یک بنای تاریخی دیگر پاتوق معتاد ها شد!

به گزارش وبلاگ هم نفس، دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک می گوید: بنای تاریخی ارگ ارغوانی بدون هیچ گونه نگهداری، بازسازی و توجه به حال خود رها شده و هم اکنون به محلی برای جولان معتادان تبدیل شده است.

یک بنای تاریخی دیگر پاتوق معتاد ها شد!

به گزارش ایسنا، نسرین کریمی اظهار کرد: ارگ ارغوانی این شهرستان به امان خدا رها شده است، حد و حدود تاریخی آن تعیین نیست و در حال تخریب است. بعلاوه چرای گوسفندان در اطراف این بنای تاریخی باعث شده این بنا کارکرد خود را حتی برای بازدید توریستان از دست بدهد.

او توضیح داد: این اثر تاریخی در حالی که می توانست باعث جذب توریست در استان گردد متاسفانه به علت رفت وآمد گوسفندان و صحنه های کنار آن در حال تخریب است.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از جانب اداره میراث فرهنگی این شهرستان گفت: هم اکنون از ورود و چرای گوسفندان به این بنا جلوگیری شده است، اما متاسفانه فضولات گوسفندان در سراسر آن مشاهده می گردد.

کریمی گفت: این خانه تاریخی در صورت بازسازی اصولی حتی می تواند به عنوان اداره میراث فرهنگی شهرستان باغملک کاربرد داشته باشد، اما افسوس و صد افسوس که برای چنین میراثی هیچ ارزشی و توجهی قایل نمی شوند.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی باغملک با بیان اینکه مشکل اصلی برای بازسازی این بنای تاریخی محدودیت بودجه میراث فرهنگی است گفت: اگر بازسازی و حفظ این اثر تاریخی به بهانه کمبود بودجه و... به تعویق بیفتد نابودی و تخریب این سرمایه ارزشمند تاریخی و فرهنگی قطعی می گردد.

در جنوب غربی باغملک، بر بلندی مشرف به رودخانه ابوالعباس، بنای زیبای سنگ و گچی ارغوانی قرار گرفته است. طرح زنده سازی این بنا با طاق های قوسی و حیاط مرکزی جهت مهمانسرای شهر تهیه شده است. کوشک ارغوانی شهر باغملک جلوه ای از توانمندی ایرانیان در هنر معماری از دیرباز است. این بنای تاریخی از مصالح سنگ و گچ احداث شده و طرح این بافت قدیمی با طاق های قوسی و حیات مرکزی به عنوان مهمان سرای شهر مورد استفاده قرار می گرفت.

منبع: فرارو

به "یک بنای تاریخی دیگر پاتوق معتاد ها شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک بنای تاریخی دیگر پاتوق معتاد ها شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید