میوه فروشی ها مقصد امروز گشت های نظارت نوروزی تعزیرات خبرنگاران

به گزارش وبلاگ هم نفس، طرح نظارت نوروزی تعزیرات بازار میوه را هدف قرار داد و در گشت های تعزیرات امروز (سه شنبه) چند میوه فروشی به دلیل تخلف گرانفروشی جریمه و اخطار پلمب دریافت کردند.

میوه فروشی ها مقصد امروز گشت های نظارت نوروزی تعزیرات خبرنگاران

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ هم نفس، طرح نظارت نوروزی با عنوان تسهیل کسب و کار نوروزی سال 1400 از 16 اسفند شروع شده و تا 15 فروردین 1400 ادامه دارد.

گشت های مشترک تعزیرات با همکاری دستگاه های نظارتی به منظور کنترل بازار و نظارت بر فرایند خرید و فروش محصولات خوراکی و غیرخوراکی به طور مستمر و گسترده در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار می گردد.

15 گشت تعزیرات امروز با هدف نظارت بر توزیع و عرضه میوه ابتدا به میدان مرکزی میوه و تره بار رفتند و پس از آن، میوه فروشی های سطح شهر تهران را بازرسی کردند.

در این گشت ها که با حضور قاضی تعزیرات، بازرسان اصناف، نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور و پلیس امنیت مالی برگزار گردید، واحد های صنفی متخلف که قیمت میوه ها را بالاتر از نرخ مصوب عرضه می کردند، جریمه شدند و بعضی نیز اخطار پلمب دریافت کردند.

در حالی که قیمت پرتقال درجه یک تامسون شمال در میدان میوه مرکزی 10 هزار تومان است، اما این میوه در سطح شهر تهران 28 هزار تومان و در بعضی موارد بالاتر به مشتری فروخته می شد.

همچنین قیمت سیب از هفت هزار تومان تا 10 هزار تومان بنا به کیفیت در میدان مرکزی متفاوت بود و این میوه در میوه فروشی های سطح شهر 23 هزار تومان عرضه می شد.

نارنگی که در میدان میوه مرکزی 30 هزار تومان فاکتور می شد در میوه فروشی 45 هزار تومان و انار که قیمت درجه یک آن 25 هزار تومان است 34 هزار تومان فروخته می شد.

بنا بر این گزارش، میوه فروشی های متخلف جریمه شدند و اخطار دریافت کردند و بعضی نیز با توجه به تکرار تخلف سر در مغازه هایشان بنر گرانفروش نصب شد.

شهفرایندان می توانند در صورت برخورد با هرگونه گرانفروشی و تخلف صنفی به وسیله سامانه 124 سازمان صنعت معدن تجارت یا سامانه 135 تعزیرات حکومتی گزارش تخلف را اعلام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "میوه فروشی ها مقصد امروز گشت های نظارت نوروزی تعزیرات خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میوه فروشی ها مقصد امروز گشت های نظارت نوروزی تعزیرات خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید