معرفی و ثبت شهیون به عنوان شهر جهانی کپو موجب رونق پایدار این شهر می گردد

به گزارش وبلاگ هم نفس، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، معرفی و ثبت شهیون به عنوان شهر جهانی کپو موجب رونق پایدار این شهر می گردد.

معرفی و ثبت شهیون به عنوان شهر جهانی کپو موجب رونق پایدار این شهر می گردد

علیرضا زمانی راد، رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول در نشست مشترک هیات رئیسه شورای شهرستان دزفول با رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول اضافه نمود: شهرها و روستاهای شهرستان دزفول گنجینه ای خاتمه ناپذیر از استعداد در صنایع دستی و گردشگری هستند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیتهای بی بدیل تمام شهرستان دزفول تاکید نمود: شهرها و روستاهای تابعه دزفول فرصتهای بی نظیر صنایع دستی و موقعیت ممتاز گردشگری، طبیعی، تاریخی و مذهبی هستند که باید این ظرفیتها شناسایی و به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول اضافه نمود: بیش از 90 درصد فراوری کپوی دزفول به وسیله کارگاه های کوچک و خانگی در شهر شهیون انجام می گردد به همین علت پیگیری معرفی شهیون به عنوان شهر جهانی کپو در صورت نداشتن ممنوعیت قانونی مطالبه ای منصفانه است که موجب رونق این شهر محروم می گردد.

وی عدالت در تخصیص منابع و توجه به استعدادهای شهرها و روستاهای شهرستان را موجب ایجاد رضایتمندی اجتماعی، رونق مالی و مهاجرت معکوس دانست و توضیح داد: ثبت شهیون به عنوان شهر جهانی کپو به طور قطع سرآغاری بر توسعه پایدار منطقه پراستعداد، هنرمندپرور ولی محروم شهیون است.

زمانی راد تاکید نمود: ثبت شهیون به عنوان شهر جهانی کپو موجب ورود سرمایه گذاران به این منطقه، حل مشکل بیکاری جوانان و بهبود شرایط معیشت مردم را به همراه دارد.

وی با اشاره به تغییر رویکرد شورای اسلامی شهرستان دزفول در سال سوم فعالیت خود گفت: شورای اسلامی شهرستان دزفول به عنوان شورایی فرادست در سومین سال فعالیت خود در پی بهره گیری از ظرفیتهای قانونی همه دستگاه ها و نهادهای دزفول به منظور گره گشایی از مسائل شهرستان است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان دزفول ضمن اعلام آمادگی این شورا برای پیگیری مطالبه های مردم و دستگاه های دزفول در سطح ملی و استانی بر تعامل سازنده با تمام ادارات و نهادهای دولتی برای حل مسائل انباشته این شهرستان تاکید نمود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول نیز در این نشست با اشاره به ظرفیتهای بی نظیر شهرستان دزفول در صنایع دستی و گردشگری گفت: بخش زیادی از ظرفیتهای گردشگری و صنیع دستی این شهرستان با وجود همه اقدام های اجرا شده همچنان مغفول مانده و به فعلیت نرسیده است.

حمیدرضا خادم با استقبال از رویکرد تازه شورای شهرستان دزفول برای ورود و کوشش برای حل مسائل این شهرستان اضافه نمود: مدیریت تازه شورای اسلامی شهرستان دزفول نفس تازه و فرصتی بی بدیل برای توسعه دزفول و شهرهای تابعه آن است.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهرستان دزفول به علت جایگاه قانونی توان شکوفا کردن ظرفیتهای نهفته شهرستان را دارد ادامه داد: اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول در کنار شورای شهرستان و سایر مجموعه های دزفول آماده تعامل نزدیکتر برای به فعالیت رساندن ظرفیتهای گردشگری و صنایع دستی در شهرستان را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با اشاره به ضرورت ایجاد خانه کپو در شهیون اضافه نمود: طراحی، احداث و راه اندازی خانه کپو با هدف ساماندهی، آموزش، فراوری، فروش داخلی و صادرات کپو به وسیله شهرداری شهیون در این شهر گام موثری در تبدیل شهیون به قطب کپوی کشور و شهر جهانی این صنعت است.

منبع: همگردی

به "معرفی و ثبت شهیون به عنوان شهر جهانی کپو موجب رونق پایدار این شهر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و ثبت شهیون به عنوان شهر جهانی کپو موجب رونق پایدار این شهر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید