10 چیز که سایبرپانک 2077 برای بهبود احتیاج دارد

به گزارش وبلاگ هم نفس، تا به امروز اخبار بسیار زیادی از سایبرپانک 2077 (Cyberpunk 2077) منتشر شده است. از عرضه بد این بازی گرفته تا به روزرسانی های مختلف که باعث شد بازی به ثبات خوبی برسد. حال چندی پیش نیز اعلام شد که نسخه نسل نهمی این بازی نیز عرضه شده است. این نسخه سایبرپانک را در جنبه های بسیاری، مخصوصاً عملکردی، بهبود داده است.

10 چیز که سایبرپانک 2077 برای بهبود احتیاج دارد

با اینحال سایبرپانک همچنان احتیاج به چندین مورد دیگر دارد تا به برترین شکل خود در بیاید. در این متن ما قصد داریم تا به تعدادی از ویژگی هایی که ارزش اضافه شدن به سایبرپانک 2077 را دارند آشنا کنیم. در اصل این ویژگی ها باعث خواهند شد تا سایبرپانک جایگاه اصلی خود را میان عناوین موجود پیدا کند. پس با ما همراه باشید.

10. ماشین های پرنده (Flying Cars)

اگر شما داستان بازی را با قسمت کورپو (Corpo) آغاز کنید، یک ماشین پرنده را مشاهده خواهید کرد. در ادامه بازی نیز در چندین مرحله شما شاهد این موارد خواهید بود. نکته اینجاست که افزودن چنین چیزی امکان دارد به ساختار بازی آسیب زیادی بزند. همینطور اینکه احتیاجمند کوشش بسیاری برای سازندگان است تا بتوانند آن را خوب طراحی نمایند. سایبرپانک در این مدت آنقدر تغییر نموده که افزودن چنین چیزی اصلاً عجیب نیست. مخصوصاً اینکه قطعاً با استقبال بسیار خوبی روبرو خواهد شد. شهر شب (Night City) قطعاً از زیباتر به نظر می رسد.

9. تانک های شناور (Hover Tanks)

در مراحل اضافه شما با این تانک ها روبرو خواهید شد. قطعاً اگر تانک های شناور وجود داشته باشند، هیجان بازی چندین برابر خواهد شد. اینکه با این وسیله های نقلیه داخل شهر بگردید کمی عجیب به نظر می رسد اما استفاده از آن در خارج از شهر به شدت جالب خواهد بود. از طرفی در بخش مبارزات نیز تانک های شناور استفاده های زیادی دارند. حال که وسایل نقلیه عجیب و غریب در سایبرپانک بسیار هستند، احتیاج است که این مورد نیز اضافه گردد. قطعاً کاربران از تانک های شناور استقبال خوبی خواهند کرد.

8. همراهان بیشتر (Companions)

بعضی از مراحل در بازی سایبرپانک بسیار سخت هستند. این سختی هم به این دلیل است که حس می گردد کاربر احتیاج به یک فرد یاریی دارد. در اینجاست که بهتر است چند همراه به بازی اضافه گردد. حتی اگر قابلیت کوآپ (Co-op) نیز به بازی اضافه گردد که بسیار خوب است. البته قرار شد که بخش آنلاین سایبرپانک به صورت جداگانه عرضه گردد. به هرحال این بازی احتیاجمند تعداد افراد بیشتری در مراحل مختلف است. هم به دلیل اینکه به بازیکن یاری کند و هم اینکه فرد احساس تنهایی در هنگام تجربه بازی نداشته باشد.

7. پارکور (Parkour)

یکی از مواردی که در تریلرهای اولیه سایبرپانک وجود داشت، پارکور بود. این قابلیت که شما بتوانید روی دیوارها راه بروید و از موانع را راحتی عبور کنید. شاید در نگاهی اول اینکار باعث گردد بازی مشابه Mirrors Edge بگردد ولی اینگونه نیست. شهر شب پتانسیل بسیاری برای گشت و گذار دارد. همینطور اینکه یکی از تمرکزهای اصلی سازندگان بحث آزادی عمل در سایبرپانک است. حال با افزودن پارکور آزادی عمل بسیاری به کاربران داده می گردد. شما می توانید مأموریت ها را به روش خاص خود به اتمام برسانید. البته افزودن پارکور فشار بسیاری به بازی می آورد. با اینحال با توجه به گستردگی این عنوان، افزودن آن ایده بدی نیست! مخصوصاً اینکه قرار بود از ابتدا در بازی وجود داشته باشد.

6. سلاح های بیشتر

در حال حاضر تنوع نسبتاً خوبی در زمینه سلاح ها در سایبرپانک وجود دارد. با اینحال همچنان این عنوان احتیاج به موارد بیشتری دارد. افزودن سلاح های نو کار سختی نیست. این عمل را ما هرساله در عناوین مختلف شاهد هستیم. به همین خاطر همکان دارد که در به روزرسانی های بعدی ما شاهد سلاح های بیشتر در بازی باشیم. با موارد بیشتر در زمینه سلاح ها، مبارزات نیز جالب تر می شوند. به اینحالت که کاربر باید با استراتژی وارد مبارزه شده و باید درست تصمیم بگیرد.

5. ماشین های بیشتر

یکی از مواردی که در سایبرپانک به شدت مطرح است، رانندگی است. در اصل یکی از عناصر اصلی بازی نیز همین مورد است. رانندگی در این بازی نسبتاً خوب است. مشکل اینجاست که تنوع ماشین ها در این عنوان کم است. همینطور اینکه با وجود انواع متفاوت نسبتاً زمینه یکسانی داشته و مشابه هستند. به همین خاطر احتیاج است تا سی دی پراجکت رد (CD Projekt Red) تنوع ماشین ها را بیشتر کند. حتی اگر تنها در زمینه بصری باشد. بازهم احتیاج است که موارد بیشتری به بازی اضافه شوند.

4. جهانیی خارج از شهر شب

شهر شب به تنهایی گسترده و به شدت پیچیده است. در این موضوع شکی نیست. بحث اصلی اینجاست که شاید برای بسیاری از افراد این یکنواختی خسته نماینده باشد. شما دائم درون محیط شهری بوده و خیلی کم به خارج از آن می روید. افزودن یک محیط گسترده تر اطراف شهر یا اصلاً طراحی یک شهر جداگانه می تواند بسیار جالب باشد. البته احتیاج به کار بسیار زیادی دارد و اینکه این مورد به صورت یک بسته الحاقی چند سال بعد اضافه گردد بعید نیست. حتی می توانند یک جهان زیر شهر شب بسازند و برای آن یک داستان زمینه طراحی نمایند. در اصل هر چیزی امکان دارد و توسعه این عنوان چیزی نیست که بتوان گفت غیرممکن است.

3. مبارزات تن به تن بیشتر

یکی از کارهای به شدت لذت بخش در سایبرپانک مبارزه تن به تن است. این شما با دشمن خود به صورت تن به تن مبارزه کنید، لذت بسیار بیشتری نسبت به شلیک از راه دور دارد. در اینجا دو مشکل وجود دارد. یکی اینکه به طور کلی مبارزات تن به تن در سایبرپانک تمرکز اصلی سازندگان نبوده و کاملاً معین است. پس در این زمینه باید بازی بهبود پیدا کند. دوم اینکه شما می توانید در شرایط عادی هم به مبارزه تن به تن بپردازید اما به دلیل اسلحه قوی دشمنان اینکار به شما پیشنهاد نمی گردد. به همین خاطر احتیاج است تا در بازی سیستمی وجود داشته باشد تا بازیکنان بتوانند به راحتی با دشمنان مبارزه تن به تن داشته باشند. تعدادی از این موارد در سایبرپانک وجود دارند اما اگر بیشتر بشوند، قطعاً بهتر است.

2. خط داستانی نو

بازی سایبرپانک بیش از 1 سال است که عرضه شده است. در این بازی برای آغاز شما با سه خط داستانی روبرو هستید. عشایر (Nomad)، بچه خیابانی (Street Kid) و کارمند یک شرکت بزرگ (Corpo). در این یک سال بیشتر هواداران هر 3 حالت را تجربه نموده اند. در این تأثیر اصلی این 3 مورد در آغاز بازی است. با اینحال روی دیالوگ ها و فرایند کلی بازی نیز تأثیر دارند. با وجود محتوای بسیار، 3 مورد به نظر کم می رسد. به همین خاطر احتیاج است تا سی دی پراجکت رد تعدادی موارد دیگر نیز به بازی اضافه کند. افزودن آغاز های مختلف حتی می تواند به بحث توسعه جهان نیز یاری کند.

1. بهبود عملکردی

مورد آخر را نمی توان یک افزودنی به بازی در نظر گرفت. با اینحال سایبرپانک با وجود گذشت یکسال از عرضه همچنان در زمینه عملکردی مسائل بسیاری دارد. به همین خاطر ضروری است تا روی آن بیشتر کار بگردد. این بازی هواداران بسیاری در نسل 8 داشته که همچنان در اجرای این بازی مشکل دارند. از طرفی حتی روی کامپیوتر نیز نرخ فریم بازی متغیر بوده و چندان پایدار نیست. به همین خاطر با وجود اصلاحات بسیاری که باید در سایبرپانک انجام گردد، اولویت شرکت سازنده باید بحث عملکردی باشد. چونکه با وجود افزودن موارد بسیار زیاد و مختلف به بازی، زمانی که سایبرپانک روان اجرا نگردد، موارد دیگر به چشم نمی آیند.

حال نظر شما چیست؟ آیا موردی هست که بخواهید در سایبرپانک وجود داشته باشد اما نباشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "10 چیز که سایبرپانک 2077 برای بهبود احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 چیز که سایبرپانک 2077 برای بهبود احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید