هواپیماهای ایرباس با سقف شیشه ای، نگاه به آسمان حین پرواز

به گزارش وبلاگ هم نفس، مسافران می توانند در هواپیماهای آینده از سقف شیشه ای به ستاره های بالای سر خود خیره شوند. شرکت ایرباس(Airbus) در این طرح ها، دید خود را از کابین های نسل بعدی به نمایش گذاشته است که نمای همه جانبه ابرها را در حین عبور از میان آنها شامل می گردد.

هواپیماهای ایرباس با سقف شیشه ای، نگاه به آسمان حین پرواز

شرکت ایرباس از طرح های مفهومی برای هواپیماهای نسل بعدی رونمایی نموده است که نشان می دهند مسافران می توانند حین پرواز، از مون روف به آسمان نگاه نمایند.

به گزارش ایسنا، به زودی هر صندلی هواپیما می تواند یک صندلی دارای پنجره باشد. طرح های مفهومی تازه نشان می دهند که مسافران چگونه می توانند در هواپیماهای آینده به ستاره های بالای سر خود خیره شوند. شرکت ایرباس(Airbus) در این طرح ها، دید خود را از کابین های نسل بعدی به نمایش گذاشته است که نمای همه جانبه ابرها را در حین عبور از میان آنها شامل می گردد.

طرح مفهومی موسوم به ایراسپیس کابین ویژن 2035 پلاس(+Airspace Cabin Vision 2035)، به مسافران امکان می دهد تا از پنجره های تعاملی هوشمندی استفاده نمایند که زمان سفر و شهر مقصد را نشان می دهند. علاوه بر این، ایرباس می گوید مسافران به لطف مفاهیم تازهی که از پیش سفارش داده شده اند، گزینه های بیشتری را برای انتخاب کردن وعده های غذایی خواهند داشت.

ایرباس بر این باور است که با جمع آوری وعده های غذایی می توان ضایعات غذا و بسته بندی را تا 15 درصد کاهش داد. این شرکت شرح داد که ایده آنها، کربن زدایی و در چرخه قرار دادن است.

مقامات ایرباس در شرح این طرح نوشتند: پژوهش ها در حال حاضر نشان می دهند که کابین می تواند بین 10 تا 20 درصد در تأثیرات محیطی هواپیما طی چرخه حیات آن نقش داشته باشد. ایرباس با تمرکز بر کاهش این امر، 10 شرکت هواپیمایی و هشت شرکت فناوری را گردهم آورد تا دیدگاهی را ارائه دهد که ظاهر کابین و احساس مسافر در آن را بازنگری می نماید تا راحتی مسافران حفظ گردد.

ایرباس دریافت که یکی از بزرگترین اهرم های کابین برای کاهش آلاینده ها، سبک وزن بودن است. برای دستیابی به این هدف، کوشش ها باید بر ایجاد طرح های سبک تر و بیونیک متمرکز شوند که به کاهش وزن کابین تا 40 درصد یاری می نماید.

مقامات ایرباس در ادامه نوشتند: از آنجا که دنیا به سمت اقتصاد چرخشی تر حرکت می نماید که با شفافیت داده های دیجیتالی قدرت می گیرد، ما در حال بازنگری در خصوص مواد استفاده شده در کابین هستیم تا امکان بازیافت، استفاده مجدد و تعمیر آنها در طول چرخه عمرشان وجود داشته باشد. این همان منظره طرح 2035 پلاس است. پوشش و اجزای کابین هواپیماهای کنونی با استفاده از مواد تازه ساخته می شوند و معرفی کامل آنها همراه با هواپیماهای نسل بعدی ارائه خواهد شد.

منبع: عصر ایران

به "هواپیماهای ایرباس با سقف شیشه ای، نگاه به آسمان حین پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیماهای ایرباس با سقف شیشه ای، نگاه به آسمان حین پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید