هماهنگی بین دستگاه ها برای تحقق طرح خوشه های صنایع دستی در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ هم نفس، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برای تحقق طرح خوشه های صنایع دستی در کمترین زمان هماهنگی بین دستگاه ها ضروری است.

هماهنگی بین دستگاه ها برای تحقق طرح خوشه های صنایع دستی در خراسان جنوبی

به گزارش وبلاگ هم نفس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی، مشیرالحق عابدی در جلسه تبیین فرایند اجرای خوشه های صنایع دستی استان که روز پنجشنبه 2 مردادماه 99 برگزار شد، بیان کرد: انتظار می رود که دستگاه های اجرایی با هماهنگی هر چه بیشتر نسبت به تسریع کار در تحقق طرح خوشه های صنایع دستی تلاش کنند.

او با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی و ارائه گزارش عملکرد دستگاه ها در راستای عملیاتی شدن مراحل این طرح در حوزه های مختلف، افزود: هدف از برگزاری این جلسات واکاوی مسائل و نشست های تحلیل و بررسی، انجام کار در کمترین زمان ممکن است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی، هماهنگی بین دستگاه ها را شرط اساسی در تحقق مصوبات این جلسه بیان کرد.

او با بیان این که بعد از انعقاد تفاهم نامه ایجاد سه هزار شغل در حوزه صنایع دستی در جریان سفر دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، گام های ارزنده ای در راستای عملیاتی شدن این تفاهم نامه برداشته شده، گفت: در اولین گام نسبت به شناسایی افراد واجد شرایط اقدام شد.

عابدی افزود: در این زمینه با کمک فرمانداران، بخشداران و دهیاران، 5هزار نفر از افرادی که در حوزه صنایع دستی تجربه داشتند اما سرمایه ای برای آغاز یا توسعه کار خود نداشتند، شناسایی شدند.

او ادامه داد: بعد از پالایش فهرست ثبت نام شدگان در این طرح، سه هزار نفر به عنوان متقاضیان واجد شرایط به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر و همین طور صندوق کارآفرینی امید معرفی شدند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: حسب دستور استاندار، اعتبار لازم برای برخورداری افراد واجد شرایط از بیمه اجتماعی در این طرح فراهم شده و تا این لحظه با توجه به مدارک ارائه شده، 1200 نفر از این افراد از بیمه اجتماعی برخوردار شده اند. برای بهره مندی بقیه افراد از بیمه نیز تمهیدات لازم اجرا شده و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان مکلف هستند نسبت به تکمیل مدارک بقیه افراد و ایجاد شرایط لازم برای برخورداری آن ها از بیمه در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام کنند.

او افزود: از مجموع افراد واجد شرایط، پرونده 1158 نفر برای دریافت تسهیلات در صندوق کارآفرینی امید تکمیل شده است.

عابدی با تأکید بر این که تکمیل پرونده تمامی افراد در دستور کار صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته است و به مرور انجام می شود، افزود: این افراد بسته به رسته هنرصنعتی که دارند از تسهیلات 100 تا 150 میلیون ریالی بهره مند می شوند.

او گفت: دوره بازپرداخت تسهیلات قرض الحسنه سه سال است.در راستای حمایت از صنعت گران این حوزه، به افرادی که بنا به اعلام کمیته های پایش شهرستانی و استان در راستای هزینه کرد تسهیلات برای تولید محصولات مدنظر اقدام کرده اند، کمک بلاعوض 30 تا 50 میلیون ریالی بسته به رسته هنری پرداخت می شود.

در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان خراسان جنوبی، چهار تفاهم نامه اشتغال زا به امضا رسید که یکی از آن ها، تفاهم نامه سه جانبه سازمان برنامه و بودجه، استانداری خراسان جنوبی و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود.

منبع: میراث آریا

به "هماهنگی بین دستگاه ها برای تحقق طرح خوشه های صنایع دستی در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هماهنگی بین دستگاه ها برای تحقق طرح خوشه های صنایع دستی در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید