نفت 90 دلاری در راه است؟

به گزارش وبلاگ هم نفس، گلدمن ساکس در پی بهبود سریع تر از حد انتظار تقاضا برای سوخت از موج شیوع واریانت دلتای ویروس کرونا و اختلالات عرضه، پیش بینی خود از قیمت هر بشکه نفت برنت تا انتها سال جاری را از 80 به 90 دلار افزایش داد.

نفت 90 دلاری در راه است؟

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت هفته گذشته به بالاترین حد در سه سال اخیر صعود کرد. اختلالات در فرایند فراوری جهانی که شرکت های انرژی را وادار نموده است اندازه زیادی نفت از ذخایر برداشت نمایند، از قیمت ها پشتیبانی نموده است.

بهای معاملات نفت برنت روز دوشنبه 79 دلار و 19 سنت در هر بشکه و بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 75 دلار و هشت سنت در هر بشکه بود.

گلدمن در یادداشتی به تاریخ 26 سپتامبر نوشت: اگرچه این بانک مدتهاست نسبت به نفت دیدگاه خوش بینانه ای داشته، اما کمبود عرضه نسبت به تقاضا در حال حاضر بیشتر از اندازهی است که پیش بینی نموده بود و فرایند احیای تقاضای جهانی از تاثیر واریانت دلتای ویروس کرونا سریع تر از پیش بینی ها بوده است در حالی که عرضه جهانی پایین تر از پیش بینی ها مانده است.

اوپک و متحدانش اوایل ماه جاری طبق توافقی که در ژوییه داشتند، افزایش فراوری ماهانه به اندازه 400 هزار بشکه در روز را تایید کردند.

طبق گزارش گلدمن ساکس، اختلال فراوری نفت منطقه خلیج مکزیکوی آمریکا پس از وقوع طوفان آیدا بسیار بزرگتر از آن است که با افزایش فراوری اوپک پلاس جبران گردد و فرایند فراوری خارج از گروه اوپک پلاس و فراوری غیرشیل مایوس نماینده بوده است.

طوفان های آیدا و نیکلاس که اوایل ماه جاری بخش هایی از خلیج مکزیکوی آمریکا را درنوردیدند، به سکوها، خطوط لوله، هاب های پالایش خسارت زده و باعث تعطیلی چند هفته ای فراوری فراساحلی شدند.

در بخش تقاضا، گلدمن برآورد کرد ریسک ها جهت صعودی دارد، زیرا کمبود جهانی گاز باعث افزایش فراوری نیرو با استفاده از نفت خواهد شد.

با این حال گلدمن به واریانت های تازه ویروس اشاره نمود که ممکن است روی تقاضا تاثیر منفی بگذارند. بعلاوه افزایش فراوری سریع تر اوپک پلاس ممکن است کمبود پیش بینی شده از سوی این بانک را محدود کند.

بر اساس گزارش رویترز، این بانک سرمایه گذاری آمریکایی با در نظر گرفتن احتمال امضای توافق هسته ای تازه ایران و آمریکا تا آوریل سال آینده، برای سال 2022 پیش بینی های خود برای سه ماهه دوم و سه ماهه چهارم را از 85 به 80 دلار پایین برد.

منبع: فرارو

به "نفت 90 دلاری در راه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت 90 دلاری در راه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید