مانور خانه های هلال برگزار شد

به گزارش وبلاگ هم نفس، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: مانور خانه های هلال امروز در 40 خانه هلال استان برگزار شد.

مانور خانه های هلال برگزار شد

کاوسی در حاشیه بازدید از مانور خانه هلال روستای بجد شهرستان بیرجند گفت: به مناسبت 13 اکتبر مصادف با 21 مهر روز جهانی کاهش اثرات بلایای طبیعی، چهارمین تمرین سراسری پناهگیری و خروج ایمن ساعت 10 صبح در خانه های هلال منتخب سطح استان همزمان با سراسر کشور برگزار گشت.

او با اشاره به اینکه کشور ایران در منطقه ای زلزله خیز جهان واقع شده و هر ساله زمین لرزه های بزرگ و کوچک متعددی در کشور رخ می دهد، افزود: در این زمینه ارتقای آمادگی عمومی برای مواجهه با اثرات زلزله از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کاوسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه افزایش تاب آوری و ارتقای دانش و مهارت اعضای خانه های هلال جهت پیشگیری و کاهش خسارت های ناشی از زلزله از اهداف برگزاری این تمرین است، گفت: ایجاد آمادگی برای انجام واکنش های صحیح و سریع، انتقال فرهنگ ایمنی، آشنایی با نحوه پناهگیری و خروج ایمن در زمان زلزله و انجام عکس العمل های مناسب همراه با حفظ خونسردی و سرعت عمل از دیگر اهداف مهم اجرای این مانور است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از طریق این تمرین می توان آموزش های امدادی که اعضای خانه های هلال فرا گرفته اند را بازآموزی، اصلاح و تثبیت کرد، ادامه داد: با اجرای این مانور بیش از 5 هزار نفر در 40 خانه هلال سطح استان آموزش های لازم برای هنگام وقوع زلزله را فرا گرفتند.

او گفت: خانه های هلال منتخب، آموزش ها را از قبل دریافت و در روز مانور حدود دو ساعت بازآموزی از مباحث پناهگیری و خروج ایمن را دریافت می کنند.

کاوسی با بیان اینکه افراد شرکت کننده در این مانور بعد از پناهگیری صحیح، خروج ایمن را تمرین می کنند، گفت: در پایان نقاط ضعف و قدرت تمرین، از طریق مربیان بیان و به سوالات افراد پاسخ داده می شود.

وبلاگ هم نفس خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مانور خانه های هلال برگزار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور خانه های هلال برگزار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید