دارد، از نسل تازه هاوال H5 پرده برداشت. ابعاد این شاسی بلند نسبت به قبل افزایش پیدا نموده و به همین علت در ردیف شاسی بلند های فول سایز جای گرفته است. البته قیمت مدل پایه آن 16 هزار و 830 دلار اعلام شده که با چنین قیمتی باید آن یکی از مقرون به صرفه ترین شاسی بلند های فول سایز بازار دانست.

معرفی هاوال H5 تازه

هاوال H5 تازه روی شاسی نردبانی پیکاپ گریت وال کینگ کونگ کانن توسعه پیدا نموده و به همین علت در بخش دماغه و خطوط روی گلگیر به یکدیگر شباهت دارند. البته طراحان با استفاده از جلوپنجر کرومی تازه و لبه دایره ای گلگیر ها توانستند این شاسی بلند را با پیکاپ کینگ کونگ کانن متمایز نمایند.

بخش طراحی هاوال اچ 5

طول هاوال H5 تازه به 5190 میلی متر، عرض آن 1905 میلی متر، ارتفاع آن 1833 میلی متر و فاصله محوری آن نیز به 3140 میلی متر می رسد که چنین ابعادی نشان می دهد طول این خودرو نسب به قبل 540 میلی متر افزایش پیدا نموده و از تویوتا سکویا فقط 96 میلی متر کوچک تر است.

در حالی که هاوال H9 با وجود طول کمتر در نسخه 7 نفره به بازار عرضه می گردد، اما هاوال نسل تازه شاسی بلند H5 را فقط به شکل 5 نفره با دو ردیف صندلی روانه بازار خواهد نمود. البته این شاسی بلند اکنون به علت طول بیشتر می تواند فضای بسیار زیادی را برای سرنشینان فراهم سازد.

بعلاوه سرنشینان با خواباندن صندلی های عقب به فضای بار 2116 لیتری دست پیدا خواهند کرد که چنین فضایی آن را برای مسافرت و حضور در دل طبیعت به گزینه ایده آلی تبدیل می نماید.

مشخصات فنی نسل تازه هاوال H5

هاوال میخواهد نسل تازه این شاسی بلند را با موتور های بنزینی و دیزلی روانه بازار کند. در واقع این خودرو از یک موتور 2 لیتری توربو 4 سیلندر بنزینی بهره می برد که با دو خروجی 190 اسب بخار و 215 اسب بخار قابل سفارش است.

بعلاوه مشتریان می توانند این خودرو را با پیشرانه 2 لیتری توربو دیزل نیز سفارش دهند که قدرتی برابر با 166 اسب بخار را ارائه می نماید. قدرت فراوری شده از این پیشرانه ها نیز به انتخاب مشتریان به وسیله گیربکس های 6 سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک به شکل استاندارد به چرخ های عقب انتقال یپدا می نماید. ضمن اینکه تیپ های بالاتر این خودرو از سامانه چهارچرخ محرک نیز بهره می برند.

امکانات رفاهی و ایمنی Haval H5

در بخش داخلی نیز شاهد شباهت زیادی بین هاوال H5 با کینگ کونگ کانن هستیم، اما طراحان با استفاده از نمایشگر لمسی 12.3 اینچی اطلاعاتی تفریح، روکش چرمی و تریم آلومینیومی توانستند نمای لوکس تری را ایجاد نمایند. البته تیپ پایه محرک عقب این خودرو به علت قیمت مناسب خود بدون نمایشگر لمسی ارائه می گردد. از ویژگی های نسخه پایه می توان به 4 بلندگو، کروز کنترل، سنسور پارک عقب و فقط یک کیسه هوا اشاره نمود.

قیمت بالاترین تیپ هاوال اچ 5 تازه به 21 هزار و 360 دلار می رسد که از امکاناتی، چون سامانه چهارچرخ محرک، سیستم صوتی با 6 بلندگو، دوربین های اطراف و نمایگشر 12.3 اینچی با قابلیت آپدیت از راه دور بهره می برد.

بعلاوه برای این نسخه امکان پکیج های سفارشی با امکاناتی، چون قفل دیفرانسیل عقب، گرم کن صندلی ها، سانروف پانوراما و سیستم های یاری راننده سطح 2 نیز وجود دارد. البته با سفارش این پکیج، قیمت نهایی خودرو به 23 هزار دلار افزایش پیدا خواهد نمود.

منبع:گجت نیوز

منبع: فرارو

به "شاسی بلند غول پیکر با قیمت مناسب و امکانات فراوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند غول پیکر با قیمت مناسب و امکانات فراوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید