والیبال قهرمانی دنیا؛ ایران 3 ، آرژانتین 2

به گزارش وبلاگ هم نفس، تهران (پانا) - تیم ملی والیبال کشورمان در اولین بازی در مسابقات قهرمانی دنیا با نتیجه 3 بر 2 آرژانتین را شکست داد.

والیبال قهرمانی دنیا؛ ایران 3 ، آرژانتین 2

تیم ملی والیبال کشورمان امشب از ساعت 20 در اولین ملاقات در مسابقات قهرمانی دنیا که به میزبانی اسلوونی و لهستان برگزار می گردد، برابر آرژانتین به میدان رفت.

بازی در ست اول نزدیک دنبال شد و دو تیم امتیاز به امتیاز بالا می آمدند اما در ادامه این آرژانتین بود که توانست از ایران فاصله بگیرد، ضعف در دفاع در تیم کشورمان سبب شد تا آرژانتینی ها که در عملکرد بهتری در حمله و دفاع داشتند، بتوانند در نهایت ست اول را با نتیجه 25 بر 22 به سود خودش به سرانجام برسانند و یک بر صفر در ست شماری پیش بیفتتد.

ست دوم را هم آرژانتین بهتر آغاز کرد و با عملکرد بهتری که در حمله داشت، توانست از همان امتیازهای اول فاصله بیندازد تا جایی که 15 بر 9 از ایران پیش افتاد، یک فاصله 6 امتیازی، که کار شاگردان عطایی را بر جبران سخت می کرد. در ادامه با ورود مرتضی شریفی به جای امیرحسین اسفندیار سبب شد تا فرایند بازی ایران بهتر گردد.با این حال در ادامه ورق برگشت و تیم کشورمان با استفاده از سرویس های خوب و بعلاوه بهتر شدن دفاع های روی تور، با جبران امتیازهای عقب افتاده، 19 بر 17 از آرژانتین پیش افتاد، سرویس های میلا عبادی پور در این ست برگ برنده ایران برای جبران امتیازهای عقب افتاده بود.

در ادامه این ست اما آرژانتین هم توانست اختلاف را جبران کند و در امتیازهای سرانجامی پیش بیفتد و ابتکار عمل را در دست بگیرد. رقابت در امتیازهای سرانجامی نزدیک و فشرده دنبال شد و هیچ کدام از دو تیم خیال پا پس کشیدن نداشتند اما در نهایت این تیم ملی کشورمان که در این ست در سرویس عملکرد قابل قبول تری داشت توانست در رالی ست دوم در نهایت با امتیاز مستقیم سرویس شریفی با حساب 30 بر 28 برنده گردد تا ایران و آرژانتین در ست شماری یک - یک مساوی شوند.

ست سوم را هم دو تیم در امتیازهای اول نزدیک آغاز کردند اما این تیم کشورمان بود که توانست با استفاده از فزونی در خط سرویس که با سرویس های امتیازآور عبادی پور و شریفی همراه بود، توانست فاصله را با آرژانتین زیاد کند و یک اختلاف 6 امتیازی را به وجود بیاورد،به طوری که ایران در حالی به امتیاز 20رسید که آرژانین روی امتیاز 14 بود.در ادامه این اختلاف امتیاز بیشتر هم شد و تیم کشورمان توانست این ست را با نتیجه 25 بر 18 پیروز گردد و در ست شماری 2 بر یک از آرژانتین جلو بیفتد.

ست چهارم را ایران با توجه به برد دو ست قبلی با روحیه بالاتر، بهتر آغاز کرد و تیم کشورمان تا امتیازهای میانی ست با اختلاف 3 امتیاز از آرژانتین پیش بود اما در 10 امتیاز سرانجامی ست، آرژانتینی ها که خودشان را در آستانه شکست در این بازی می دیدند، توانستند امتیازهای عقب افتاده را جبران نمایند و حتی در امتیاز 19 از ایران جلو بیفتند.عملکرد پر اشتباه بازیکنان ایران مورد اعتراض شدید بهروز عطایی نهاده شد، اعتراضی که سبب شد ملی پوشان در ادامه عملکرد بهتری داشته باشند.

رقابت دو تیم در ست چهارم تا امتیاز 34 ادامه داشت و این آرژانتین بود که توانست در این ست نفس گیر 34 بر 32 برنده گردد تا دو تیم در ست شماری 2 - 2 مساوی شوند و کار برای مشخص تیم برنده به ست پنجم کشیده گردد.

ست پنجم از همان آغاز با رقابت نزدیک و امتیاز به امتیاز دو تیم آغاز شد اما در نهایت تیم ملی کشورمان با فزونی 21 بر 19 در این ست، در مجموع با نتیجه 3 بر 2 مقابل آرژانتین به فزونی رسید تا مسابقات قهرمانی دنیا را با برد آغاز کنیم.

تیم ملی والیبال در ادامه مسابقات قهرمانی دنیا در دومین ملاقات روز دوشنبه از ساعت 20 به مصاف مصر می رود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "والیبال قهرمانی دنیا؛ ایران 3 ، آرژانتین 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال قهرمانی دنیا؛ ایران 3 ، آرژانتین 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید