گروه استلانتیس در سال 2022 با خودرو های مینی ون درون سوز خداحافظی می نماید

به گزارش وبلاگ هم نفس، گروه استلانتیس که در نتیجه پیوند دو غول خودروسازی فیات کرایسلر و پژو سیتروئین بوجود آمده، برنامه خود را برای سال نو میلادی خاطرنشان کرد. از امسال مینی ون های الکتریکی نیزدر خطوط فراوری این گروه خودروسازی دیده خواهند شد.

گروه استلانتیس در سال 2022 با خودرو های مینی ون درون سوز خداحافظی می نماید

وبلاگ هم نفس - محمد فتح اللهی - گروه استلانتیس زیر مجموعه های بسیاری دارد. برندهای آلفارومئو، آبارث، کرایسلر، سیتروئن، دوج، DS، فیات، جیپ، لانچیا، مزراتی، اوپل، پژو، Ram و واکسهال همگی در حقیقت برادر هستند.

این بدان معناست که بسیاری از محصولات این برندها، قطعات و پلت فرم های مشابهی دارند. این کار موجب می گردد که در ساخت بسیاری از مدل ها صرفه جویی مالی قابل توجهی دیده گردد.

گروه استلانتیس بیش از 300 هزار کارمند دارد و محصولات آن در بیش از 130 کشور به فروش می رسند. این گروه خودروسازی یک برنامه ویژه برای امسال دارد که کمی جاه طلبانه به نظر می رسد.

براساس خبری که در وبسایت Automotive News Europe منتشر شد، گروه استلانتیس میخواهد فراوری مینی ون های بنزینی یا دیزلی را به حداقل برساند.

البته این تصمیم تنها برای مینی ون هایی اتخاذ خواهد شد که تجاری نیستند. یعنی خودروهایی که مانند کراس اوورها دارای شیشه های جانبی هستند و مخصوص حمل بار نیستند.

گفته می گردد این کار تنها در بازار اروپا اجرایی خواهد شد. همان طور که می دانیم بسیاری از برندهای خودرویی به زودی با خودروهای درون سوز خداحافظی می نمایند. از همین رو، گروه استلانتیس هم میخواهد خانواده پر فروش خود را برقی کند.

کدام مدل ها برقی خواهند شد؟

مینی ون های گروه استلانتیس در بازارهای جهانی بسیار پر هوادار هستند. این رده خودرویی در کشورمان به درستی شناخته نشده است. اما در بسیاری از بازارهای جهانی خریداران بیشماری دارد.

چرا که این دسته از خودروها هم فضای کافی داخل کابین و هم گنجایش ایده آل محفظه بار را در اختیار مالک قرار می دهند. همین امر موجب می گردد که خریدار با صرف هزینه کمتری، خودرویی بزرگ تر و با کارایی بیشتر صاحب گردد.

سیتروئن برلینگو یکی از مینی ون های پر فروش گروه استلانتیس است.

سیتروئن Berlingo یکی از مینی ون های پر هوادار گروه استلانتیس است. این خودرو اکنون در سومین نسل خود به فروش می رسد. از آنجایی که بسیاری از خودروهای گروه استلانتیس با یکدیگر مشترک هستند، برلینگو هم اشتراکات بسیاری با سایر خودروهای گروه خود دارد.

پژو پارتنر هم در گروه استلانتیس بر روی پلت فرم سیتروئن برلینگو ساخته می گردد.

اگر به پژو نگاه کنیم، مدل Partner دقیقاً همان سیتروئن برلینگو است. اما با ظاهر و طراحی متفاوت به بازار عرضه می گردد. از سوی دیگر واکسهال هم این مدل را با نام Combo life به فروش می رساند.

اوپل کومبو لایف و شباهت نمای جانبی آن به سیتروئن برلینگو که در گروه استلانتیس فراوری می گردد.

این پلت فرم آنقدر کارامد طراحی شده که حتی تویوتا مدلی با نام ProAce را با بهره گیری از همین پلت فرم ساخته است. براساس تصمیم گروه استلانتیس این خودروها دیگر با موتورهای احتراق داخلی فراوری نخواهند شد.

استلانتیس عنوان نموده است که فروش مینی ون های درون سوز متوقف نشده است. خریداران این خودروها همچنان می توانند در نمایندگی های برندهای زیر مجموعه این گروه خودروسازی، مدل های دلخواهد خود را خریداری نمایند. اما از این پس نمونه های برقی این خودروها هم برای فروش در سبد محصولات استلانتیس قرار خواهند داشت.

منبع: بیت ران

به "گروه استلانتیس در سال 2022 با خودرو های مینی ون درون سوز خداحافظی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروه استلانتیس در سال 2022 با خودرو های مینی ون درون سوز خداحافظی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید