کسب سهمیه های باقیمانده المپیک در اولویت برنامه های کشتی

به گزارش وبلاگ هم نفس، کشتی آزاد ایران توانست در پیکارهای جهانی 2019 قزاقستان سه سهمیه از 6 سهمیه بازی های المپیک را کسب کند. هر چند رضا اطری، حسن یزدانی و یدالله محبی پیروز شدند در اوزان 57، 86 و 125 کیلوگرم به سهمیه المپیک دست یابند، اما کنندگان کشورمان باید فروردین ماه در اوزان 65، 74 و 97 کیلوگرم در پیکارهای گزینشی المپیک به میدان بروند و سهمیه های باقیمانده را از آن خود کنند.

کسب سهمیه های باقیمانده المپیک در اولویت برنامه های کشتی

بدین ترتیب شاگردان غلامرضا محمدی همچنان با حضور در اردوهای آماده سازی خود را مهیای حضور در رقابت های گزینشی المپیک می کنند که قرار است طی روزهای 20 تا 22 فروردین سال 1400 در شهر آلماتی کشور قزاقستان برگزار شود.

به همین دلیل علیرضا رضایی سرمربی پیشین تیم ملی کشتی آزاد امید در گفتگو با وبلاگ هم نفس گفت: بدیهی است مسابقات کسب سهمیه المپیک باید در اولویت برنامه های کشتی ما باشد. البته به موازات اهمیت کسب سه سهمیه باقیمانده باید به فکر اوزانی هم باشیم که سهمیه المپیک گرفتیم چراکه این نفرات هم باید با حضور در تورنمنت های بیشتری محک بخورند و آبدیده تر شوند.

وی اضافه نمود: شاید برخی معتقد باشند نفرات ما در اوزانی که سهمیه المپیک کسب شده، نیازی به اعزام به مسابقات برون مرزی ندارند، اما به نظر من این تفکر آنچنان منطقی و سازنده نیست، چراکه کشتی گیران همواره نیاز به حضور در میادین مختلف دارند. به نظر من ما باید نفرات منتخب خودمان را که سهمیه گرفته اند و چه آنهایی که سهمیه نگرفته اند را در مسابقات مختلف محک بزنیم.

مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در پاسخ به این سوال که چقدر به کسب هر سه سهمیه باقی مانده المپیک امیدوار است، گفت: مطمئناً این موضوع کار ساده ای نیست، اما بچه های ما توان و انگیزه این کار را دارند. در کل یکی از کارهای مهم پیش روی کشتی ما، کسب همین سهمیه ها است که امیدوارم این هدف در همان مسابقات گزینشی اول که برای مدعیان آسیایی است، محقق شود. طبیعتاً اگر نتوانیم در رقابتهای گزینشی المپیک در آسیا کار را یکسره کنیم، کارمان در مسابقات بعدی سخت تر خواهد بود.

رضایی با اشاره به اراده قوی فدراسیون کشتی در خصوص اجرای دقیق عدالت و برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی گفت: خوشبختانه فدراسیون کشتی در همان ابتدا با جدیت پای حرف خود ایستاد و نشان داد اراده بسیار قوی در این خصوص دارد. طبیعتاً با برگزاری رقابتهای انتخابی تمامی مدعیان با گذر از فیلتر انتخابی می توانند از مسیری تعیین و عدالت محور به آنچه که در ذهن دارند برسند.

نایب قهرمان المپیک در پایان گفت: تجربه نشان داده کشتی هیچگاه از طریق انتصاب ملی پوشان به اهداف خود نرسیده و اگر مسابقات انتخابی در کار نباشد، انگیزه رقابت هم بین مدعیان می رود و در نهایت کشتی در میادین بزرگ مثل جهانی و المپیک لطمه می خورد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کسب سهمیه های باقیمانده المپیک در اولویت برنامه های کشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب سهمیه های باقیمانده المپیک در اولویت برنامه های کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید