مرموزترین هواپیمای تجاری ساخته شده جهان به پرواز درآمد بدون اینکه اندک اطلاعاتی درباره اش داشته باشیم

به گزارش وبلاگ هم نفس، هفته گذشته، شرکت هواپیمایی Otto Aviation پیروز شد آخرین هواپیمای ساخته شده خود را به پرواز دربیاورد و اولین تست های عملی پروازی را پشت سر بگذارد.

مرموزترین هواپیمای تجاری ساخته شده جهان به پرواز درآمد بدون اینکه اندک اطلاعاتی درباره اش داشته باشیم

این هواپیما که در بعضی رسانه ها Celera 500L نامیده می گردد ولی روی خود بدنه آن N818WM نوشته شده است (احتمالا کد رجیستری هواپیما است)؛ مرموز بوده و تا کنون هیچ اطلاع رسانی درباره اش نشده یا رسانه ها پیرامون اش خبری منتشر نکردند.

فقط سایت thedrive در ژوئن 2019 گزارشی منتشر نموده و یک سری اطلاعات براساس ثبت اختراع شرکت هواپیمایی Otto Aviation درباره این هواپیمای مدرن و پیشرفته منتشر ساخت. همین سایت اکنون گزارش داده تصاویر پرواز هواپیمای Celera 500L را دریافت نموده است.

ظاهرا، این هواپیما هفته گذشته در منطقه ویکتورویل کالیفرنیا اولین پروازهای عملی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است. البته با قطعیت نمی توان گفت اولین پرواز آزمایشی این هواپیما است و ممکن است پروازهای دیگری هم داشته که رسانه ای نشدند.

گفته می گردد Celera 500L انقلابی ترین هواپیمای تجاری و پرواز خصوصی ساخته شده تا کنون است. طبق اسناد ثبت اختراع این هواپیما، بسیاری از مفاهیم و فناوری های ساخت هواپیماهای کوچک تجاری و خصوصی زیر پا گذاشته شده و طرح های جدیدی استفاده شده است.

از نظر ظاهری شاهد یک موتور پره ای در آخرین قسمت بدنه در پشت است و از دو بال جدید سود می برد که نوک های این بال ها می توانند تغییر حالت بدهند و از افقی به شرایط عمودی یا شیب دار دربیایند. هواکش ها به بالای بدنه هواپیما منتقل شدند تا مطمئن شویم که موتورها در عقب این پرنده هستند.

کارایی 10 برابر بیشتر

هر کدام از موتورها دارای یک اگزوز و ورودی هواوی بزرگ است. احتمالا موتور این هواپیما A03 V12 است و آن طور که در ثبت اختراع آن می خوانیم؛ می تواند در ارتفاع 65 هزار پایی مسافتی 460 تا 510 مایل را در یک ساعت طی می نماید. میزان مصرف سوخت این پرنده 30 تا 42 مایل با هر گالن گزارش شده است.

برای مقایسه، هواپیمای جت محبوب تجاری Pilatus PC-12 حداکثر می تواند در 30 هزار پایی پرواز کند و طی یک ساعت نزدیک به 66 گالن سوخت مصرف در سرعت 330 اقتصادی طی یک ساعت دارد. تقریبا با سرعتی متوسط باید برای هر 5 مایل یک گالن سوخت صمرف کند.

بنابراین؛ هواپیمای Celera 500L عملکرد و کارایی نزدیک به 10 برابر بیشتر از بهترین هواپیماهای جت تجاری کنونی دارد.

ابهام های زیادی درباره طراحی این هواپیمای شرکت Otto Aviation وجود دارد. مثلا، هنوز تعیین نیست دقیقا یک موتوره یا دو موتوره است. گفته می گردد موتورها دستکاری شده و توربوشارژ چند مرحله ای هستند تا کارایی بیشتری داشته باشند. همین طور، گفته می گردد از سیستم خنک کننده جدیدی در این پرنده استفاده شده که مصرف انرژی پایینی داشته ولی راندمان کلی را افزایش می دهد.

شرکت Otto Aviation بیش از یک دهه است که دارد روی هواپیمای Celera 500L کار می نماید. روی طراحی هر بخش این جت سال ها کار تحقیقاتی اجرا شده و بهینه سازی هایی صورت گرفته است تا کارایی بیشتر گردد.

این شرکت هنوز هیچ صحبتی درباره جدیدترین ساخته اش نداشته و در حالی که بعضی رسانه ها می گویند بیش از حد خجالتی هستند و دوست ندارند درباره هواپیمای انقلابی جدید خود حرف بزنند؛ همچنان منتظریم تا اطلاعات بیشتری و معتبرتری منتشر گردد.

منبع: + و +

منبع: یک پزشک

به "مرموزترین هواپیمای تجاری ساخته شده جهان به پرواز درآمد بدون اینکه اندک اطلاعاتی درباره اش داشته باشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرموزترین هواپیمای تجاری ساخته شده جهان به پرواز درآمد بدون اینکه اندک اطلاعاتی درباره اش داشته باشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید